Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کمبود دارویی در پروتکل درمان بیماران کرونا که وزارت بهداشت تعریف کرده، برای بیماران کرونایی استان نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، قباد محمدی امروز در جمع اصحاب رسانه در توضیح کمبود برخی از داروهای وارداتی، اظهار داشت: به دلیل تحریم‌ها که به کشور تحمیل شده یک‌سری کمبود وجود داشته که با مدیریت خوب سازمان غذا و دارو و مسؤولان کشوری کمترین آسیب را این راستا دیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مشکل ترانزیتی دارو را با توجه با شرایط کرونایی و محدود شدن پروازها و سفرها را از دیگر عوامل موثر در کمبود داروهای وارداتی دانست، افزود: با شیوع کرونا برخی از پروازها و سفرهای ترانزیت دارو با تعویق مواجه شده و برخی از محموله‌ها که باید وارد می‌شد با تاخیر وارد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عامل دیگر درباره کمبود داروهای وارداتی را سیاست خود وزارت بهداشت دانست و گفت: سیاست وزارت بهداشت حمایت از تولید داخل است از این رو داروهایی که مشابه تولید داخل را دارند، وارد نمی‌کند.

محمدی اضافه کرد: همه داروهایی که تولید داخل دارند رفع واردات نشده‌اند، داروهای حساس با وجود تولید داخل واردات داریم، ولی در مابقی ‌داروهایی که بسیار خاص نیست، وارد نمی‌شود.

وی در خصوص وضعیت استان به لحاظ داروهای کرونایی، گفت: از زمان آغاز شیوع کرونا شروع به ذخیره دارویی کردیم خوشبختانه در طول این پنج ماهه تاکنون دچار کمبود دارویی که در پروتکل‌های درمانی بیماران کرونا وزارت بهداشت اعلام شده، برای بیماران کرونایی استان نداشته‌ایم.

محمدی خاطرنشان کرد: تمام داروها پروتکل تعریف شده را داریم و در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده‌ایم،برخی از داروها نیز در داروخانه‌های خصوصی توزیع می‌شود.

وی در توضیح کاهش پی در پی اقلام تحت پوشش بیمه نیز، گفت: سیاست‌های بیمه‌ای مربوط به خود سازمان‌های بیمه‌گر است به‌طوریکه سیاست‌ها را سالانه تغییر می‌دهند یک سری داروها را از پوشش خارج و عده‌ای را پوشش بیمه‌ای می‌دهند.

محمدی در پایان به عدم پرداخت به موقع پول بیمه‌ها به داروخانه‌ها اشاره و بیان کرد: اقتصاد دارو در تامین و کیفیت دارو تاثیر می‌گذارد، مشکل اقتصاد دارو و نقدیندگی است اگر سازمان بیمه‌گر پول را به موقع به داروخانه ‌ها برسانند، هم تامین به موقع صورت می‌گیرد هم کیفیت بالا خواهد بود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه دارو دانشگاه علوم پزشکی رسانه محمدی بیماران کرونایی مشکل نقدینگی بیماران کرونا وزارت بهداشت تولید داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۳۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد

وزیر بهداشت در خصوص مصوبه دولت در ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی گفت: این مصوبه به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در هفت سال اول زندگی رخ دهد، در سایر سال های عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، اظهار کرد: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آنها ایمن شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه به تمام بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است و با اشاره به کمبود دارو برای بیماران تالاسمی افزود: بنای ما این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد، کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌کنیم.

کد خبر 749679

دیگر خبرها

  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت