Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:43:08 GMT

تنش‌ تازه میان فرانسه و رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۷۷۸۷

تنش‌ تازه میان فرانسه و رژیم صهیونیستی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای در فیسبوک اعلام کرد که در جریان بازداشت یکی از شهروندان فلسطینی‌الاصل خود با نام"صالح حموری" در شهر قدس اشغالی در تاریخ ۳۰ ژوئن گذشته (۱۰ تیر) قرار گرفته و این در حالی است که او ۲ سال پیش پس از تلاش‌های گسترده پاریس آزاد شده بود.

در این بیانیه آمده است که فرانسه خواستار احترام کامل به حقوق این شهروند خود است و کنسولگری فرانسه در قدس طبق معاهده وین در سال ۱۹۶۳ از شهروندان خود حمایت کامل به عمل خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه فرانسه تاکید کرد که وزارت خارجه اروپا و کانال‌های دیپلماتیک و کنسولگری این کشور خواستار توضیح رژیم صهیونیستی در مورد دلایل بازداشت این شهروند فرانسوی هستند و تمامی تلاش خود را برای آزادی حموری و همسرش بکار خواهند گرفت.

این شهروند فرانسوی طی سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۱ به اتهام ترور خاخام "عوفادیا یوسف" رهبر معنوی حزب تندرو شاس به بازداشت رژیم صهیونیستی درآمده بود.

فرانسه بر سر طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی نیز با رژیم صهیونیستی اختلاف نظر شدید دارد. «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه بارها مخالفت پاریس با این طرح را به اطلاع «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل رسانده و نسبت به تبعات اجرای این تصمیم به تل‌آویو هشدار داده‌است.

این موضع فرانسه از سوی  رهبران رژیم صهیونیستی

برچسب‌ها فرانسه اسرائیل امانوئل مکرون رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه اسرائیل امانوئل مکرون رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو فرانسه اسرائیل امانوئل مکرون رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های جمعی گزارش دادند که نیروهای پلیس فرانسه با شهروندانی که قصد شرکت در ۲ تظاهرات ضدصهیونیستی را در برابر دانشگاه سوربن داشتند برخورد کردند.

این اعتراضات همزمان با حضور امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در دانشگاه سوربن انجام می‌شد.

موج اعتراضات ضدصهیونیستی در کشورهای اروپایی و آمریکا با واکنش شدید نیروهای امنیتی این کشورها رو به رو شده است.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ پس از دانشگاه‌های هاروارد، براون و کالیفرنیای جنوبی به دانشگاه تگزاس رسیده و محوطه دانشگاه تگزاس صحنه ضد و خورد پلیس با دانشجویان شده است.

در پی تجمع دانشجویان دانشگاه تگزاس در مخالفت با جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، تاکنون حداقل ۲۰ دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند.

پایگاه خبری قاهره ۲۴ بامداد امروز گزارش داد که دانشجویان در شعارهای خود ارتش رژیم صهیونیستی را یک سازمان تروریستی نامیدند.

پیشتر نیز منابع رسانه‌ای از آمریکا خبر دادند که تظاهراتی گسترده مقابل دانشگاه کلمبیا برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده که خواستار توقف جنگ و نسل‌کشی علیه غزه بودند برگزار شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که ۱۳۳ نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند و کلاس‌های درس نیز از بیم گسترش تجمعات ضد صهیونیستی مجازی اعلام شده است.

کد خبر 6088549

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین توسط پلیس فرانسه+ فیلم
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • واکنش طالبان به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران