Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@06:25:16 GMT

پیامک بزن قلیان روشن تحویل بگیر!

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۲۹۳۰

پیامک بزن قلیان روشن تحویل بگیر!

جوان سودجویی که در این ایام کرونایی با یک تلفن و پیامک، قلیان روشن در خانه مشتری می‌برد و جان شهروندان را به خطر انداخته بود، پس از چند روز ردزنی دقیق توسط پلیس دستگیر شد.

عقیل رحمانی/

جوان سودجویی که در این ایام کرونایی با یک تلفن و پیامک، قلیان روشن در خانه مشتری می‌برد و جان شهروندان را به خطر انداخته بود، پس از چند روز ردزنی دقیق توسط پلیس دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**کافه‌های زیرزمینی یک عامل شیوع کرونا

«الو، قلیان با طعم ... برام بیار» خبر رد و بدل شدن این دیالوگ مدتی بود به دست مأموران پلیس مشهد رسیده بود. حساسیت ماجرا زمانی چند برابر می‌شود که مشخص شد پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در مشهد و اعلام وضعیت قرمز و به تبع آن جلوگیری از برخی فعالیت‌ها که بدون واسطه به شیوع هر چه بیشتر این ویروس کمک می‌کرد، برخی کافه‌ها که قلیان ارائه می‌دادند ملزم شدند فعالیت خود را متوقف کنند. اما این بار فقط کار با یک اخطار ساده پیش نمی‌رفت؛ چرا که سلامت مردم با سودجویی معامله شده بود. از همین رو وقتی این گونه صنوف یکی از مکان‌های خطرآفرین و اقدام‌های آن‌ها دارای اشکال اعلام شد، دستگاه قضایی و انتظامی هم با قدرت پای کار آمدند.

در ادامه تک به تک قلیان‌خانه‌هایی که حالا از روی زمین به زیرزمین‌های مخفی و خانه‌های مسکونی در محاصره دوربین‌های مداربسته نقل‌مکان کرده بودند را رصد و برخورد قانونی با عاملان آن در حالی صورت گرفت که رفتار آن‌ها در حال حاضر از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی به حساب می‌آید.

**حکایت عجیب «کافه پرایدوانت»

پس از اینکه این سلسله اقدام‌های مستمر مأموران پلیس اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی با حمایت ویژه دستگاه قضایی، راه فعالیت متخلفان را صد کرده بود، اطلاعاتی به دست مأموران پلیس رسید که از اقدام عجیب یک راننده پراید وانت حکایت داشت.

ماجرا این بود که منابع خبری اعلام کرده بودند فرد جوانی شیوه‌ای جدید برای عرضه قلیان در شهر انتخاب کرده است، به این صورت که پرایدوانت خودش را تبدیل به یک کافه سیار کرده و فرقش با کافه‌ها این است که با یک تماس و ارسال پیامک، قلیان را کنار خیابان و داخل خودرو چاق می‌کند و زغال روشن تحویل متقاضی می‌دهد!

با توجه به اینکه این کار به مراتب خطرناک‌تر از شیوه‌های گذشته بود، مأموران ماجرا را به قاضی صالح؛ معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۳ مشهد منعکس و دستور ردزنی و برخورد قانونی با عامل تهدید علیه بهداشت عمومی صادر می‌شود.

پس از آن مأموران با توجه به سرنخ‌هایی که داشتند به صورت پوششی محل تردد «کافه پراید وانت» را ردزنی و خودرو را در حوالی بولوار وکیل‌آباد شناسایی کردند.

در حالی چند دقیقه‌ای خودرو تحت رصد قرار گرفت که روی آن عبارت «ارسال قلیان با زغال روشن» درج شده بود. در حین رصد اقدام‌ها و رفتار مرد جوان، او به چند آدرس مراجعه و خدمات غیرقانونی هم ارائه کرد!

کمی بعد مأموران راه حرکت خودرو را سد کرده و آن را متوقف کردند. به این واسطه راننده خودرو که جوانی حدوداً ۲۵ ساله بود دستگیر و قسمت بار وانت پراید هم مورد بازرسی قرار گرفت و مشخص شد در قسمت بار خودرو ۲۵ عدد قلیان، ۳۰۰ عدد شیلنک یکبار مصرف به همراه پیک‌نیک، زغال و ...نگهداری می‌شود که تمامی آن‌ها ضبط شد.

از سوی دیگر بررسی‌ها گواه آن بود که متهم در مناطق مرکزی شهر، بولوار وکیل‌آباد و... دست به این اقدام زده است.

** محاکمه با اتهام تهدید علیه بهداشت‌عمومی

در ادامه با دستور مقام‌قضایی، فرد مذکور که با اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی(در توضیح مجازات عامل و یا عاملان این اقدام آمده است که اگر اقدام‌های انجام شده منتهی به قتل یا نقص عضو یا جراحت و صدمه به انسانی شود، مرتکب علاوه بر مجازات‌های مذکور حسب مورد به قصاص و پرداخت دیه و در هر حال به تأدیه خسارات وارده نیز محکوم خواهد شد) روبه‌رو است به مقر پلیس منتقل و خودرو او نیز تا زمان تعیین‌تکلیف راهی پارکینگ شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قلیان تهدید علیه بهداشت عمومی اقدام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام فروش نقدی ایران خودرو / تحویل ۹۰ روزه پس از ثبت نام در سامانه یکپارچه

تقاضیان دنا پلاس اتوماتیک با اولویت بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه، می‌توانند طی ۱۰ روز یا تا زمان تکمیل ظرفیت، نسبت به انتخاب خودرو‌های دنا پلاس اتوماتیک با تحویل ۹۰ روزه یا مهر ۱۴۰۳؛ تارا اتوماتیک تحویل ۹۰ روزه یا شهریور ۱۴۰۳ و همچنین رانا پلاس با تحویل ۹۰ روزه اقدام کنند.

این طرح بعد از ارسال پیامک برای متقاضیان فعال می‌شود و آنها می‌توانند در سامانه یکپارچه ثبت نام کنند. براساس این طرح خودروی دنا پلاس اتوماتیک با تحویل ۹۰ روزه یا تحویل مهر ۱۴۰۳ عرضه شده است. در تحویل ۹۰ روزه مشتریان باید مبلغ ۷۰۰ میلیون و ۱۳۴ هزار تومان واریز کنند. در تحویل مهرماه پیش پرداخت مشتریان ۳۵۰ میلیون و ۶۷ هزار تومان است

 
همچنین در این طرح گزینه‌های دیگری برای متقاضیان دنا پلاس اولویت بهار ۱۴۰۳ گذاشته شده است. بر مبنای آن مشتریان می‌توانند خودروی تارا اتوماتیک ۹۰ روزه با پرداخت ۶۸۹ میلیون و ۹ هزار و ۹۰۰ تومان را انتخاب کنند. در تحویل شهریور ماه تارا اتوماتیک نیز فرد باید ۳۴۴ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۹۰۰ تومان پیش پرداخت کند.

همچنین در این طرح فروش رانا پلاس با تحویل ۹۰ روزه پیشنهاد شده است. متقاضیان برای تحویل این خودرو باید ۴۵۷ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان پرداخت کنند.

به اطلاع نمایندگی‌های محترم میرساند شرایط انتخاب و واریز وجه به تعداد محدود برای متقاضیان خودرو دنا پلاس اتوماتیک با اولویت‌های بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه، مطابق جدول ذیل ایجاد شده است؛ لذا متقاضیان فوق میتوانند طی مدت ۱۰ روز یا زمان تکمیل ظرفیت با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو نسبت به واریز وجه اقدام نمایند.

زمان فعالسازی این بخشنامه بر روی سایت esale.ikco.ir بعد از ارسای پیامک از سوی ایران خودرو خواهد بود.

منبع: جماران

tags # ایران خودرو سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • سارقان اماکن خصوصی و کابل‌های برق در «جاجرم» بازداشت شد
  • ۳۸۵ کیلوگرم تریاک در قاین کشف شد
  • ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه
  • آغاز ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ از فردا / بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • دستگیری پسری که پدر خود را به قتل رسانده بود
  • کشف البسه قاچاق در شهرستان خوسف
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان
  • ثبت نام فروش نقدی ایران خودرو / تحویل ۹۰ روزه پس از ثبت نام در سامانه یکپارچه