Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:39:15 GMT

زباله‌گردهای بجنورد جوان هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۶۶۳۲

زباله‌گردهای بجنورد جوان هستند

روح الله عظیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شناسایی حدود ۲۰۰ زباله گرد در این شهرستان، اظهار داشت: از این تعداد ۴.۶ درصد را افراد زیر ۲۰ سال،  ۳۲ درصد را افراد ۲۰ تا ۳۰ سال، ۴۶ درصد را افراد ۳۰ تا ۵۰ سال و ۱۷.۴  درصد را افراد بالای ۵۰ سال تشکیل می‌دهد.

وی افزود: بر این اساس بیشترین جمعیت زباله گردهای این شهر را افرادی با میانگین سنی جوان دربرمی گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عظیمی یادآور شد: هم اینک بر اساس برنامه انجام گرفته تمامی زباله‌گردهای دارای مجوز فعالیت در شهر را مردان تشکیل می دهند ولی بر اساس آمارهای موجود حدود ۱۶ زباله گرد زن نیز در این شهر به صورت کولبری و یا با استفاده از گاری فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ضوابط موجود،  کارت تردد زباله گردی فقط به کسانی داده می‌شود که دارای موتور سه چرخ، وانت و یا وسیله نقلیه بالاتر باشند بنابراین مجوز تردد شامل زنان و افرادی که به صورت کولبری اقدام به زباله گردی می کنند، نمی شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد گفت: زباله گردهای دارای کارت تردد تنها اجازه خرید زباله از مغازه ها و مکان های مجاز را دارند و نباید به سطل های زباله و زباله های گذاشته شده در مقابل منازل دست درازی کنند.

وی یادآور شد: در سال های گذشته به منظور کنترل فرآیند جمع آوری زباله توسط زباله گردها، به شماری از آنها پیشنهاد شد تا فعالیت خود را در ایستگاه های زباله انجام دهند که این امر چندان مورد استقبال آنان واقع نشد.

عظیمی افزود: در حال حاضر فقط تعدادی از زباله گردها در ایستگاه موقت زباله مشغول به کار هستند که به طور میانگین درآمدی حدود ۱.۵ میلیون ریال در روز را با بیش از ۸ ساعت کار دارند.

وی یادآور شد: دیگر زباله گردها که در سطح شهر با ساعت کاری کمتر فعالیت دارند نیز به طور میانگین حدود ۵۰۰ هزار ریال در روز درآمد دارند که با توجه به آسیب های زیاد و خطرات بالای جمع آوری زباله، بعضا شاهد بروز مشکلاتی برای آنان هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب های زباله گردی و زباله برداری، خاطرنشان کرد: متاسفانه علیرغم توصیه ها و تاکیدات فراوان، بسیاری از زباله گردها به هیچ وجه از دستکش و ماسک استفاده نمی کنند که این می تواند خطرات زیادی را برای آنها به همراه داشته باشد.

میانگین تولید روزانه زباله در شهر بجنورد ۱۳۷ تن است.

بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها بجنورد دفع زباله خراسان شمالی شهرداری بجنورد بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد دفع زباله خراسان شمالی شهرداری بجنورد بهداشت و سلامت بجنورد دفع زباله خراسان شمالی شهرداری بجنورد بهداشت و سلامت زباله گردهای زباله گردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ بهرامی با اشاره به اهمیت رسیدگی به موقع به پرونده‌های کمیسیون پزشکی گفت : متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی استان در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ روز بود.

این مسوول همچنین از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها را استفاده از سیستم‌های الکترونیکی اعلام کرد و گفت: ثبت‌نام و نوبت‌دهی به‌صورت الکترونیکی انجام، و کلیه مدارک و مستندات به‌صورت الکترونیکی تبادل می‌شود.

وی افزود: برگزاری جلسات کمیسیون به‌صورت منظم از آیتم‌های تاثیرگذار در روند رسیدگی به پرونده هاست که در این راستا تمامی جلسات به‌طور منظم و با حضور همه اعضا برگزار می‌شود.

رئیس اداره کمیسیون‌های پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بررسی پرونده‌ها با کاهش تشریفات اداری به حداقل رسیده است، از بیمه‌شدگان و کارفرمایان خواست، در صورت نیاز به طرح درخواست در کمیسیون پزشکی از طریق سامانه‌های الکترونیکی و یا مراجعه به کارگزاری تامین اجتماعی اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • نرخ خام ولادت در یزد بالاتر از میانگین کل کشور
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • هوای اصفهان و زرین شهر ناسالم برای گروه های حساس
  • دسته‌روی روز شهادت امام جعفر صادق(ع) در بجنورد برگزار می‌شود
  • هوای تهران «پاک» است
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • مشعل المپیک در فرانسه تحریم شد
  • مشعل المپیک درفرانسه تحریم شد