Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر‌کل آموزش و مطالعات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از برگزاری آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری در ماه آینده خبر داد. تاریخ انتشار: 11:23 - 15 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۴۷۴۶

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، زاهد شفیعی امروز یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹ با اعلام این خبر گفت: آزمون جامع هماهنگ (سراسری) دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری ۱۶ اسفند ۹۸ که به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده بود؛ در روز جمعه ۲۴ مرداد ۹۹ در سطح ۳۰ استان و منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر‌کل آموزش و مطالعات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری که به دلیل بحران کرونا به تعویق افتاده بود؛ با افزوده شدن سه رشته جدید در ماه آینده برگزار و بیش از ۶ هزار داوطلب در آن به رقابت خواهند پرداخت.

او افزود: در این آزمون ۶۴۱۱ داوطلب در هفت دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان ایران‌گردی جهان‌گردی، راهنمایان طبیعت‌گردی، راهنمایان زمین‌گردشگری و نیز سه دوره جدید مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری، کارشناس ارزیاب طرح تطبیق و مدیر فنی طرح تطبیق به صورت مجزا و طی ساعات تعیین شده به سنجش اطلاعات و آموخته‌ها در طول دوره خود خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: ۱۹۰ هزار شغل برکت با حمایت از بنگاه‌های تولیدی

مدیر‌کل آموزش و مطالعات گردشگری گفت: در این میان بیشترین آمار به ترتیب مربوط به دوره راهنمایان فرهنگی با تعداد ۲۹۵۰ نفر، مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی ۱۹۴۴ نفر، راهنمایان طبیعت‌گردی ۹۰۸ نفر و راهنمایان زمین گردشگری ۴۰ نفر، مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری ۳۸۰ نفر، کارشناس ارزیاب طرح تطبیق ۱۶۳ نفر و مدیر فنی طرح تطبیق ۲۶ نفر است.

شفیعی خاطرنشان کرد: کماکان استان تهران با بیشترین متقاضی به تعداد ۱۵۶۱ نفر و استان‌های خراسان رضوی ۵۶۱ نفر، فارس ۴۴۵ نفر و اصفهان ۴۱۷ نفر در صدر جدول آمار قرار گرفتند.

او همچنین در تشریح چگونگی ثبت‌نام در آزمون مذکور گفت: در این راستا سامانه آزمون جامع به آدرس edutourism.ichto.ir از تاریخ  ۲۱ تیر ماه لغایت  ۲۸ تیرماه به منظور انجام فرایند تکمیلی ثبت‌نام فراگیران در آزمون به مدت یک هفته در دسترس متقاضیان خواهد بود و نتایج مربوط به آزمون فوق روز چهارشنبه مورخ  ۱۹ شهریورماه در سامانه مذکور قابل بهره‌برداری است.

به گفته شفیعی آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری مهم‌ترین محک و سنجش آموخته‌ها ومهارت‌های فراگیران این دوره‌ها است که سالانه در دو مقطع زمانی به همت دفتر مطالعات آموزش گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گردشگری کنکور گردشگری آزمون جامع دوره های کوتاه مدت گردشگری گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی طرح تطبیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست

پرهام پارسانژاد، نسبت به تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد و عوام فریبی و سوءاستفاده از تقاضای بسیار زیاد جوانان جویای کار انتقاد کرد و گفت: در حالی که فیزیوتراپی یکی از رشته‌های علوم پزشکی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فقط از طریق کنکور سراسری در این رشته دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه آزاد در اقدامی کاملاً تجاری و عوام فریبانه با سوءاستفاده از تقاضای بالای تحصیل و کار جوانان در این رشته و با وجود اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی وزارت بهداشت و معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر غیرقانونی بودن آن، طی دوره‌های کوتاه مدت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تابعه خود، فیزیوتراپیست تربیت می‌کند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: مدارک صادره هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند و به هیچ وجه مجوزی برای اشتغال افراد صاحب مدرک در امر درمان بیماران نیستند و تنها میلیون‌ها تومان سرمایه جوانان بیکار و خانواده‌های آن ها را به جیب دانشگاه آزاد سرازیر می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت