Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@17:09:30 GMT

مرکز تربیت معلم مبلغ بخشی از دانشگاه فرهنگیان است

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۲۵۹۴

مرکز تربیت معلم مبلغ بخشی از دانشگاه فرهنگیان است

عضو ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت: مرکز تربیت "معلم مبلغ "در قم تأسیس شده که به عنوان بخشی از دانشگاه فرهنگیان است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،؛ نشست مشترک مسئولان معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌‌های علمیه  با انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.  

حجت الاسلام والمسلمین نبوی در نشست مشترک اعضای هیئت مدیره انجمن تعلیم و تربیت اسلامی گفت: حوزه‌های علمیّه باید دستاوردهای علمی خود را با عرصه عملی و اجتماعی ارتباط داده و مطابق با وضعیت فرهنگی کنونی آنها را تنظیم و منتشر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: حوزه علمیّه باید برای کودکان و نوجوانان جامعه برنامه داشته باشد بر اساس مطالعات انجام گرفته، میانگین بقای تربیتی روی کودکان تا بیش از 60 سال است.

وی اظهار کرد: حوزه علمیّه باید با نهادهای مربوط به تربیت کودکان و نوجوانان، ارتباط قوی برقرار کند تا از این طریق روحانیت در تعلیم و تربیت دینی و فرهنگی دانش‌آموزان سهم بسزایی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این که اصلی ترین نهاد رسمی مربوط به تعیلم و تربیت، وزارت آموزش و پرورش است، افزود: مرکز تربیت "معلم مبلغ "در قم تأسیس شده که به عنوان بخشی از دانشگاه فرهنگیان است.

وی ادامه داد: حوزه علمیّه می‌تواند در این مرکز محتوای علمی و تربیتی خود را به اشتراک بگذارد و در اختیار معلمین آینده قرار دهد. از طریق همین مرکز می‌توانیم به مدل تربیت اسلامی به شکل دانشگاهی برسیم و این مدل را به سایر نقاط کشور تعمیم دهیم.

عضو ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت: مهمترین کاری که حوزه باید انجام دهد، سرمایه‌گذاری روی آموزش و پرورش است. خوشبختانه کتابهایی که از سوی حوزه علمیّه تدوین شده، از نظر کارشناسی، استاندارد و دقیق هستند. 

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیّه بیان کرد: بستری از سوی حوزه علمیّه با همکاری وزارت آموزش و پرورش، فراهم شده تا معلّمینی در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند و این امر یکی از برکات تحقق سند تحول بنیادین است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی از هیأت رئیسه و اعضای  انجمن علمی تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه خواست  رئوس فعالیت‌هایی که باید در آموزش و پرورش انجام گیرد، تهیه و تدوین کند و محتوای علمی و تربیتی جهت  پرورش معلمین توانمند، حوزه علمیه و آموزش و پرورش  را یاری کنند.

پردیس "تربیت معلم مبلغ" چه معلمانی را تربیت می‌کند؟

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط حوزه علمیه وزارت آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان بیشتر بخوانید... لزوم برگزاری اردوی راهیان نور برای معلمان "رتبه‌بندی معلمان" را به افزایش حقوق گره نزنید! چرا معلمان بازنشسته نیمه نخست ۹۸ از رتبه‌بندی جا ماندند؟

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه علمیه وزارت آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان حوزه علمیه وزارت آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش تعلیم و تربیت تربیت اسلامی حوزه علمی ه حوزه علمیه معلم مبلغ علمی ه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رادمهر عصر دوشنبه در ویژه برنامه آئین گرامیداشت مقام معلم گفت: ارج نهادن به مقام معلم تجلیل از همه ارزش‌ها به شمار می‌آید چرا که معلم در رشد و توفیق جامعه نقشی بی‌بدیل دارد.

وی با اشاره به آیات نخست سوره قلم ادامه داد: سوگند خداوند سبحان به ابزار تعلیم و تعلم معلم نشان دهنده جایگاهی است که این مقام در بارگاه الهی دارد از این رو ما نیز وظیفه داریم قدردان این وجود مبارک باشیم‌.

رادمهر معلمان را جزو عوامل اصلی افزایش آهنگ رشد، توسعه و پیشرفت در جامعه معرفی کرد و ادامه داد: تضمین آینده کشور در گرو توجه به معلمان است چرا که تربیت نسل‌های آینده متأثر از تلاش‌های قشر فرهنگیان است.

معاون استاندار هرمزگان با اشاره به قرابت مأموریت معلمان با انبیا و اولیای الهی گفت: تمام توان خود را در شورای آموزش و پرورش به کار خواهیم گرفت تا مشکلات فرهنگیان شهرستان به حداقل برسد و شرایط مطلوبی برای رشد شاخص‌ها در حوزه آموزش و پرورش ایجاد شود.

رادمهر توسعه زیرساخت‌های رفاهی را امری مهم در کیفیت بخشی به فرآیند آموزش شهرستان دانست و خاطرنشان‌کرد: اینکه فرهنگیان در شهرستان میناب دارای درمانگاهی اختصاصی باشند خواسته‌ای به جا و حق این قشر تلاش‌گر است.

وی افزود: این خواسته ما از مدیرکل آموزش و پرورش استان است که آموزش و پرورش شهرستان میناب و منطقه سندرک را به صورت ویژه ببینند چرا که در حق فرهنگیان این شهرستان کوتاهی شده است از این رو درخواست داریم مقدمات احداث درمانگاه فرهنگیان در میناب فراهم شود.

فرماندار ویژه میناب با بیان اینکه دور دوم سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان اعتباراتی بالغ بر ۳۷۵ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش شهرستان میناب به تصویب رسید، خاطرنشان‌کرد: پیگیری‌های مستمر برای تحقق این اعتبارات از جمله انتظاراتی است که از آموزش و پرورش استان داریم و در این راه همراهی کامل خواهیم داشت.

کد خبر 6098508

دیگر خبرها

  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • گرامیداشت هفته معلم در اسکو
  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد