Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: شیوع ویروس کرونا در اواخر سال گذشته در کشور، موجب اثرگذاری بر روی تولید فرش چهارمحال و بختیاری شد و کارگاه‌های فرش دست‌بافت استان را به تعطیلی کشاند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، علیرضا جیلان از فعالیت ۱۰۰ هزار بافنده فرش خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، بخشی از کارگاه‌ها و مجتمع‌های فرش استان غیر فعال شد و بخشی از فرش تولیدی استان به دلیل نبود صادرات تخصصی فرش، روی دست بافندگان ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره فرش سازمان صمت چهارمحال و بختیاری افزود: گبه، یلمه، فرش بختیاری و نائینی، ۴ سبک معروف فرش دستباف استان را تشکیل می‌دهد، که فرش دستباف استان دارای مهر اصالت رنگ و شهرت جهانی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر بافنده‌های استان تمایل به فعالیت خانگی دارند، تصریح کرد: سفارش‌پذیری فرش در استان به دلیل محدود بودن فضای کارگاه‌های فرش‌بافی کمرنگ است.

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا در اواخر سال گذشته در کشور، موجب اثرگذاری بر روی تولید فرش چهارمحال و بختیاری شد و کارگاه‌های فرش دست بافت استان را به تعطیلی کشاند.

جیلان به آسیب پذیری ۲۰ مجتمع و کارگاه فرش دستباف استان در اسفندماه سال گذشته و اوایل بهار امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره و تاکید کرد: فرش چهارمحال و بختیاری به ویژه دو نوع «بافت نقش» و «چالشتری» با گل‌های ترنج، لچکی، سرو کاج، گل مینا و با قاب‌های ترکیبی و خشتی‌های چهار ضلعی، یکی از زیباترین آثار هنری ماندگار در این سرزمین است که به دلیل استفاده از رنگ‌های طبیعی و گیاهی، دارای رنگ ثابت و اصیل است، به همین دلیل مورد توجه کارشناسان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ هزار مترمربع فرش دستباف در این استان طی سه ماه ابتدای امسال تولید شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری فرش دستباف چهارمحال و بختیاری شیوع ویروس کرونا کارگاه های فرش فرش دستباف فرش دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران به عشایر چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد

بارش شدید و رگباری باران در استان چهارمحال و بختیاری باعث وارد شدن خسارات به عشایر این استان در شهرستان کوهرنگ شد.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081633 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • چهارمین نمایشگاه گلخانه‌سازی، گل و گیاه چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران به عشایر چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری
  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • کلنگ مجتمع پرورش اسب در شهرکرد به زمین زده شد
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • صعود تیم به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر جوانان
  • ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در در لیرابی