Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود منابع غنی کشاورزی و تولید سالانه انواع محصولات زراعی و باغی در شهرستان اصلاندوز مغان، عمده این تولیدات به صورت خام و به دست دلالان به فروش می‌رسند که لازم است برای ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزان، صنایع تکمیلی و تبدیلی در این راستا ایجاد شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، کمبود صنایع تبدیلی و عدم بسته بندی مناسب همواره مهمترین مشکل پیش روی کشاورزان و باغداران جهت صدور محصولات خود به کشورهای همسایه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود منابع غنی کشاورزی و تولید سالانه انواع محصولات زراعی و باغی در شهرستان اصلاندوز مغان، عمده این تولیدات به صورت خام و به دست دلالان به فروش می‌رسند که لازم است برای ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزان، صنایع تکمیلی و تبدیلی در این راستا ایجاد شوند.   این روزها در شهرستان مرزی اصلاندوز مغان نیز شاهد قرار گیری توسعه صنایع تبدیل و تکمیلی در ریل توسعه هستیم که امیدی برای کشاورزان برای کاشت محصولات کشاورزی شده است و در تحقق شعار جهش تولید نقش ویژه‌ای خواهد شد.    در همین راستا در بخش بران شهرستان اصلاندوز کارخانه سبد سازی بران پلاستیک با سرمایه گذاری ۵ میلیاردی در حال احداث است که هم‌اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در هفته دولت مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.   علی رزاقی مدیر تنها کارخانه بران  در گفتگو با سبلان ما تاسیس و راه اندازی صنایع تبدیلی را مهمترین خواسته کشاورزان و باغداران منطقه زرخیز مغان عنوان کرده  و می گوید؛ اگر بخش خصوصی در این زمینه وارد شده و سرمایه گذاری کند علاوه بر رفع نیاز منطقه مغان از صنایع بسته بندی موجب کارآفرینی و جهش تولید در استان اردبیل شده و با رونق صادرات محصولات کشاورزی مغان که از ظرفیت بسیاربالایی نیز برخوردار هستند بر ای استان  و کشور منجر به ثروت افزایی خواهد شد.   وی با بیان اینکه کرخانه سبد سازی تنها بخش بسیار کوچکی از نیاز منطقه را تامین می کند گفت: اگر مسئولان به اندازه کافی توجه کرده و زمینه های توسعه این کارخانه را فراهم کنند قطعا در آینده نزدیک این کارخانه توان پاسخ گویی به نیاز های صنایع بسته بندی اصلاندوز را خواهد داشت.   گزارش: پویا حاجی وند - مهدی جدی

انتهای پیام/ج

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند. کشاورزی دانلود

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین یوسفی عصر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: سرمایه انسانی مهمترین واساسی ترین منبع حیاتی هرکشوری است. رشد وپیشرفت درحوزه ای ازنیاز های جامعه مرهون موتورمحرکه ای به نام جوان است. رشداقتصادی بدون وجود نیروی جوان در عرصه کاروتولیدوفن آوری ممکن نیست.

وی ادامه داد: اقتدارنظامی وابهت بین اللمللی بدون جوان متعهدغیوردرعرصه دفاع وآماده رزم تحقق نمی یابدرشدعلمی وسایرمقوله هایی که هرجامعه برای بقا وحیات به آن نیازدارد بدون سرمایه انسانی آماده وبانشاط میسر نخواهد بود.

یوسفی افزود: متأسفانه از دهه هفتادتاکنون مسئولین وقت دراشتباهی بزرگ موضوع تهدیدنسل را دربرنامه های خود قرار دادند وبه جای مدیریت درست سرمایه جوان کشورآن را معضل دانسته والان پنجره جمعیتی کشور در حال بسته شدن است واز دغدغه‌ای همه دلسوزان آینده کشوربحث رشد جمعیتی است. رهبر عزیزدر این رابطه ضمن عذر خواهی ازخدا ومردم ادامه این روند را غلط دانستند ودر توصیه‌های مکرر خود مسئولین وآحاد مردم بخصوص نخبگان وخواص رامتوجه خطربزرگ کاهش نسل نمودند.درمورد فرمایشات ارائه شده در خصوص ازدواج، تکثیر نسل و پیری جمعیت، مسئولین ونخبگان نظام اسلامی وظایف متعددی برعهده دارند.

یوسفی گفت: حل معضل پیری جمعیت وافزایش نسل، نیازمندهمکاری وتلاش همگانی همه آحاد جامعه، به ویژه مسئولین ونخبگان نظام اسلامی است.بااتخاذرویکردی جامع و چندجانبه، وبااستفاده ازابزارها و روش‌های مختلف، می‌توان به تدریج شاهدبهبود وضعیت ازدواج و فرزندآوری درکشورو ارتقای سلامت و پویایی جامعه بود.

کد خبر 6088187

دیگر خبرها

  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید