Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،عبدالرضا قاسم پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: در این جلسه اسامی شهرستان‌ها دارای وضعیت قرمز شیوع کرونا در کشور اعلام شد که شهرستان‌های جهرم‌، فسا، لارستان وگراش جزو این شهرستان‌ها بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، تصریح کرد: در این چهار شهرستان استان فارس، مساجد و مصلی‌ها، استخرهای سرپوشیده، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها تعطیل هستند.

قاسم پور ادامه داد: برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی و همایش‌ها در این شهرستان‌ها ممنوع است و باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، باشگاه‌های بدنسازی، کافه، قهوه‌خانه و چایخانه‌ها، باغ‌وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی تعطیل هستند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: نماز جمعه در شهرستان‌های جهرم، فسا، لارستان و گراش نباید برگزار شود که محدودیت‌های اعلام شده در این شهرستان‌ها به مدت یک هفته است.

محدودیت‌های اعمال شده در ۳۶ شهرستان‌ فارس 

او، در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا د اضافه کرد: براساس اختیار ستاد ملی و با توجه به وضعیت و شرایط استان تصمیم‌های جدیدی را اتخاذ کردیم تا بتوانیم با کمک و همراهی مردم شیوع ویروس کرونا را در سطح استان کاهش دهیم.

قاسم پور اظهار کرد: در ۳۶ شهرستان استان از جمله کلانشهر شیراز از فردا به مدت یک هفته تجمع‌های رسمی و غیررسمی از جمله مجالس ختم و عروسی، تجمعات علمی و آموزشی لغو می شود.

جانشین استاندار فارس گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید دورکاری شاغلان حساس، کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای، مادران باردار و مادران دارای فرزند خردسال زیر ۶ سال را دنبال کنند.

او، بیان کرد: تالارهای پذیرایی و باغ‌های مجالس، کافی‌شاپ‌ها، قهوه‌خانه‌ها، گیم‌نت‌ها، کتابخانه‌ها، موسسات آموزشی و اماکن ورزشی و تفریحی از فردا به مدت هفت روز تعطیل هستند و رستوران ها و فست فودها تنها به صورت بیرون‌بر فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

قاسم پور تصریح کرد: مترو و اتوبوسرانی، پارک‌ها و بوستان‌ها نیز از روز یکشنبه ۱۵ تیرماه تعطیل هستند که شهرداری‌ها در این زمینه باید نظارت لازم را داشته باشند.

جانشین استاندار فارس ادامه داد: محدودیت‌های اعمال شده در سطح استان به مدت یک هفته است و در صورتی که وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان بهتر شد به حالت عادی برمی‌گردیم اما اگر شرایط بدتر شد مجبور هستیم محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها را ادامه دهیم.

آغاز فعالیت ۸۲ تیم نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی 

او، با اشاره به آغاز فعالیت گشت‌های نظارتی از روز شنبه ۱۴ تیرماه امسال افزود: ۱۲ تیم و هر تیم دارای ۲ خودرو متشکل از نمایندگان استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، تغزیرات، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و شهرداری در سطح شیراز کار نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دنبال می‌کنند.

قاسم پور اضافه کرد: در هر ۳۵ شهرستان دیگر استان، هر شهرستان ۲ تیم نظارت و در مجموع ۸۲ تیم در سراسر استان کار نظارت و بازرسی را بر واحدهای صنفی، صنعتی، تولیدی، کارگاه‌های ساختمانی، طرح های عمرانی و حتی دستگاه‌های اجرایی را دنبال‌ می‌کنند.

آمارهای وزارت بهداشت حاکی است تا ۱۳ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۸۳ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر رسید؛ متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید. تاکنون ۱۹۶ هزار و ۴۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری فارس محدودیت های کرونایی 36 شهرستان فارس تعطیلی ادارات مدیریت بیماری کرونا تعطیل هستند محدودیت ها شهرستان ها کووید ۱۹ قاسم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صاعقه و بارش شدید تگرگ در شهرستان شیراز

غلامرضا غلامی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان اظهار کرد: با توجه به الگوهای هواشناسی هشدار نارنجی برای فارس صادر شده بود.

او به بارش شدید تگرگ و صاعقه و وزش باد شدید اشاره کرد و افزود: خسارت‌های وارد شده تگرگ هنوز برآورد نشده است.

غلامی بیان کرد: خوشبختانه بارش باران تا کنون و لحظه انتشار این خبر در سایر مناطق استان هیچ خسارتی نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طبیعت زیبای بهاری کوه رنج و گمبیل شهرستان سپیدان
  • صاعقه و بارش شدید تگرگ در شهرستان شیراز
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان