Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:57:17 GMT

رییس‌کل دادگستری یزد: فساد خط قرمز دستگاه قضاست

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۸۶۱۷

رییس‌کل دادگستری یزد: فساد خط قرمز دستگاه قضاست

غلامعلی دهشیری روز پنجشنبه در جمع رییسان حوزه‌های قضایی و دادستان‌ شهرستان های استان با قدردانی از تلاش‌های به عمل آمده در تحقق این مهم افزود: مبارزه با فساد و مظاهر آن از درون و بیرون سیستم جزو اولویت های سال‌جاری است .

وی در ادامه از دیگر موارد مهمی که امسال باید توسط مجوعه قضایی به جد پیگیری شود، توجه به مطالبات مردم ذکر کرد و ادامه داد: تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی مراجعان از اهم اولویت‌های دستگاه قضایی است که باید آن را به التزام داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول قضایی، تقویت ارتباط مقام‌های قضایی با مردم را خواستار شد و گفت: شنیدن صحبت‌های مردم، ارائه پاسخ‌های محکم و همچنین رسیدگی به دغدغه‌های مراجعان، اعتماد مردم به مجموعه دستگاه قضایی و حاکمیت را بالا می‌برد.

به گفته دهشیری، استفاده از ظرفیت نخبگان جامعه و جلب مشارکت‌های مردمی را امری ضروری ذکر کرد و یادآور شد: برگزاری جلسه‌های مختلف با نخبگان و اقشار مختلف مردم با هدف حل مسائل و استفاده از فکر و ایده‌ها مودر توجه قرار گیرد.

وی همچنین شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در مجموعه قضایی را خواستار شد و افزود: نگاه مسوولانه به مسائل، استفاده از خردجمعی و برنامه‌ریزی برای پیشرفت و جلب رضایت مردم کمترین کار برای مدیریت مجموعه است.

در این نشست رییسان حوزه‌های قضایی و دادستان‌ شهرستان های استان به بیان دیدگاه‌های خود در ارتباط با دادگستری پرداختند.

تکریم اباب رجوع، برگزاری جلسه با نخبگان، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و همچنین ارائه اقدام‌ها به مردم در این نشست مورد تاکید قرار گرفت .

استان یزد یک میلون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد آن در ۲۲ شهر زندگی می کنند.

برچسب‌ها دادگستری فساد یزد پولشویی مشارکت های مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری فساد یزد پولشویی مشارکت های مردمی دادگستری فساد یزد پولشویی مشارکت های مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دستگاه قضائی استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف و ضبط شده است که ۷۴درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای معاونان دادگستری کرمان اظهار کرد: برنامه‌محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثربخشی آنها را نیز مورد تجزیه  و تحلیل قرار دهند.

وی افزود: بایستی در راستای اجرایی شدن فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ریاست قوه قضائیه گام‌های عملی و جدی بیشتری برای رسیدن به قوه قضائیه در تراز نظام اسلامی برداشته شود.

حمیدی از اقدامات دادستان کرمان و مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب این شهر در خصوص اجرای طرح نور قدردانی کرد و گفت: دستگاه قضایی حامی آمران به معروف وناهیان از منکر است و خوشبختانه مردم شریف کرمان همکاری خوبی با اجرای این طرح داشته و در ۹۹ درصد موارد پس از تذکر لسانی، افراد به قانون احترام گذاشته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راهکار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

حمیدی در پایان از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دستگاه قضائی استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف و ضبط شده که ۷۴درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان