Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته رشت در مصلای امام خمینی (ره) با تبریک ولایت باسعادت امام رضا (ع) و با بیان اینکه ایشان درباره توکل فرموده‌اند: «حقیقت توکل این است که انسان از کسی غیر از خدا نترسد»، اظهار کرد: حضور امام رضا (ع) در ایران ثمرات و برکات بسیاری برای ما داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه رشت با بیان اینکه مناظره‌های امام رضا (ع) زمینه تقویت جایگاه رهبری دینی را فراهم کرد، گفت: شیعه با آمدن امام رضا تقویت شد.

وی در ادامه با تشریح مسائل روز جهان و با اشاره به وضعیت امروز جامعه آمریکا، افزود: امروز شاهد فروپاشی تدریجی قدرت پوشالی آمریکا هستیم مقامات این کشورها با همه ادعاهای خود در کنترل ویروس کرونا در میان همه کشورها عقب مانده هستند.

آیت الله فلاحتی به توطئه دشمن برای تغییر فرهنگ در جامعه اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: سگ گردانی یکی از پدیده‌های وارداتی است که امروز در جامعه شاهد آن هستیم که به هیچ عنوان با فرهنگ بومی و دینی ما همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه این سگ گردانی متأسفانه توسط عده‌ای غرب زده به یک فرهنگ در کشور تبدیل شده است، گفت: افزایش این پدیده در استان گیلان گلایه مردم مؤمن، با فرهنگ و مسلمان این استان را به دنبال داشته است.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه خانواده‌ها مؤمن و مسلمان باید در حل این معضل مشارکت داشته باشند، اظهار کرد: سگ در اسلام جز نجاسات محسوب می‌شود و در جامعه اسلامی باید با ترویج این موضوع برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه افرادی که مبادرت به سگ کردانی می‌کنند غافل و نادان بوده و با احکام اسلام مقابله می‌کنند، گفت: ترویج هر چه بیشتر این پدیده شوم آثار نامطلوبی به دنبال دارد و افزایش این موضوع در استان گیلان دور از شأن مردم با فرهنگ و مؤمن این استان است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه باید در این زمینه امر به معروف و نهی از منکر شود که این نیز وظیفه همگانی است، افزود: جوانان انقلابی و هیئت‌های مذهبی باید به ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان در زمینه مقابله با چنین پدیده‌های همکاری کنند.

وی همچنین با اشاره به موضوع توجه به حیا و عفت، تأکید کرد: این موضوع باید در سبک زندگی اسلامی مورد توجه قرار گیرد. قرآن کریم نیز به حیا و عفت توجه بسیاری داشته است و در روایات آمده، کسی که حیا ندارد ایمان ندارد و این امر نشان دهنده نزدیک بودن حیا و ایمان به همدیگر است.

کد خبر 4964721

منبع: مهر

کلیدواژه: سگ گردانی استان گیلان رسول فلاحتی خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت شهرکرد بیرجند ایلام استانداری سمنان مواد مخدر مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۴۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید بهروان، در جریان بازدید از چاپخانه‌ها و صنایع تولیدی شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه، اظهار کرد: با توجه به شعار سال، سلسله نشست‌هایی پارسال در راستای «رشد تولید، مهار تورم» با حضور اساتید برجسته صنعت چاپ، به صورت مجازی برگزار شد.

وی گفت: در این بررسی‌ها تاکید شد فعالین صنعت چاپ برای حفظ جایگاه خود، نیازمند تغییر رویه و ریل گذاری جدید هستند چرا که با رعایت نکردن این مقوله در آینده‌ای نه چندان دور از این چرخه حذف خواهند شد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حفظ جایگاه فعالان صنعت چاپ به عنوان صنایع مادر باید در دستور کار ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها قرار گیرد.

بهروان ادامه داد: صنعت چاپ به عنوان تاثیرپذیر می‌تواند در راستای صادرات محصولات تولیدی کشور نقش آفرین باشد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: افزایش تولید و فعال بودن صنایع غذایی و شیمیایی نیز می‌تواند به ارتقا و گسترش فعالیت‌های صنعت چاپ کمک کند.

بهروان گفت: از جمله تأکیدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای پاسداشت زبان فارسی، عدم درج عناوین بیگانه بر روی محصولات داخلی است که باید مورد توجه ویژه باشد.

در این سفر یک روزه از فعالیت و نحوه بکارگیری از دستگاه‌های چاپ در شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کاوه ساوه بازدید شد.

کد خبر 6098326

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • فرهنگ مقاومت در نسل آینده آمریکا تأثیر گذاشته است
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • امامت سیاسی دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود
  • گیلان در سوگ سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • گیلان در سوگ شهادت امام جعفر صادق علیه السلام
  • تاکیدامام جمعه سلماس بر حمایت از اجرای طرح نور