Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه چادگان ضمن انتقاد به ساختار اساس‌نامه سازمان عمران زاینده‌رود، گفت: مردم چادگان نقشی در مدیریت دهکده زاینده‌رود ندارند و تنها تأمین بخشی از نیروهای کارگر در این دهکده از مردم چادگان بوده است و خواسته این است که مسؤولان استان این اساس‌نامه را به درستی برای همگان تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از چادگان، حجت‌الاسلام محمود بنی‌جمالی عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور استاندار اصفهان و مدیران کل استان برگزار شد، اظهار داشت: حضور استاندار در شهرستان را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این حضور باعث رفع مشکلات شهرستان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه چادگان ضمن تبیین محرومیت این شهرستان بیان داشت: آمار و ارقام کمیته امداد و خیریه‌ها بیان می‌کند که چادگان از محرومیت برخوردار است؛ بیش از  ۶۵۰۰ نفر تحت پوشش کمیته‌امداد و ۱۴۰۰ نفر بیکار رسمی و ثبت شده در شهرستان داریم و اگر بخواهیم با جامعه آماری صحبت کنیم این موضوع که این شهرستان دارای محرومیت است، به راحتی اسباط می‌شود.

وی افزود: اگر بر اساس قانون علت و معلول بررسی کنیم، علامت سوال بزرگی در برابر ما قرار می‌گیرد که چرا این شهرستان با وجود این همه نعمات دچار محرومیت شده است؛ وقتی به چادگان می نگریم از خاک حاصل‌خیز تا صادرات بادام و زعفران و آب قابل شرب و هوای بسیار پاک و مردمان سختکوش و تلاشگر در آن می‌بینیم اما مشاهده می‌شود که شهرستان محرومیت و فقر دارد.

بنی‌جمالی گفت: وقتی این موارد را بررسی می‌کنیم سوال بزرگ‌تر می شود و باید از قانون دیگری پرده‌برداری کنیم؛ قانونی که نظام سرمایه‌داری به ارمعان آورده که نشانگر این مطلب است که  این برخورداری و نعمت باعث محرومیت شده داست.

امام‌جمعه چادگان تصریح کرد: بر اساس تفکر لیبرالیستی، وجود نعمت‌ها می‌تواند باعث محرومیت و بدبختی شود و بر این اساس، علت عقب‌ماندگی شهرستان چادگان این غنای طبیعی است؛ چرا که اگر این شهرستان توسعه بیابد و غنای اقتصادی پیدا کند برای عده‌ای این موضوع پسندیده نخواهد بود؛ عده‌ای از افراد، چادگانی می‌خواهند با اسم شهر و حال و هوای روستایی و علاقه‌ای به بزرگ شدن و توسعه و رشد این منطقه ندارند؛ دیدگاه دیگری که وجود دارد این است که نگاه استعماری و لیبراسم یا نئو‌لیبرالیسم درباره این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به تحلیل دوم درباره علت عقب‌ماندگی چادگان گفت: متاسفانه در سالیان سال از ناحیه مدیران استانی، چادگان کوچک و حقیر و ریز دیده شده و در اندازه خودش دیده نشده است؛ مدیران استان باید واقع‌گرا باشند و چادگان را در حد خودش ببینند تا زمینه‌سازی رشد آن فراهم شود.

بنی‌جمالی درباره مصداق‌های این کوچک دیده شدن گفت: شهر چادگان حدود ۸ کیلومتر ساحل دارد؛ اما حتی یک وجب از ساحل این شهر به مردم این شهرستان اختصاص داده نشده و اصلا این موضوع دیده نشده است و اگر شهروند چادگانی بخواهد بدون منت کسی  از ساحل چادگان استفاده کند، کجا باید رود؟؛ درصورتی که  این موضوع کمترین حق شهروند چادگانی است که از وی سلب شده  و از این دست نمونه‌ها برای کوچک دیده شدن بسیار زیاد است.

امام‌جمعه چادگان تصریح کرد: وقتی شهرستان کوچک دیده می‌شود در عزل و نصب  مسؤولان نیز افراد توانمند مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؛ ضمن آنکه مدیران شهرستان قدرت اجرایی چندان و اختیاری از خود ندارند و کارها در این شهرستان‌ها قفل شده است و وقتی استان نگاه غیر واقع‌بینانه داشتته باشد، این اتفاق رخ می‌دهد.

وی در تشریح راهکارهای برون‌رفت چادگان از این موضوع گفت: اگر در جلسات اصل و اساس برطرف نشود، مشکلات برطرف نخواهد شد و باید مشکلات چادگان به صورت ریشه‌ای و نه مقطعی حل و فصل شوند.

بنی‌جمالی خاطرنشان کرد: ذوب‌آهن که قول اقتصادی و تجاری ایران است چند منطقه تفریحی در این شهر دارد و از قبل انقلاب تا کنون از آن بهره برده‌اند، اما چه نفعی به شهرستان رسانده‌اند؟ اگر دینی متوجه آن‌هاست چرا پرداخت نشده است؛ اگر تنها و تنها ذوب‌آهن یا دهکده عمران زاینده‌رود ماست و دوغ رستوران‌هایش را از چادگان تهیه کند، دیگری بیکاری در این شهرستان نخواهیم داشت.

امام‌جمعه چادگان ضمن انتقاد به ساختار اساس‌نامه سازمان عمران زاینده‌رود، بیان کرد: مردم چادگان نقشی در مدیریت دهکده زاینده‌رود ندارند و تنها تأمین بخشی از نیروهای کارگر در این دهکده از مردم چادگان بوده است و خواسته این است که  مسؤولان استان این اساس‌نامه را به درستی برای همگان تبیین کنند.

وی ادامه داد: اساسنامه سازمان عمران خیلی شفاف نیست؛ قرار گرفتن نهاد در هیأت‌مدیره این موضوع را القا می‌کند که شهردار چادگان صرفا برای عبور از موانع ساخت و ساز عضو این هیأت‌مدیره شده است؛ حال آنکه بهتر است رئیس شورای شهر یا نماینده مردم در مجلس که با رأی مستقیم مردم انتخاب شده‌اند در این هیأت‌مدیره قرار بگیرند تا حق مردم چادگان در این دهکده تأمین شود.

بنی‌جمالی بیان داشت: اصلاحات ساختاری دهکده عمران به طور جد در دستور کار قرار بگیرد؛ مردم چادگان دوست دارند نگاه به دهکده به این موضوع بهتر باشد و قدم‌های اساسی برای این شهرستان انجام شود.

وی با انتقاد از برخی از مشکلات پپش پا افتاده چادگان مانند عدم وجود ترمینال مسافربری در شهر توریستی، مشکلات جاده و مشکلا آب روستاهای سینه‌کوه، اظهار داشت: باعث تأسف و شرمندگی است که 30 سال است در چادگان مشکل آب و فاضلاب در جوار رودخانه زاینده‌رود وجود دارد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: زاینده رود امام جمعه چادگان کمیته امداد عمران زاینده رود امام جمعه چادگان مردم چادگان اساس نامه بنی جمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

ایسنا/گیلان شبکه باران با برنامه تلویزیونی «پاسخ» پاسخگویی شفاف مسئولین به مطالبات مردم را به طور زنده منعکس می‌کند.

در راستای اجرای  جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسئولان به پیشگاه مردم شریف و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی در دوره تحول، صدا و سیمای گیلان در صدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» بر آمد که با محوریت مطالبه گری، شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند.

ماهیت اصلی این برنامه طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان است؛ همچنین شفاف‌سازی، ترویج و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان با حضور مسئولان ارشد استان، مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از دیگر اهداف این برنامه است.

برنامه «پاسخ» با بخش گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه، کارشناسان و نخبگان استان ساعت ۲۱:۳۰ روزهای چهارشنبه هر هفته به مدت ۶۰ دقیقه به صورت پخش زنده از سیمای گیلان به روی آنتن می‌رود.

نخستین قسمت این برنامه شامگاه گذشته، ۵ اردیبهشت‌ماه با حضور اسدالله عباسی، استاندار گیلان تهیه و پخش شد که با برقراری ارتباط تلفنی با محمدرضا رستمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سوالاتی مطرح شد.

ویژه‌برنامه پاسخ به تهیه‌کنندگی محمود رحمتی و اجرای مهدی لطفی از شبکه باران پخش می‌شود؛ بخش پیام‌های دریافتی مخاطبان نیز با اجرای شهریار سروری روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب
  • مسؤولان به وضعیت راه‌های نامطلوب استان بوشهر رسیدگی کنند
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد