Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-06@13:19:57 GMT

آلمان: عکاسی مخفیانه از زیر دامن زنان حبس دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۸۵۸۵

آلمان: عکاسی مخفیانه از زیر دامن زنان حبس دارد

رویداد۲۴ بنا بر مصوبه جدید پارلمان آلمان، عکاسی مخفیانه از زیر دامن یا سینه زنان از این پس جرم محسوب می‌شود. جرم عکاسی و فیلمبرداری از صحنه تصادف که عموما باعث اختلال از مراحل امدادرسانی نیز می‌شود نیز تشدید شده است.

به نقل از دویچه وله، پارلمان فدرال آلمان (بوندس‌تاگ) قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن عکاسی مخفیانه از زیر دامن یا از بخش سینه زنان عمل مجرمانه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ارتکاب چنین جرمی جریمه نقدی یا دو سال حبس در پی خواهد داشت. پیش‌بینی شده که این قانون از پاییز به اجرا گذاشته شود.

به اعتقاد خانم "کریستینه لامبرشت" وزیر دادگستری آلمان، چنین عکس‌هایی نه تنها حقوق هویتی زنان، بلکه حق تصمیم‌گیری آن‌ها درباره رفتار جنسی‌شان را نیز نقض می‌کند. او در این باره افزود: عکاسی از زیر دامن یا بالا تنه یک زن نقض بی‌شرمانه حریم خصوصی اوست.


عکاسی مخفیانه از زیر دامن یا از سینه زنان در آلمان عمل مجرمانه محسوب می‌شود

عکاسی مخفیانه از زیر دامن یا بخش بالاتنه زنان در آلمان تا کنون تخلف محسوب می‌شد و جریمه نقدی محدودی در پی داشت. وزیر دادگستری آلمان با ارائه لایحه جدید، قانون را به نفع زنان تشدید کرده است.

برخورد شدیدتر با عکاسی از صحنه حادثه

جرم‌انگاری عکاسی مخفیانه از بدن زنان بخشی از یک بسته قانونی است به نام "بهبود حفاظت از اشخاص در هنگام عکاسی" است. برخورد شدیدتر با تماشاچیانی که از صحنه حوادث و تصادفات عکس و فیلم می‌گیرند هم در این بسته قانونی لحاظ شده است.

به گفته وزیر دادگستری آلمان، کسی که "فقط از سر جنجال‌گرایی‌" از مصدومان، مجروحان یا کشته‌شدگان یک حادثه عکس می‌گیرد، "همه مرز‌های آداب انسانی" را زیر پا می‌گذارد.

تا کنون تنها عکاسی از مجروحان و مصدومان حوادث در آلمان جرم محسوب می‌شد، نه عکاسی از مرده‌ها. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 عکس عکاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: دشمن به دنبال کارزارهای خیابانی است

 به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سردار احمدرضا رادان در نشست هم اندیشی معاونت حقوقی و امور دولت و مجلس، اظهار داشت: یکی از کار‌های ویژه‌ی هر نظام امنیت اجتماعی و امنیت است و این مبنای سنجش و کارآمدی هر نظامی محسوب می‌شود.
 

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که موضوع عفاف و حجاب را امنیتی و انتظامی جلوه دهند و جامعه را ناامن کنند، افزود: بار‌ها اعلام کرده ایم که این موضوع کاملا اجتماعی و فرهنگی است، ولی هنگامی که سرریز می‌شود باید با اقدام انتظامی از آسیب بیشتر آن جلوگیری کرد.

سردار رادان با بیان اینکه امنیت محصول جمعی است و به هیچ عنوان نباید آن را کار ویژه یک دستگاه دانست، افزود: برآیند همه فعالیت‌ها در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نقش تاثیرگذار همه این‌ها می‌شود امنیت که باید آن را حفظ و ارتقا بخشیم.

وی افزود: در موضوع عفاف و حجاب همگان شاهدند که دشمن تا پشت درب خانه‌های ما آمده و به دنبال گرفتن چادر از بانوان است که امروز به عنوان پرچم کشورمان محسوب می‌شوند و در اینجا ما باید پای کار باشیم و این اجازه را به دشمن ندهیم.

وی ادامه داد: امروز فراجا ۴۰ ماموریت و وظیفه مشخص شده در قانون دارد که هرکدام از این ماموریت‌ها ۱۰ الی ۱۵ پیش نیاز دارد، یعنی باید این‌ها باشد تا بتوان آن ۴۰ ماموریت را به درستی انجام داد و یکی از این‌ها برخورد با بی حجابی است.

دیگر خبرها

  • سردار رادان: دشمن به دنبال کارزارهای خیابانی است
  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • فرار از سقوط: یونیون دست به دامن مربی زن!
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • پشت پرده پلمب‌شدن دو طبقه باشگاه استقلال
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • شماره هفت استقلال در آزادی، بال و پر می‌گیرد