Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@03:59:55 GMT

بهداشت و درمان ما قابل مقایسه با دنیاست

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۱۹۴۱

بهداشت و درمان ما قابل مقایسه با دنیاست

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز(شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: در پدیده بسیاری از مسائل در هم تنیده است و نظیر آن را در طول قرن گذشته نداشته‌ایم که اینقدر پیچیدگی داشته باشد و امروز در جوامع مختلف در سایه این پدیده خطرناکی که به وجود آمده، این ویروس با مسائل بسیار متعددی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: رشد اقتصادی دنیا به طور متوسط در سال ۲۰۱۹ که این ویروس مربوط به پایان این سال می‌شود ۲.۹ دهم بوده است ولی در سال ۲۰۲۰ که با این ویروس روبرو شدیم رشد اقتصادی جهانی منهای۳ شده است و این نشان می‌دهد که این تحول بزرگی را در اقتصاد دنیا به صورت منفی گذاشته است.

روحانی با بیان اینکه این شرایط در کشورهای پیشرفته بدتر است گفت: در کشورهای پیشرفته در سال ۲۰۱۹ رشد اقتصادی ۱.۷ در سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی این است که منهای ۶.۱ دهم باشد. بنابراین شما می بینید که شرایطی را از لحاظ اقتصادی به وجود آورده است. صادرات در دنیا به طور متوسط در سال ۲۰۱۹ ۱.۲ دهم در حال افزایش بوده اما در حال ۲۰۲۰ منهای ۱۲.۸ و این یعنی نزدیک ۱۳ درصد صادرات کاهش پیدا کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون  نیروی کار در دنیا ۸۱% تحت تاثیر قرار گرفتند و ببینید که شش شرایطی را این ویروس در سطح جهانی به وجود آورده است، تصریح کرد: ما برای اینکه با این ویروس مبارزه کنیم شیوه های متعددی هم در دنیا شروع شد و همه ما خودمان دنبال کردیم. 

وی افزود: اولین شیوه این بود که سیستم سلامت خودمان را تقویت کنیم و سیستم سلامت ما توان داشته باشد که افرادی که بیمار می شوند را مورد آزمایش قرار دهد که اگر لازم هست بستری شوند و اگر لازم بود در آی‌سی‌یو قرار بگیرند کار در کشورمان به خوبی انجام گرفت.

روحانی ادامه داد: کاری که بهداشت و درمان ما انجام داده و کاملاً قابل مقایسه با دنیا است و به خوبی نشان داده می شود. اولاً همه نیروهای مسلح مان را آماده کرده بودیم تا بیمارستان‌های شان را آماده کنند ولی الحمدالله بهداشت و درمان ما آنچنان فعال عمل کرد که خیلی نیاز نشد به شرایطی که نیروهای مسلح خودشان را آماده کرده بودند. بعد در طول این مدت مداوم حینی که بهداشت و درمان ما کار می کند همزمان تخت و بیمارستان را اضافه می‌کند. 

رئیس جمهور با بیان اینکه تا آخر امسال هشت هزار تخت بیمارستانی اضافه خواهد شد، گفت: همین طور که در این جلسه توضیح داده شد در زمینه تخت ویژه در همین دوره پنج یا شش ماهه ای که مواجهه با این ویروس بودیم ۱۵۰۰ تخت ویژه اضافه شده و به همین نسبت که به جلو میرویم تخت،‌ ونتیلاتور تختهای icu و امکانات دیگری چون خطوط دارو اضافه می‌شود و هر ماه به طور متوسط 2 خط دارو اضافه می‌شود.


تکمیل می‌شود.....

منبع: تقریب

کلیدواژه: بهداشت و درمان ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب

ایسنا/هرمزگان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب از افتتاح و راه‌اندازی سه خانه بهداشت در شهرستان میناب در هفته سلامت خبر داد.

 محمد احمد پور امروز ۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه شبکه بهداشت و حوزه سلامت شهرستان میناب و به منظور تامین سلامت و افزایش مناطق تحت پوشش خدمات بهداشتی، خانه بهداشت چاه حسین و خانه بهداشت تم ملنتکی از توابع بخش توکهور هشتبندی و خانه بهداشت چاه اسماعیل از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح و راه‌اندازی شد.

وی افزود: با راه‌اندازی خانه بهداشت‌های مذکور مردم منطقه می‌توانند از خدمات اولیه بهداشت و درمان از جمله مراقبت از خانم‌های باردار، شیرخواران، کودکان و سایر گروه‌های سنی در این خانه بهداشت‌ها بهرمند شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب ادامه داد: همچنین افراد از نظر فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان‌ها و سایر بیمارها در مرحله اولیه  پایش و مراقبت ‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک برای نخستین بار در دنیا
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد
  • پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)