Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:26:20 GMT

پوستر اولین جشنواره ملی زیلوی برتر رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۳۸۳۶

پوستر اولین جشنواره ملی زیلوی برتر رونمایی شد

ایسنا/یزد مراسم رونمایی از پوستر اولین جشنواره ملی زیلوی برتر با حضور مسئولان و پیشکسوتان این هنرصنعت در میبد برگزار شد.

«محمد دهقان» معاون شرکت شهرک‌های صنعتی یزد و میزبان این جشنواره در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره زیلو که در موزه زیلوی میبد برگزار شد، به فعالیت‌های جهاددانشگاهی به عنوان عامل توسعه خوشه زیلو اشاره و تصریح کرد: جهاددانشگاهی با بستری از جنس دانشگاه و جوانان به عنوان عامل توسعه این خوشه یکی از ظرفیت‌های قابل توجه در معرفی هنر صنعت زیلو است و برگزاری این جشنواره نیز می‌تواند نوید بخش توسعه این بخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آموزش و توسعه و ترویج و توسعه هنر صنعت زیلو میان جوانان را یکی از مهمترین اقدامات این هنرصنعت عنوان کرد و گفت: دست بافته زیلو پس از فعالیت خوشه و ثبت شدن در فهرست جهانی با افزایش تعداد قابل توجهی از بافندگان به حیات خود بازگشته و نیازمند برگزاری رویدادها و اقداماتی است که بتواند این دستبافته جهانی را معرفی کند.

«محمدرضا دهقانی» عامل توسعه خوشه زیلو و معاون فرهنگی جهاددانشگاهی یزد نیز در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی زیلو با بیان این که جشنواره زیلو راهکاری به منظور ارتقای کیفیت و کشف طرح‌های جدید به منظور تنوع بخشی و همچنین افزایش امکان حضور زیلو با معرفی گسترده‌تر در بازار است، اظهار کرد: به اعتقاد برخی از تجار کشورهای خارجی زیلوی میبد قابلیت‌ها و ارزش‌های بسیار زیادی برای رقابت با دستبافته‌های دیگر را دارد اما با وجود جهانی شدن همچنان ارزش افزوده کمی را نسبت به اهمیت، هویت و زحمت بافت آن به خود اختصاص داده است.

وی در این باره تاکید کرد: تولید محتوایی غنی به منظور معرفی زیلو به مردم استان، کشور و حتی دنیا از مهمترین اهداف و برنامه‌های خوشه بوده که این جشنواره گام موثری در این راستا برداشته است.

«علیرضا تقوی» شهردار میبد، شهر جهانی زیلو هم با تاکید بر همت خوشه زیلو و سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها در توسعه این هنر صنعت نسبت به برگزاری این جشنواره ملی ابراز خرسندی کرد و گفت: برگزاری نشست شهرداران شهرهای جهانی و حضور آنان در حاشیه این جشنواره از اهداف موثر و توسعه‌بخش این جشنواره ملی است و محقق شدن این مهم به همکاری همه جانبه مسئولان نیاز دارد.

در پایان با حضور مسئولان و «علیرضا زارعی» از پیشکسوتان زیلوبافی، پوستر جشنواره ملی زیلو رونمایی شد.

این جشنواره در مرداد ماه سال جاری با هدف آشنایی مصرف کنندگان با زیلوی اصیل و مرغوب و تشویق تولید کنندگان به بافت و عرضه زیلوی با کیفیت، ترغیب طراحان و افراد خلاق برای تولید طرح‌های متنوع و محصولات جدید، همچنین توسعه تعاملات هنرمندان زیلوباف در سرتاسر ایران، در شهر میبد که به عنوان شهر جهانی زیلو ثبت شده است، برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زيلوي ميبد شهر جهاني زيلو جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از اولین موتور ۶ سیلندر ساخت ایران

آیین رونمایی از اولین موتور ۶ سیلندر ساخت ایران عصر امروز با حضور روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074561 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day
  • تبریک روز جهانی طراح و گرافیک + متن و پوستر World Graphics Day
  • مست عشق و حواشی یک پوستر
  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • رونمایی از اولین موتور ۶ سیلندر ساخت ایران
  • ۵۰ اثر گرافیکی در آیین گرامیداشت واقعه طبس رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه