Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نوشته روزنامه هندوستان تایمز، نارندرا مودی روز پنجشنبه به عنوان اولین رهبر جهان در تماس تلفنی به پوتین برای پیروزی وی در اصلاحات قانون اساسی تبریک گفت و طرف روسی نیز مجدداً تعهد خود را برای تقویت همکاری ویژه راهبردی دو جانبه تکرار کرد.

تماس تلفنی مودی با پوتین در حالی انجام می شود که دولت هند به تازگی خرید ۳۳ جنگنده جدید از روسیه از جمله ۱۲ جنگنده سوخو ۳۰ و ۲۱ جنگنده میگ ۲۹ را به تصویب رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین نیز از مودی برای تماس تلفنی تشکر و بر تعهد خود برای تقویت هرچه بیشتر مشارکت راهبردی ویژه و ممتاز بین دو کشور در همه حوزه ها تاکید کرد.

روزنامه اکونومیک تایمز هند گزارش داد بخشی از گفتگوی طرفین در این تماس تلفنی در مورد تامین موشک های اس ۴۰۰ روسیه به هند بوده است.

رأی‌گیری همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه ساعت چهارشنبه به وقت مسکو به پایان رسید. به دلیل گسترش کرونا در روسیه، کمیسیون برگزاری انتخابات تصمیم گرفت همه‌پرسی به جای آنکه در یک روز برگزار شود به مدت یک هفته ادامه داشته باشد.

در این همه‌پرسی، ۷۷.۹۲ درصد روس‌ها  با رأی آری یا خیر، ۳۶ تغییر در قانون اساسی خود به وجود آوردند.

در نتیجه اصلاح قانون اساسی روسیه، ولادیمیر پوتین که از سال ۲۰۰۰ میلادی زمام امور روسیه را در دست دارد، می‌تواند سال ۲۰۲۴ و ۲۰۳۰ در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

برچسب‌ها هند روسیه قانون اساسی پروندهٔ خبری همه پرسی قانون اساسی در روسیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند روسیه قانون اساسی هند روسیه قانون اساسی قانون اساسی تماس تلفنی همه پرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۲۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رئیس جمهور به زبان اردو

رئیس جمهور که در سفر پاکستان حضور دارد، در پیامی به زبان اردو تاکید کرد که ایران و پاکستان زمینه‌های قابل توجهی برای گسترش و توسعه روابط دارند.

به گزارش ایسنا، متن پیام سید ابراهیم رئیسی در شبکه اجتماعی ایکس به شرح زیر است:

اینجانب به نمایندگی از رهبر انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران به مردم پاکستان که همواره مدافع اسلام، ارزش‌های اسلامی، مظلومان فلسطین و عدالت هستند، درود می‌فرستم.

با توجه به اشتراکات ایران و پاکستان، زمینه‌های قابل توجهی برای گسترش و توسعه روابط دو کشور وجود دارد.

دیگر خبرها

  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • پیام رئیس جمهور به زبان اردو