Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:48:10 GMT

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۴۸۵۶

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

روزنامه پیام آشنا مهمترین تیتر شماره ۱۶۴۰ خود را به اظهارات نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج اختصاص داد و نوشت: شوراهای شهر گزارش عملکرد خود را به مردم ارائه دهند.

بازگشت حاج احمد!، فراخوان نقاشی کودک و نوجوان با موضوع صرفه‌جویی در مصرف آب، تایید ۴۴ پروژه اولویت‌دار جهش تولید البرز در سال جاری، تبدیل مسکن به عنوان کالای مبادله‌ای عامل اصلی افزایش قیمت، هنوز شانس کسب سهیه المپیک را داریم و راه‌اندازی ۱۰ خانه سلامت و هلال از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سرمقاله این روزنامه با عنوان «همه راه‌ها به کرونا ختم می‌شود» به موضوع روند صعودی کرونا در استان البرز پرداخته شده است.

همچنین روزنامه پیام سپیدار مهمترین تیتر شماره ۱۴۵۴ خود را به اظهارات نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی اختصاص داد و نوشت: برخی با دوچرخه آمدند و با ماشین آخرین مدل می‌روند.

خطر انقراض ۱۴۰ گونه گیاهی در البرز، «موج سفرها اوج بگیرد، دقیقه ۹۰ از کرونا گل می‌خوریم»، پرداخت کمک به مدرسه اختیاری است، آژیر قرمز در البرز به صدا درآمد و برآورد درآمد سالانه کارگاه‌ای صنایع دستی کرج ۳۰۰ میلیارد تومان است از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه سپهر ایرانیان نیز در مهمترین تیتر شماره ۷۹۹ خود نوشت: احتمالات درباره نقشه بعدی آمریکا و واکنش ایران.

«هر ۲ ماه، یک تصفیه خانه ساخته شده است»، نظر دولت درباره تعطیلی و دورکاری کارکنان، اروپا موجب فروپاشی برجام خواهد شد، افزایش مجدد ورود زباله‌های بیمارستانی به آرادکوه و کاهش ۲۲ درصدی قیمت گاز ایران کلید می‌خورد از دیگر تیترهای صفحه نخست این روزنامه است.

همچنین روزنامه دنیای هوادار صفحه نخست شماره ۵۱۴ خود را به تصاویر تعدادی از خبرنگاران و اهالی رسانه در حوزه ورزش که به دیار یاقی شتافته‌اند اختصاص داد و نوشت:یاد و خاطر بزرگان قلم که دیگر در میان ما نیستند را گرامی می‌داریم.

خبرگزاری صدا و سیما در مطلبی با عنوان «ابتکار کشاورز ساوجبلاغی برای افزایش تولید خیار» نوشت: کشاورز ساوجبلاغی با نوآوری در روش کشت خیار توانست تولید این محصول را تا ۴ برابر افزایش دهد.

محمد صادق گلباز با وجود شهر شدن منطقه کشاورزی و ارزش افزوده اراضی همچنان به کشاورزی مشغول است و با وجود مشکلات فرواوان، کار تولید و کشاورزی را با احیای یک قنات قدیمی به چند برابر رسانده است.

گلباز انواع محصولات گلخانه ای و جالیزی را با ایجاد فراوری و صنایع تبدیلی که در حاشیه مزرعه مستقر کرده ؛ روانه بازار می کند.

وی با ثبت یک نشان بین المللی، بخشی از محصولات تولیدی خود را به خارج از کشور صادر می کند.

گلباز بخش توایدی خود را با همکاری همسر و فرزندانش فعال کرده و با استفاده از روش توری های پلاستیگی بازدهی میزان تولید را در گلخانه به ۴ برابر رسانده است.

رییس جهاد کشاورزی استان هم در این باره گفت: ساوجبلاغ پیشتاز تولید محصول خیار گلخانه ای در البرز است.

ایرج الماسی افزود: ۱۰ درصد سطح کشت خیار در فضای باز و ۶۲ درصد کشت در فضای گلخانه ای در این شهرستان است.

وی گفت: میانگین تولید ما در شهرستان به ۴۵۰۰ تن می رسد که علاوه بر مصرف داخلی استان ، بخشی از آن به صنایع تبدیلی و باقی مانده به سایر استان ها صادر می شود.

الماسی گفت: آقای گلباز با این نوع کشت کمترین فشار و آسیب را به بوته وارد می کند و در نتیجه موجب می شود؛ محصول آب کمتری مصرف کند و عمر بوته هم بیشتر شود.

خبرگزاری فارس نیز در گفت‌وگویی با عنوان «ماسک زدن از فردا الزامی است/ اگر بیماری کنترل نشود محدودیت های جدی اعمال خواهدشد» به نقل از معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نوشت: باید مراقبت ها به شکل جدی ادامه پیدا کند و اگر نتوانیم بیماری را کنترل کنیم مجبوریم محدودیت های سفت و سختی را اعمال بکنیم.

سید حسن اینانلو با بیان اینکه متاسفانه فروکش کردن بیماری به صورت مقطعی باعث شد رعایت فاصله گذاری اجتماعی کمرنگ شود گفت: باید مراقبت ها به شکل جدی ادامه پیدا کند و اگر نتوانیم بیماری را کنترل کنیم مجبوریم محدودیت های سفت و سختی را اعمال بکنیم.

وی ادامه داد:  با توجه به افزایش شیوع بیماری در برخی استان ها تعطیلات یک هفته ای هم اعلام شده است و اگر مردم همکاری نکنند قطعا از این محدودیت ها همه متضرر می‌شویم.

اینانلو اظهار داشت: ما از بانک‌ها خواستیم که استفاده از پول نقد را کاهش دهند و خدمات کارت های بانکی را افزایش دهند تا مراجعه به بانک کاهش یابد ولی این امر باید همینطور با جدیت دنبال شود و از مراجعات اضافی خودداری شود.

وی بیان کرد: در جلسه ستاد کرونای استان با توجه به شرایط جدید کاهش تعداد کارمندان و کاهش ساعات کاری ادارت مطرح خواهد شد و اگر به نتیجه نرسیدیم قدم های بعدی را ادامه خواهیم داد.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز در رابطه با سطح آسیب پذیری اقشار مردم در این بیماری گفت: کسانی که مبتلا شده اند و سطح ایمنی بالایی کسب کرده اند ممکن است از نظر ابتلای مجدد ایمن باشند ولی تشخیص و تفکیک این افراد از افراد عادی که آسیب پذیر هستند امکان پذیر نیست بنابراین همه باید از ماسک استفاده کنند و بر اساس دستورالعمل های اعلام شده استفاده از ماسک از فردا ضروری است.

وی افزود: ایمنی ماسک‌ها متفاوت است؛ ماسک های N۹۵ تا ۹۷ درصد و ماسک‌های عادی سه لایه حدود ۸۵ درصد از ابتلا جلوگیری می کند.

از مجموع ۲۱۹ رسانه دارای مجوز که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، ۱۴۵ رسانه شامل هفت روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۹ دوهفته نامه، ۴۵ ماهنامه، هشت دوماهنامه، ۲۹ فصلنامه و پنج دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شوند.

این استان دارای ۶۰ پایگاه خبری الکترونیک - برخط است و ۲ هفته نامه، پنج ماهنامه، ۶ فصلنامه و یک دوفصلنامه الکترونیک - غیربرخط نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

برچسب‌ها سواد رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سواد رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز استان البرز سواد رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز استان البرز استان البرز محدودیت ها صفحه نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی

روزنامه ایران در مطلبی به توییت مهدی فضائلی درباره نظر رهبرانقلاب نسبت به برخورد با بی حجابی واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت: یکی از موضوعاتی که در چند روز اخیر به تیتر برخی رسانه‌های داخلی تبدیل شد، مسأله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بود. بویژه پس از آنکه در پی انتشار تصاویری از برخورد نیرو‌های پلیس امنیت اخلاقی با هنجارشکنان، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به صورت غیرمستقیم خبر داد که رهبر انقلاب دراین‌باره به برخی مسئولان تذکر دادند. این نقل قول بهانه‌ای شد تا یک جریان سیاسی خاص، رسانه‌های وابسته به خود را علیه قوای سه‌گانه و فراجا بسیج کند.

این درحالی است که رئیس‌جمهور در آخرین نشست هیأت دولت و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در اظهاراتی مشابه تأکید داشتند که برخورد با بی‌حجابی و هنجارشکنی‌های سازمان‌یافته در جامعه، تصمیم مشترک قوا بوده و پلیس نیز وظایف مربوط به خود را در اجرای این تصمیم برعهده دارد، ضمن اینکه باید حقوق مردم رعایت شود.

در چنین شرایطی، یک جریان خاص سیاسی که به دنبال بازنمایی اختلاف میان قوا در موضوع حجاب است، تلاش کرد سخنان رئیس قوه قضائیه را به عنوان تقابل با رئیس‌جمهور بازنمایی کند. عجله این جریان و رسانه‌های آن در اختلاف‌افکنی به حدی بود که در تیتر‌های رسانه‌های خود، تحریف‌های مشخصی انجام داد. به عنوان نمونه، تاریخی را که رئیس قوه قضائیه به عنوان جلسات تصمیم‌گیری درباره موضوع حجاب بیان کرده بود، یک سال عقب برد.

به نظر می‌رسد هدف این تلاش‌های سیاسی و رسانه‌ای از القای اختلاف میان قوا، تلاش برای احیای پایگاه سیاسی و اجتماعی از دست رفته این جریان باشد.

دیگر خبرها

  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی