Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه باشگاه ملی جوانان پژوهشگر و مرکز پژوهشی اسراء ،محمدرضا حقدوست مدیر مسئول باشگاه ملی جوانان پژوهشگر درباره طرح جامع توانمندسازی و دانش‌افزایی دانش‌آموزان، دانشجویان و معلمان اظهار داشت: تاکنون بیش از ۷۰ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده اند که این خود آماری شگفت در تاریخ فرهنگ و هنر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بحث مجازی گام بزرگی در سطح کشور برداشته‌ایم و اجرای این طرح برای اولین بار است گفت: با توجه به موقعیت کشور جمعی از پیشکسوتان و پژوهشگران با همدلی و همفکری در این عرصه در کنار ما گام برداشتند.

وی گفت:‌ فعالیت کارگاه‌های مجازی این طرح از امروز آغاز می‌شود و حداقل ۲ هزار نفر در هر کارگاه آموزشی حضور دارند. تمام کارگاه‌ها کتب مخصوص خود را دارند که از سوی نشر دانشگاهی راشدین ارائه می‌شود. در تک تک رشته‌ها کتاب مربوط تهیه و تدوین شده است.

مدیر مسئول باشگاه ملی جوانان پژوهشگر ۲۵ شهریور را زمان آیین اختتامیه این طرح در ۶۲ کارگاه مجازی در بستر تلگرام و ایتا اعلام کرد. هر فردی که حداقل امتیاز ۸۰ از ۱۰۰ را در این آزمون کسب کند، گواهینامه‌ معتبر با مجوز از وزارت علوم تحقیقات و فناوری دریافت خواهد کرد.

حقدوست بیان کرد: حوزه ادبیات، علوم انسانی، مهارت‌های کاربردی و گروه روانشناسی و سلامت با محور ادبیات در این کارگاه‌ها ارائه می‌شود. این طرح از سوی شهرداری ناحیه ۵ منطقه ۶، فرهنگسرای خانواده، قطب ادبیات و علوم انسانی آموزش و پرورش شهر تهران و بسیاری از نهادهای دیگر حمایت معنوی شده است. لذا تعداد کارگاه‌ها از ۵۰ کارگاه به ۶۲ کارگاه افزایش دادیم.

وی گفت: همچنین بررسی موضوع سینما از منظر ادبیات، برگزاری کارگاه دوره ویژه معلمان و تولید محتوای الکترونیک در فضای مجازی در دوران کرونا، کارگاه فن بیان سخنوری و مجری گری با محوریت ادبیات از جمله موضوعات قابل ارائه در این طرح است.

حقدوست بر ساحت‌های سند تحول بنیادین مانند ساحت زیبایی شناختی تاکید کرد و گفت: کارگاه گفتمان ادبی با محوریت ادبیات را ترویج می‌دهیم تا در راستای تحقق رسالت خود، روحیه نقادی و پرسشگری را نیز در دانش‌آموزان و دانشجویان تقویت کنیم. 

پیوستن دانش آموزان خارج از کشور

در ادامه این نشست راهب عارفی رییس مرکز پژوهشی ادبیات تحلیلی و تطبیقی اسراء درباره ضرورت و اهمیت این طرح گفت: این طرح گام کوچکی در راستای آموزش عمومی است. این حرکت در دوران قرنطینه کرونا آغاز شد. آموزش‌های مجازی را باید به خانه‌های مردم ببریم و از این اتفاق ناگواری که کرونا ایجاد کرده است به عنوان یک فرصت درست و بهینه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان در خارج از کشور نیز به این طرح پیوستند و اظهار شادمانی کردند؛ زیرا به دنبال کارگاه‌های ادبیات بودند. امید است این حرکت که برای اولین بار در تاریخ کشور ایجاد شده موثر باشد. در این طرح کارگاه‌ها به صورت آفلاین و محتوای ضبط شده و کاملا رایگان در کانال هر رشته قرار می‌گیرد.

عارفی با بیان اینکه در کارگاه‌ها هیچ محدودیت سنی و ظرفیتی وجود ندارد، گفت: با استفاده از علم و آگاهی اساتید برای هر کارگاه کتاب تالیف شد تا خروجی این کارگاه‌ها مطلوب باشد. این طرح برای دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و آحاد جامعه است.

رییس مرکز پژوهشی ادبیات تحلیلی و تطبیقی اسراء ادامه داد: این طرح توانایی پوشش تمامی دانش‌آموزان و دانشجویان کل کشور را دارد. ما در آینده نزدیک طرح‌های دیگری داریم که رونمایی خواهد شد. طرح تربیت یک میلیون نویسنده نوجوان که اکثرا دانش‌آموز هستند و از مهر سال جاری به صورت مجازی برگزار می‌شود، در تابستان پیش رو به طور آزمایشی انجام می شود.

عارفی درباره نحوه ثبت‌نام در این طرح گفت: افراد برای ثبت نام باید در کانال باشگاه ملی جوانان پژوهشگر در تلگرام و ایتا عضو شوند. در کارگاه‌ها آموزش روش تحقیق را از دوران ابتدایی به بچه‌ها آموزش می‌دهیم و در تابستان آنان را با پژوهش آشنا می کنیم. آشنایی با اسناد و نسخ خطی، نشانه شناسی در ادبیات، گفتمان در ادبیات را نیز در کارگاه‌ها داریم.

وی در ادامه افزود: این طرح برای اولین بار در نظام آموزشی کشور و در راستای سند تحول بنیادین است. یکی از اهداف غایی این طرح هدایت مردم به سمت کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه است تا از بروز آسیب‌های اجتماعی بکاهیم.

عارفی در پایان از وزارت علوم، آموزش و پرورش، ارشاد و شهرداری خواست از اجرای این طرح حمایت‌ کنند،؛‌ چرا استقبال خوبی از آن شده است. از بین ۷۰ هزار عضو تعداد قابل توجهی از خارج از کشور در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند. ثبت‌نام در این طرح تا آخر تیر ادامه دارد.

طرح جامع توانمندسازی و دانش‌افزایی دانش‌آموزان و دانشجویان و معلمان فرهیخته کشور با رویکرد کاربردی زبان و ادبیات فارسی در تربیت نسلی خلاق، پژوهشگر و نقاد برگزار می‌شود. مجری این طرح مرکز پژوهشی ادبیات تحلیلی و تطبیقی اسرا است.

برچسب‌ها معلم دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معلم دانش آموزان معلم دانش آموزان دانش آموزان و دانشجویان مرکز پژوهشی کارگاه ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعدادهای دانش‌آموزان همچون گنجینه‌ای در دست معلمان است

 آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار جمعی از معلمان زاهدانی که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم برگزار شد، ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا، تبریک هفته معلم و تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: خداوند متعال پیامبرش را مبعوث کرد و اهل بیت(ع) نیز راه او را ادامه داده و از معلمان جامعه بشری بودند.

وی در واکنش به اظهارات مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان مبنی بر رتبه پایین شاخص‌های استان در مقایسه با سایر استان‌ها افزود: برای کم کردن فاصله خود با سایر استان‌ها باید تلاش و همت مضاعفی داشته باشیم چرا که سایر استان‌ها نیز بیکار نبوده و در حال کار و تلاش هستند و نمی‌توان این فاصله را با کار معمولی جبران کرد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: طرح‌ها و برنامه‌های ‌خوبی در سطح مدارس سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد، اما مهم این است که خروجی مطلوبی به دست بیاوریم چرا که فرصت خدمت کوتاه است و حتی اگر ۳۰ سال هم باشد با یک چشم به هم زدن به پایان می‌رسد.
️وی ادامه داد: خداوند استعدادهای بالقوه‌ای در نهال، دانش ‌آموزان قرار داده و گنجینه‌های ویژه‌ای در اختیار شما معلمان هستند و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.
️آیت‌الله محامی گفت: آثار عملکرد شما در شرایط کنونی مشخص نیست اما در آینده مشخص می‌شود که عملکرد شما چگونه بوده است.
️وی تصریح کرد: مردم باید قدر معلمان را بدانند اما شما معلمان هم باید قدر خود را بدانید و خداوند متعال را شاکر باشید که توفیق گذر عمر در این راه را پیدا کرده‌اید و شغل شما با سایر مشاغل متفاوت است چرا که شما با روح و جان انسان‌ها سرو کار دارید.

️نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با قرائت حدیث "الْکَمَالُ‏ کُلُ‏ الْکَمَالِ‏ التَّفَقُّهُ‏ فِی الدِّینِ وَ الصَّبْرُ عَلَی النَّائِبَهِ وَ تَقْدِیرُ الْمَعِیشَهِ" بیان کرد: کمال انسان در سه نکته جای دارد از جمله فهم عمیق از دین، برنامه‌ریزی صحیح در زندگی، و صبر در سختی‌ها و مشکلات و از همین رو تقویت قوه فهم دانش‌آموزان و فرزندان جامعه برای رسیدن به رشد و کمال و بهره‌گیری از عقلانیت در مسیر زندگی ضرورت است.

️آیت‌الله محامی گفت: آموزش مهارت برنامه‌ریزی درست به دانش آموزان یکی از رویکردهای مهم در دستگاه‌ تعلیم و تربیت، برای به کارگیری در ابعاد مختلف زندگی آنان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند
  • استعدادهای دانش‌آموزان همچون گنجینه‌ای در دست معلمان است
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • دانش آموزان دیجیتالی، کلافه از امر و نهی ها
  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند