Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم پلدختر در مجلس گفت: با راه افتادن بازار مسکن اشتغال نیز به راه می‌افتد و به نظر من سرمایه‌های سرگردان کشور به جای بورس و بازارهای کاذب به سمت بازار مسکن هدایت شود.

حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تلاطم در بازار مسکن گفت: راهکار برون‌رفت از این وضعیت ساخت مسکن ارزان قیمت برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه است که باید در دستورکار دولت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی دیگر از راهکارهای مقابله با گرانی مسکن اجرای دقیق و کامل قانون مالیات بر خانه‌های خالی است که مجلس باید با استفاده از ابزارهای نظارتی خود اجرای آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دولت بخواهد و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال کند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه دولت در 7 سال گذشته اقدام خاصی در جهت ساخت مسکن نداشته و در یک سال پایانی خود بحث مسکن ملی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح کرده است.

کاظمی خاطرنشان کرد: دولت باید تمام تلاش خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به کار گیرد تا حداقل بخشی از تعهدات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ساخت مسکن ملی اجرا کند والا با تحمیل بار سنگین ساخت این مسکن‌ها به دوش دولت بعد مواجه خواهیم بود.

وی افزود: ساخت و ساز مسکن بازار اشتغال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم رونق می‌بخشد و بخش‌های مختلف درگیر با این حوزه نیز فعال می‌شوند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ضرورت دارد تا سرمایه‌های سرگردان کشور به جای این که به بورس کذایی و دیگر بازارهای کاذب هدایت شود که هیچ کمکی به تولید نمی‌کنند به بازار مسکن هدایت شوند.

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: بازار بورس یک بازار دلالی است و هیچ کمکی به تولید نمی‌کند که همانطور که گفتم هدایت این سرمایه‌ها به بخش مسکن می‌تواند برای اشتغال هم می‌تواند رونق ایجاد کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مسکن اشتغال بورس نماینده مردم بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت

علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، ضمن اظهار خرسندی از همزمانی جشن ۳۴ سالگی شرکت با آغاز مدیریت وی، هلدینگ ثمسکن را تولیدکننده اصلی‌ترین محصول مورد نیاز مردم دانست و گفت: بخش مسکن کشور پیشران توسعه اقتصادی است و هیچ هدف‌گذاری‌ای مهم‌تر از آن نیست که در مسیر جهش تولید برنامه‌ریزی کنیم و گام برداریم.

به گزارش اقتصادآنلاین، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به هدف ساخت یکصد هزار واحد مسکونی با نگاه به ظرفیت و توان مجموعه اشاره کرد و گفت: این پروژه با سبدی تحت سه گروه مجزا در کشور تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: گروه اول، مسکن اجتماعی ذیل طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های یک الی ۴ ساخته خواهد شد. گروه دوم، مسکن استطاعتی برای دهک‌های هدف ۵ الی ۷ به منظور تنظیم بازار مسکن برنامه‌ریزی‌شده است و گروه سوم نیز مسکن اقتصادی ویژه دهک‌های ۸ تا ۱۰ است که می‌تواند در جهت محقق کردن انتظارات سهامداران ساخته شود.

جعفری گفت: همگی باید تلاش کنیم تا برند ثمسکن به برترین برند کشور در حوزه تخصصی خود مبدل شود و بتواند علاوه بر بازار داخلی در خارج از کشور نیز به خوشنامی فعالیت کند. چه بسا این امکان با توجه به ظرفیت‌های مهندسی و سرمایه‌گذاری شرکت وجود دارد.

وی افزود: هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک معظّم مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم.

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس تغییر جهت داد
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه