Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@04:37:29 GMT

فروش سینمای هنگ‌کنگ ۷۰ درصد کاهش پیدا کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۳۴۰۴

فروش سینمای هنگ‌کنگ ۷۰ درصد کاهش پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، فروش باکس آفیس هنگ کنگ در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ با کاهش چشمگیر ۷۰ درصدی مواجه شد چون مخاطبان خانه ماندند و سینماها به خاطر پاندمی کرونا بسته شدند.

دولت هنگ کنگ تمام سینماها را روز بیست‌وهشتم مارس (۹ فروردین) بست چون موج دوم کووید -۱۹ به خاطر تمام افرادی که به کشور بازگشتند، گسترش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینماها شش هفته بعد در روز هشتم مه باز شدند چون تعداد موارد ابتلا در شهر تحت کنترل درآمد و تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی بهتر پیش رفت.

اما اثر پاندمی بر باکس آفیس پیش از بسته شدن سینماها حس شده بود و بعد از افتتاح دوباره آن‌ها هم حس شد.

با استناد به ارقامی که شرکت باکس آفیس هنگ کنگ وابسته به انجمن صنعت فیلم هنگ کنگ منتشر کرده، درآمد حاصل از فروش در گیشه در شش ماه نخست ۲۰۲۰ فقط ۳۷.۸ میلیون دلار بود که نسبت به ۱۳۵ میلیون دلار به ثبت رسیده در بازه مشابه سال قبل با کاهشی ۷۲ درصدی مواجه شده است.

در حالیکه تعداد عناوین داخلی اکران شده از ۲۱ فیلم به ۱۸ فیلم رسید، فیلم کمدی هنگ کنگی «استاد بزرگ عظیم» در صدر لیست قرار گرفت. این فیلم که طی بازه سال نو چینی یعنی حدود یک هفته پیش از اینکه سازمان سلامت جهانی اعلام وضعیت اورژانس سلامت جهانی بکند، منتشر شد، تقریباً ۳.۸ میلیون دلار فروخت.

درامی از کره جنوبی با عنوان «سقوط خاکستر» که درباره یک فاجعه طبیعی است و روز اول ژانویه اکران شده بود، پردرآمدترین فیلم غیر هنگ‌کنگی بود و توانست ۲.۴ میلیون دلار بفروشد. فیلم «۱۹۱۷» سم مندس هم پردرآمدترین فیلم هالیوودی بود و ۲ میلیون دلار فروخت.

هنگ کنگ تا اینجا بیش از ۱۲۰۰ مورد ابتلا به کروناویروس ثبت کرده و هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 4966075

منبع: مهر

کلیدواژه: شیوع کرونا آمار فروش فیلم هنگ کنگ تعطیلی سینماها تئاتر ایران فیلم سینمایی ویروس کرونا موسیقی ایرانی فیلم کوتاه سیروس گرجستانی حوزه هنری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برنامه تلویزیونی درگذشت چهره ها محمدمهدی دادمان نماهنگ شبکه پنج سیما سینمای مستند میلیون دلار هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود 2300 دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد کاهش به 2301 دلار و 26 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به 2309 دلار و 60 سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف 2 درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین 5.25 تا 5.50 ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم 0.23 پایین آمده و به 105.39 رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با 0.47 درصد افزایش به 26 دلار و 96 سنت رسید. پلاتین هم با 0.40 درصد افزایش 958 دلار و 56 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/63

دیگر خبرها

  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • ین ژاپن بالا رفت
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • پیش‌بینی‌های ناامیدکننده فروش آیفون در چین
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • «میان ستاره‌ای» نولان اکران مجدد می‌شود