Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:24:27 GMT

۵۹۸ دهیاری در کهگیلویه و بویراحمد فعال است

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۱۳۷۳

۵۹۸ دهیاری در کهگیلویه و بویراحمد فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کلانتری پیش از ظهر شنبه با بیان اینکه ١۴ تیر ماه به عنوان روز شهرداری و دهیاری در تقویم ثبت گردیده است، افزود: در یک قرن اخیر به طور متوسط هر ٢۵ سال مدیریت روستایی دستخوش تغییر و تحول بوده است، بطوری که آخرین تحول در ٢٢ سال پیش بوده که به موجب قانون (١۴ تیر ١٣٧٧) تأسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاهای کشور مصوب گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز داشت: جمعیت روستایی ۴۴ درصدی استان کهگیلویه و بویراحمد با سکنی گزیدن در ١۶۴٣ روستا که ٩٢٢ روستا کمتر از ٢٠ خانوار و ٧٢١ روستا بالای ٢٠ خانوار دارند، فرصت مغتنمی را برای تولید، اشتغال پایدار و کسب کارهای نوین و دانش بنیان فراهم نموده است.

کلانتری تصریح کرد: ۵٩٨ دهیاری در استان با ٢٠۵٨ عضو شورای روستا زمینه خرد جمعی و مشارکت پذیری را در امر توسعه روستایی فراهم نموده است.

استاندار گفت: دهیاری‌ها نهادی برخاسته از اراده رأی مردم در اداره روستا، امروزه خدمات و تسهیلات عمومی، تقویت و تعمیق روند توسعه اجتماعی و فرهنگی، کنترل کننده روند مهاجرت، زمینه ساز اشتغال پایدار و کسب و کارهای خلاقانه، نوآورانه و دانش بنیان در روستاها بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر جمعیت ۴۶ درصدی شهری استان در شرایطی که شهرها با سرعت زیاد و از هر جهت رو به توسعه و گسترش هستند، مشکلاتی همچون ترافیک، پسماندها، هدر رفت انرژی و بهداشت، حاشیه نشینی و گرانی زمین و مسکن، پیامدهای اقتصادی و فرهنگی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

کلانتری عنوان داشت: در همین راستا برنامه ریزی و آینده نگری برای تأمین آسایش و رفاه، سلامت روانی و اجتماعی، بسط و تعمیق فرهنگ مشارکتی و رضایتمندی شهروندان و دستیابی به شاخصه‌های یک شهر سالم، زیبا، توسعه یافته و پویا، نیازمند خدمت صادقانه و جهادی مدیریت شهری دارد تا با برنامه‌ریزی‌های علمی و عملی مسیر توسعه همه جانبه شهر را هموار و فضایی مطلوب و با نشاط را برای زندگی شهروندان فراهم کنند.

وی افزود: توصیه می‌شود نگاه کارشناسانه و بهره گیری از توانایی عالمان و دانشگاهیان در عرصه خطیر سیما و منظر شهرها و روستاها تأکید بر رعایت دقیق قوانین و مقررات، اجرای دولت الکترونیک، در نظر گرفتن اصول فنی در مقاوم سازی اماکن عمومی و منازل مسکونی و رعایت پدافند غیرعامل، توجه ویژه به مسائل ترافیکی و توسعه حمل و نقل عمومی و فضاهای سبز شهری و روستایی، توجه به گسترش اماکن تفریحی و فرهنگی، مذهبی و تکریم مردم و پاسخگویی سریع و به موقع با هدف ارتقا سطح رضایت مندی افراد در دستورکار قرار گیرد.

کلانتری گفت: بدون شک ایفای نقش اثر گذار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در ابعاد وسیع و گوناگونی نظیر خدمات ارزشمند در مبارزه با کرونا ویروس، مشارکت فعال در مهار آتش سوزی‌های مراتع و جنگل‌های استان، حفظ و حراست از محیط زیست، بهبود سیما و منظر، ارتقا و سامان‌بخشی وضعیت کالبدی- فیزیکی سکونتگاه‌ها، آسایش، امنیت و سلامت شهروندان و دستیابی به شاخصه‌های یک سکونتگاه سالم، زیبا، پویا، بانشاط و توسعه‌یافته به خوبی ملموس است.

کد خبر 4965116

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین کلانتری استانداری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت بیرجند شهرکرد ایلام خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان مواد مخدر ستاد مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد

 مدیرکل ورزش وجوانان استان درحاشیه برگزاری این مجمع انتخاباتی گفت: پس از انجام رای گیری در این مجمع انتخاباتی محمد مومنی منش باکسب بیشترین آراء به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیئت کشتی استان انتخاب و معرفی شد‌.

دهقان افزود: طرح آمایش سرزمین باهدف توسعه ورزش و کسب ظرفیت های استان درحال انجام است که می تواند برای توسعه این ورزش دراستان تاثیرگذارباشد.

دبیر فدراسیون کشتی کشور هم گفت: اعتلای ورزش کشتی کهگیلویه و بویراحمد هدف مشترک فدراسیون و اداره ورزش و جوانان این استان است که در سایه تعامل و همفکری تحقق خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • اختتامیه بیست ویکمین المپیاد کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد