Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@17:17:28 GMT

روحانی لبنانی کارشکنی سفیر آمریکا را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۲۲۷۷

روحانی لبنانی کارشکنی سفیر آمریکا را محکوم کرد

شیخ «بلال شعبان» روحانی بانفوذ لبنانی از مردم خواسته است در ایام کرونا به یکدیگر کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، یک روحانی برجسته لبنانی اقدام سفیر ایالات متحده در بیروت را برای جلوگیری از توزیع کمک های مردمی توسط احزاب سیاسی محکوم کرد. شیخ «بلال شعبان» روحانی بانفوذ لبنانی از مردم خواسته است در ایام کرونا به یکدیگر کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«دوروتی شی» سفیر آمریکا در بیروت در گفتگو با احزاب سیاسی آنها را برای جلوگیری از توزیع کمک های مردمی تشویق کرده است.

 

شبکه تلویزیونی المنار به نقل از این روحانی لبنانی نوشت: سفیر آمریکا در لبنان با تعدادی از رهبران سیاسی در طرابلس ملاقات کرده است و به آنها گفته است که کمک به افراد محروم جامعه ممنوع است. شیخ بلال رهبر جنبش وحدت اسلامی در لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته لبنان اقدام سفیر آمریکا را محکوم کرد.

 

وی گفت: آمریکایی هابا این اقدامات می خواهند مردم لبنان را بیشتر در تنگنا قرار دهند و وضعیت کشور را آشفته نشان دهند.

 

شیخ شعبان سپس از همه سیاستمداران لبنانی خواست تا بدون توجه به همه فشارهای خارجی ، به مردم نیازمند در جریان بحران فعلی اقتصادی و اجتماعی در لبنان کمک کنند.

 

در تاریخ 28 ژوئن « میشل عون» رئیس جمهور لبنان ، ، آخرین اظهارات سفیر ایالات متحده در بیروت علیه جنبش مقاومت حزب الله را انكار كرد و اظهار داشت كه واشنگتن به طور مداوم در امور داخلی كشور عربی مداخله می كند.

 

وزیر امور خارجه لبنان سفیر آمریکا را به خاطر اظهاراتش علیه حزب الله به این سفارتخانه احضار کرده بود.

 

اواخر ماه گذشته ، شی به شبکه خبری تلویزیون الحدث متعلق به عربستان سعودی گفت که واشنگتن نگرانی های زیادی درباره نقش حزب الله در دولت لبنان دارد.

 

محبوبیت روز افزون حزب الله در جهان اسلام پس از شکست صهیونیستها در جنوب لبنان در جریان جنگ 33 روزه موجب شده تل آویو و متحدان غربی و عربی اش در سال های اخیر تلاش کنند از طریق غیرنظامی به حزب الله ضربه بزنند.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیخ شعبان حزب الله لبنان لبنان سفیر آمریکا حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان امروز دوشنبه در دومین بیانیه خود درباره عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی از هدف قرار دادن مواضع نظامیان ارتش اسرائیل و خودروهای زرهی آن‌ها در پایگاه المطله خبر داد.

در بیانیه حزب‌الله به این منظور آمده است: در حمایت از مردم استوار فلسطین و نیز مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز دوشنبه مواضع و محل استقرار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و خودروهای زرهی آن‌ها را در پایگاه المطله با پهپاد انتحاری هدف قرار داده است و در این عملیات تعدادی از نظامیان اسرائیلی کشته و زخمی شدند.

رسانه‌های خبری امروز اذعان کردند، در حمله پهپادی امروز حزب الله لبنان به پایگاه المطله رژیم صهیونیستی دو نظامی این رژیم زخمی شده است.

حزب‌الله لبنان امروز همچنین  مقر فرماندهی لشکر جولان (210) ارتش رژیم اسرائیل را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داد.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل جنبش حزب الله پیش‌تر تصریح کرده بود که به هر تجاوز رژیم اسرائیل قطعا پاسخ خواهند داد و با هرگونه اقدام تنش آمیز مقابله خواهند کرد.

وی تاکید کرد: هرگز از رویارویی با دشمن عقب نشینی نمی‌کنیم، و حمایت از مقاومت فلسطین را پایان نمی‌دهیم و هرگز بسته شدن این پرونده (نبرد با اشغالگران) را نخواهیم پذیرفت، مگر اینکه پرونده غزه و آتش‌بس بسته شود.

شیخ نعیم قاسم گفت که پشتیبانی از غزه، در حقیقت پشتیبانی از لبنان است، زیرا آنچه را در غزه جریان دارد، در برابر خود می‌بیند و اگر سکوت کند، قربانی بعدی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • ببینید | خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی
  • فیلم/ راکت باران کریات سوراخه توسط حزب‌الله لبنان
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی
  • روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد