Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@03:18:43 GMT

تبانی روسیه با طالبان در افغانستان صحت دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۷۵۹۹

تبانی روسیه با طالبان در افغانستان صحت دارد؟

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان امروز پنجشنبه اعلام کرد که چون هیچ مدرکی درباره تبانی مسکو با طالبان برای هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی در افغانستان وجود ندارد؛ نگران این مضوع نیستیم.

این مقام روس در این خصوص اعلام کرد: ما به مدرک نیاز داریم، اما هیچ ادله ای در این باره وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ها ادعاها و اتهام‌ زنی‌ های بی‌ اساس هستند.

وی درباره ادعای برخی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر اینکه شخصی به نام «رحمت‌الله عزیزی» از قاچاقچیان مواد مخدر در افغانستان، واسطه تماس‌ های میان روسیه و طالبان بود نیز اضافه کرد که تا کنون حتی نام او را نشنیده است.

گفتنی است روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز پیشتر مدعی شده بود که مقامات نهادهای اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که واحد «اطلاعات ارتش روسیه» بطور محرمانه به شبه نظامیان مرتبط با طالبان پول می‌دهد تا اقدام به کشتن نیروهای ائتلاف از جمله نظامیان آمریکایی در افغانستان کنند.

در مقابل، سفارت روسیه در واشنگتن با رد این اتهامات، در پیامی توئیتری نوشته بود: اتهامات بی اساس مطرح شده از سوی نیویورک تایمز درباره اینکه مسکو مغز متفکر کشتار نظامیان آمریکایی در افغانستان است، منجر به این می‌شود که کارکنان سفارت خانه‌های روسیه در واشنگتن و لندن مورد تهدیدهای مستقیم قرار بگیرند.

منبع: فردا

کلیدواژه: تبانی روسیه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان پس از تاریخ سازی در جام ملت های آسیا و نخستین صعود به جام جهانی فوتسال پس از بازگشت به کابل مورد استقبال گرم مردم این کشور قرار گرفت.

 جمعیت زیادی از شهروندان کابل به ویژه جوانان ساعت ها در فرودگاه کابل و فدراسیون فوتبال در انتظار بازگشت قهرمانان فوتسال بودند تا آنها را به گرمی در آغوش بگیرند و تاریخ سازی آنان را در عرصه ورزش تبریک بگویند.

بیشتر اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان جوانان مهاجر هستند که در ایران به دنیا آمده و فوتسال بازی کرده اند و در همانجا به تیم ملی افغانستان پیوسته اند.

 اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان با سر مربی ایرانی خود چند روز است باعث خوشحالی مردم این کشور در شهرهای مختلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • بازخوانی یک جنایت
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک