Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@13:42:23 GMT

تعداد کم دانشجویان کشاورزی نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۰۰۷۴

تعداد کم دانشجویان کشاورزی نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با دکتر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی دیدار و گفتگو کرد.

طهرانچی در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۴ هزار آزمایشگاه مجهز بوده که به طور مستقیم با بخش کشاورزی در ارتباط است، گفت: یکی از برنامه‌های ما در زمینه توجه به حوزه کشاورزی و توسعه خدمات آموزش و تحقیقاتی در این بخش، ایجاد مزارع آموزشی تولیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۱۳۰ دانشکده کشاورزی در مناطق مختلف کشور دارد، می‌توانیم شبکه گسترده آموزشی و تحقیقاتی ایجاد کنیم تا در هر نقطه از کشور یک ایستگاه تحقیقاتی فعال داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وضعیت نامساعد آموزش علوم کشاورزی و منابع طبیعی در کشور، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به تنهایی بیش از ۱۷۰۰ عضو هیأت علمی تمام وقت گروه کشاورزی دارد، این در حالی است که تعداد دانشجویان این گروه کمتر از ۷ هزار نفر است که این موضوع به شدت نگران کننده و بیانگر این است که آموزش ضعیف کشاورزی، برای امنیت غذایی تهدید محسوب می‌شود، چرا که متاسفانه در طول این سال‌ها کمتر به اهمیت آموزش کشاورزی توجه شده و به نوعی سیستم آموزشی ما تربیت نیرو را برای بخش‌های دولتی انجام میداد، نه آموزش برای افزایش تولید و بخش خصوصی.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از پیشنهاد دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد مقطع دکتری حرفه‌ای کشاورزی خبر داد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تولید بذر به سمتی حرکت کرده که در حوزه سبزی و صیفی‌جات بتواند از ظرفیت علمی و تحقیقاتی اساتید و دانشجویان خود در گلخانه و مزارع کشاورزی این دانشگاه که به صورت آموزشی و تولیدی فعالیت خواهند کرد، استفاده کند.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه توضیحاتی درباره فعالیت این دانشگاه در زمینه تولید بذر هیبرید خیار، گوجه فرنگی و فلفل، کنترل بیولوژیک و تولید عوامل بیولوژیکی برای گلخانه‌ها و همچنین تولید مارچ رسی برای جلوگیری از فرسایش خاک ارائه کرد و از آمادگی این دانشگاه برای تولید انبوه این محصولات و ارائه آنها به بازار خبر داد.

دکتر محمدعلی باغستانی و دکتر محمدرضا اردکانی مجریان طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری علوم کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه که در دفتر کار وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، حضور داشتند.

کد خبر 4966639 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد مهدی طهرانچی کاظم خاوازی بذر کشاورزی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ویروس کرونا دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها دانشگاه های علوم پزشکی منصور غلامی آموزش مجازی امتحانات پایان ترم شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه تهران مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های ایران سازمان سنجش دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۰۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره سراسری تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی فراخوان داد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجوی متقاضی، صرفاً میتواند در یکی از بخش‌های جشنواره (بخش صحنه‌ای و بخش نمایشنامه نویسی) یا به عنوان کارگردان حاضر شوند (به غیر از بخش نمایشنامه نویسی)

جشنواره دارای ۲ بخش رقابتی است:
الف: بخش رقابت دانشجویان هنر‌های نمایشی (این بخشِ بر کارخلاق  و ایده‌های اجراییِ نوین و تجربی تاکید دارد)
ب: بخش رقابت دانشجویان سایر رشته‌ها 

دانشجویان متقاضی در هنگام ثبت نام، ملزم هستند گواهی اشتغال به تحصیل، مجوز نویسنده، مترجم و ناشرِ اثر پیشنهادی خود را در به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.  
پس از اعلام نتایج اولیه، هرگونه تغییر در شرایط درخواستی تنها با هماهنگی و موافقت دبیرخانه امکان پذیر است.

ستاد برگزاری جشنواره سراسری تئاتر دانشگاه آزاداسلامی به هر یک از آثار منتخب، کمک هزینه پرداخت خواهد کرد.

برای ثبت نام آثار خود را تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ به نشانی    https://eas.iau.ir/fa/form/۲۸    ارسال کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس ۷۳۶۸۱۶۸۹ -۰۲۱ تماس گرفته و یا به نشانی پیام‌رسان ما در بله bashgahe_roshd@ مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره سراسری تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی فراخوان داد
  • ۲۰۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی جذب می شوند
  • بورسیه با تضمین اشتغال دانشجویان دانشگاه آزاد توسط یک شرکت همه‌فن حریف
  • «رویداد صدرا» توافق برد-برد دانشگاه و صنعت
  • رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بروجرد آغاز به کار کرد + عکس و فیلم
  • نمایشگاه «صدرا» در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد آغاز به کار کرد + فیلم
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • رویداد صدرا به ایستگاه اندیمشک رسید