Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از برق‌دار شدن 158 روستایی در شهرستان‌های بویراحمد، چُرام و کهگیلویه تا پایان سال جاری خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ داود راهزادی با بیان این مطلب گفت: بر اساس موافقت‌نامه‌های منعقد شده با مجری برق روستایی شرکت توانیر، 158 خانوار روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب 11 روستا در شهرستان‌های بویراحمد، چُرام و کهگیلویه و بویراحمد تا پایان امسال از نعمت برق پایدار برخودار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تعداد روستاهای شهرستان بویراحمد در این ارتباط را هشت روستای "واردوخانی بنار شهدالی، دره بید مور زرد، نظرآباد سرگچینه دشتروم، چرخ مورشله دیلگون، بُن زرد زی زی، دره جوجق طعاذار رِون، دم دیلگون و ته دلی چروبیون" عنوان و اظهار داشت: 100 خانوار در این روستاها اکنون ساکن هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، مجموع اعتبار پیش‌بینی شده برای برق‌رسانی به تمام روستاهای استان در سال جاری را حدود 43 میلیارد ریال ذکر و خاطرنشان کرد: سهم ریالی برق‌رسانی به هشت روستای عنوان شده شهرستان بویراحمد حدود 26 میلیارد و 300 میلیون ریال است. 

راهزادی گفت: مجموع طول شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف برای برق‌رسانی به 11 روستای امسال در این استان 23 کیلومتر بوده که حدود 15 کیلومتر از آن در شهرستان بویراحمد اجرایی می‌شود. 

وی، مجموع ترانسفورماتورهای نصب شده در روستاهای موردنظر برق‌رسانی امسال استان کهگیلویه و بویراحمد را 22 دستگاه ترانسفورماتور برشمرد و یادآور شد: 14 دستگاه ترانسفورماتور برای هشت روستای شهرستان بویراحمد نصب می‌شود. 

برق‌رسانی به 38 خانوار روستایی در کهگیلویه 


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه روستاهای "ده چاتی و ازجونک" نیز بر اساس قراردادهای منعقد شده با شرکت توانیر در شهرستان چُرام این استان برق‌دار می‌شوند، اظهار داشت: 38 خانوار در این 2 روستا اکنون سکونت دارند. 

راهزادی گفت: دلیل وجود تعداد زیاد خانوارها در این روستاها، مهاجرت‌های جدید و احداث منازل مسکونی تازه از سوی روستانشینان است. 

وی، اعتبار پیش‌بینی شده برای برق‌رسانی به روستاهای شهرستان چرام را حدود شش میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: طول شبکه‌های برق‌رسانی به این روستاها حدود 2.5 کیلومتر فشار متوسط و ضعیف و تعداد ترانسفورماتورهای پیش‌بینی شده برای نصب نیز پنج دستگاه است. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روستای "لا اسپید" در شهرستان کهگیلویه با 20 خانوار نیز آخرین روستای پیش‌بینی شده برای برق‌رسانی امسال در این استان است. 

راهزادی، اعتبار پیش‌بینی شده برای برق‌رسانی به این روستا را حدود 10 میلیارد و 500 میلیون ریال ذکر و تصریح کرد: طول شبکه برق‌رسانی به روستای "لا اسپید" کهگیلویه بیش از پنج کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف بوده و البته سه دستگاه ترانسفورماتور نیز در این روستا نصب می‌شود. 

بیش از 56 هزار خانوار روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد اکنون از نمعت برق پایدار برخودار بوده و بیش از هزار و 770 روستای سکنه دار در این استان دارای روشنایی برق هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برق روستایی برای برق رسانی شهرستان بویراحمد خانوار روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امرالله نوذری به خبرنگار ما گفت: روستای تنگ بابا احمد یکی از مناطق پرجمعیت شهرستان اندیکا است و حدود ۱۰ روستا در این منطقه وجود دارد.


وی افزود: علاوه بر اینکه روستائیان از جاده تنگ بابا احمد تردد می‌کنند، عشایر نیز برای عبور از این مسیر استفاده می‌کنند.


نوذری ادامه داد: با توجه به اینکه اهالی شهرستان لالی و اندیکا از این جاده استفاده می‌کنند، بهسازی و آسفالت مسیر در دستور کار قرار گرفت و طرح مورد نظر به طول ۴ کیلومتر و با اعتبار حدود ۵ میلیارد تومان اجرایی شد.


فرماندار اندیکا اضافه کرد: باهدف رونق گردشگری در این منطقه، معابر روستای بابا احمد نیز آسفالت شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد
  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد