Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد کبیری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره تعاونی های توان یابان افزود: معاونت تعاون در راستای  اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴  قانون اساسی و برای حمایت از اشتغال و ارتقای رفاه اجتماعی و ایجاد خوداتکایی برای دهک‌های پایین درآمدی در قالب ایجاد و توسعه تعاونی‌های کار آفرین واشتغال‌زا و تکالیف مندرج در قانون برنامه ششم و قانون جامع حمایت ازحقوق معلولان مجموعه اقداماتی را برای کمک به فعالیت تعاونی‌های توان‌یابان انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون ۲۲ هزار و ۸۸۵ نفر توان یاب در تعاونی‌های کشور عضو شده‌اند که بیشترین عضویت توان یابان در تعاونی‌ها مربوط به استان خراسان رضوی با هشت هزار و ۱۰۳ نفر، اصفهان با سه هزار و ۴۵۵ نفر، گیلان با ۲ هزار و ۱۹۱ نفر و همدان ۲ هزار و ۱۵ نفر است.

کبیری با اشاره به اقدامات انجام شده برای حمایت از تعاونی توان یابان گفت: انعقاد تفاهم‌نامه چهار جانبه با بهزیستی، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون با هدف ایجاد زمینه‌های همکاری برای تشکیل و توسعه تعاونی‌های متشکل از افراد تحت پوشش سازمان، کمک به ایجاد بسترهای مناسب برای استفاده از حمایت‌های دولت در جهت ساماندهی و گسترش تعاونی‌های معلولان برای توانمند سازی و ارتقای حقوق شهروندی، فراهم آوردن شرایط بهره‌مندی تعاونی‌های متشکل از افراد تحت پوشش سازمان از ظرفیت‌ها وتسهیلات بانک و صندوق، ارتقای توان علمی و مهارتی معلولان و توانمند سازی آنها برای جذب فرصت‌های شغلی و تضمین ضمانت‌نامه‌های تعاونی‌های توان‌یاب و زنان سرپرست خانوار بخشی از اقدامات انجام شده است.

معاون امور تعاون ادامه داد: همچنین با تشکیل کارگروه ملی واستانی برای حمایت از تعاونی‌های سه دهک درآمدی با اولویت توان‌یابان و زنان به دنبال جلب مشارکت سازمان بهزیستی در شناسایی جامعه هدف و ایجاد هم افزایی اطلاعاتی هستیم.

وی در خصوص حمایت‌های مالی از تعاونی‌های توان‌یابان گفت: در سال گذشته از محل بودجه ردیف شکل‌گیری و توانمند سازی تعاونی‌ها برای کمک به تعاونی‌های سه دهک اول درآمدی (توان‌یابان و زنان سرپرست خانوار) برای کمک به تامین سهم آورده و ثبیت و ایجاد اشتغال برای توان‌یابان و زنان سرپرست خانوار، ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تخصیص پیداکرد که از این محل ۹۵ تعاونی سه دهک (۵۴ تعاونی در سطح ملی و ۴۱تعاونی در سطح استان‌ها)  بهره مند شده اند.

کبیری با بیان اینکه از ۹۵ تعاونی، ۲۰ تعاونی دارای عضو توان‌یاب و یا خود تعاونی توان‌یاب بودند، اضافه کرد: برای  ۱۰۰ نفر عضو توان‌یاب و ۳۷۱ نفر عضو زن سرپرست خانوار، اشتغال ایجاد شده است.

برچسب‌ها محمد کبیری تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سرپرست خانوار تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان عضویت در هیات مدیره موسسه ملل مدارکشان را تحویل بدهند

امتداد- موسسه اعتباری ملل از متقاضیان عضوریت در هیات مدیره درخواست کرد تا مدارک خود را به این موسسه تحویل دهند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد، موسسه ملل با اشاره به انتخاب و تکمیل اعضای هیأت مدیره وفق ماده۶۱اساسنامه، اعلام کرد: اسامی سهامدارانی که داوطلب عضویت در هیأت مدیره موسسه هستند، برای تایید صلاحیت به بانک مرکزی اعلام و پس از تایید، برای رای گیری به مجمع معرفی می شوند.

بر این اساس، وملل از تمامی داوطلبان عضویت درهیأت مدیره که دارای شرایط احصا شده بر اساس ماده ۶۳ اساسنامه موسسه هستند دعوت کرده است تا حداکثر به مدت ۱۰ روز کاری با همراه داشتن مدارک ذیل به اداره سهام موسسه اعتباری ملل به نشانی تهران بزرگراه شهید همت شرق، خیابان شیرازجنوبی، نبش کوچه رضوان ساختمان موسسه اعتباری ملل طبقه چهارم مراجعه کنند.

تاییدیه کتبی دارندگان حداقل ۵ درصد سهام موسسه ملل، اصل و تصاویر شناسنامه و کارت ملی و تکمیل فرم ثبت نام اعلام داوطلبی و ارائه مدارک مورد نیاز مندرج در فرم مذکور، مدارک الزم برای این ثبت نام خواهد بود.

بر این اساس، داوطلبان عضویت در هیات مدیره موسسه ملل برای آگاهی از شرایط عضویت در هیأت مدیره (مفاد ماده ۶۳ اساسنامه) می توانند به سامانه اطلاع رسانی ناشران (کدال) مراجعه کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • هشتمین مرحله قرعه‌کشی سپرده سبای بانک پارسیان برگزار شد
  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • داوطلبان عضویت در هیات مدیره موسسه ملل مدارکشان را تحویل بدهند
  • جمیله علم‌الهدی عضویت در هیات جذب دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت + جزئیات
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • علم الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشگاه تهران را رد کرد
  • درخشش جانبازان و توان یابان قمی در مسابقات قهرمانی کشور
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید