Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@05:56:31 GMT

آزمون های دانشگاه علمی کاربردی غیرحضوری شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۱۳۰۲

آزمون های دانشگاه علمی کاربردی غیرحضوری شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی صبح امروز در نشست خبری که در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، از غیرحضوری شدن آزمون های این دانشگاه خبر داد.

وی ادامه داد: قرار بود آزمون های دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت حضوری برگزار شود ولی با اوج گیری مجدد این بیماری، در خردادماه و همچنین در تیرماه آزمون هایی که قرار بود حضوری برگزار شوند، با هماهنگی هایی که به عمل آمده از ۲۱ تیرماه تا ۱۷ مرداد به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید تصریح کرد: وضعیت همه استان ها با هم یکی نیست. با هماهنگی که با ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شده است، مقرر شد در استان هایی که سفید بوده و امکان برگزاری حضوری آزمون وجود داشته باشد، این آزمون ها به صورت حضوری برگزار شود، بنابراین الزامی برای برگزاری مجازی در همه کشور نیست.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: اگر ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان های مختلف و رئیس دانشگاه علوم پزشکی آن استان اجازه برگزاری آزمون حضوری را بدهند، آزمون ها در آن استان ها به صورت حضوری برگزار می شود. با شرکت های مختلف صحبت شده و حق انتخاب به استان ها داده شده است.

وی ادامه داد: برخی از امتحانات ما به صورت متمرکز و سراسری برگزار می شد که این آزمون در کل کشور در یک زمان مشخص به صورت مجازی برگزار می شود و این در کل کشور هم برای استان های سفید و هم برای استان های قرمز برای دروس متمرکز و سراسری به صورت مجازی برگزار خواهد شد، ولی برگزاری آزمون برای سایر دروس منوط به شرایط استان ها است. اگر امکان حضوری باشد، حضوری برگزار شده و امکان آن نباشد، به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

امید تصریح کرد: امسال زمان آزمون های ما نیز از دو هفته به چهار هفته افزایش یافته است.

وی درباره دروس عملی نیز گفت: بخش زیادی از دروس ما عملی و کارگاهی هستند و برای این دروس غیر از آزمون عملی راهی نیست. این دروس و آزمون در استان های سفید برقرار است و اگر استاد سرفصل ها را تمام کند و شرایط نیز مهیا باشد، آزمون آن نیز به صورت عملی برگزار خواهد شد، ولی در استان هایی که جزو استان های قرمز بوده و شرایط برگزاری کلاس درس عملی و آزمون آن نباشد، این دروس تا پایان شهریورماه ناتمام می ماند و هر وقت اجازه کلاس عملی داده شد، این کلاس ها و آزمون های عملی برگزار می شود.

کد خبر 4965193 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد حسین امید دانشگاه جامع علمی کاربردی ستاد ملی مبارزه با کرونا امتحانات پایان ترم ویروس کرونا دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی آموزش مجازی منصور غلامی دانشگاه ها امتحانات پایان ترم مرکز سنجش آموزش پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت بهداشت خوابگاه دانشجویی مجتبی صدیقی برگزار خواهد شد علمی کاربردی حضوری برگزار آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای کنکور امن اندیشیده شد

وزیر علوم گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری امن و با نشاط کنکور پیش بینی شده و امیدواریم شاهد رقابت علمی پر شور بین داوطلبان باشیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ، محمدعلی زلفی گل امروز در حاشیه بازدید از حوزه دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری امن و با نشاط کنکور پیش بینی شده و امیدواریم شاهد رقابت علمی پر شور بین داوطلبان در پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، علوم ریاضی فنی، هنر و زبان‌های خارجی باشیم.

وزیر علوم یادآور شد: در بیش از ۴۰۰ شهرستان کنکور برگزار می‌شود. از نظر تعداد داوطلبان در علوم تجربی بیش از ۵۰۰ هزار نفر و پس از آن گروه علوم انسانی و گروه علوم ریاضی به تربیت بیشترین جمعیت را دارند.

وی تفاوت اصلی کنکور ۱۴۰۳ با کنکور ۱۴۰۲ را برگزاری دو نوبت در فاصله نزدیک به هم خواند و گفت: براساس قانون مکلف هستیم دو نوبت آزمون را در سال برگزار کنیم. امسال با توجه به شرایط ماه مبارک رمضان و شرایط خاص، فاصله برگزاری دو کنکور زیاد نیست.

زلفی گل خاطرنشان کرد: با برگزاری کنکور در دو نوبت حساسیت کنکور کاسته می‌شود و به این ترتیب نتیجه چهار نوبت کنکور برای داوطلبان ذخیره می‌شود و بر اساس رتبه بالاتر در هر یک از نوبت‌های کنکور نمره فرد لحاظ می‌شود.

وی افزود: البته با توجه به برگزاری متفاوت هر نوبت از آزمون‌ها، نمرات داوطلبان تراز می‌شود تا حقی از داوطلبان ضایع نشود. سازمان سنجش تراز علمی را ایجاد می‌کند تا عدالت آموزشی رعایت شود.

دیگر خبرها

  • رقابت علمی داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۳ حوزه امتحانی کیش
  • آغاز بزرگترین آزمون علمی در همدان
  • تمهیدات لازم برای کنکور امن اندیشیده شد
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور ۱۷۵۱۴ نفر در قم
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود