Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو ثابت تیم مذاکرات هسته‌ای حسن روحانی در دوران اصلاحات بود که پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، با دریافت مزد حمایت خود از برجام، بدون هیچ سابقه‌ی مرتبطی به ریاست شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رجانیوز نوشت: محمد سعیدی عضو ثابت تیم مذاکرات هسته‌ای حسن روحانی در دوران اصلاحات بود که پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، با دریافت مزد حمایت خود از برجام، بدون هیچ سابقه‌ی مرتبطی به ریاست شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است پیش از انتصاب سعیدی به این جایگاه، نمایندگان مجلس نهم با مدیرعاملی او بر شستا مخالفت کرده بودند.
 
محمد سعیدی که از سال 94 به ریاست شرکت کشتیرانی منصوب شده بود، در مرداد 98 استعفا داد و آبان ماه همان سال به اتهام اخذ رشوه و سایر تخلفات مالی دوران مدیریتش، توسط سازمان بازرسی کل کشور تحت تعقیب قرار گرفت و در نهایت بازداشت شد. وی مدتی با قرار وثیقه آزاد بود اما هم اکنون بخاطر توجه اتهامات به او و تشدید وثیقه به میزان چند ده میلیارد تومان، در بازداشت به سر میبرد.
 
میزان بالای وثیقه این متهم، نشان از بالا بودن حجم فساد دوران مدیریت چهارساله‌ سعیدی در شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی دارد.
پس از بازداشت محمد سعیدی ،تعدادی از عناصر مرتبط با او نیز بازداشت شدند که از جمله این افراد میتوان به «ع.ا.غ»، از اعضای هیئت مدیره وی نام برد.
 
هفته گذشته روزنامه‌های شرق و جمعی از رسانه‌های حامی دولت نظیر مردم سالاری، همشهری آنلاین و آفتاب یزد، با انتشار خبر بازداشت «ع.ا.غ»، خبر از دستگیری جعبه سیاه شرکت کشتیرانی داده بودند اما هدف از طرح عنوان «جعبه سیاه» برای «ع.ا.غ»، منحرف نمودن افکارعمومی از پرونده متهم اصلی کشتیرانی، یعنی محمد سعیدی است؛ چرا که سعیدی از اعضای با سابقه مذاکرات سابق هسته‌ای و از نزدیکان حسین فریدون و برخی چهره‌های مطرح دولت یازدهم و دوازدهم به شمار میرود.
 
رجانیوز طی گزارش‌های آتی، ابعاد بیشتری از پرونده فساد در شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی را منعکس خواهد کرد.

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی محمد سعیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۱۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، " دی یو پی" (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.
رهبر پیشین حزب اتحادگرای " دی یو پی" در ایرلند شمالی و همسرش، فعلا با قید وثیقه آزادند.
رهبر پیشین حزب " دی یو پی"، امروز به همراه همسرش الینور دونالدسون (Eleanor Donaldson) در دادگاه حاضر شد که این خانم نیز به همان اتهام ها، تحت پیگرد پلیس قرار دارد. این چندمین نماینده مجلس انگلیس است که فسادش افشا شده است.
به نوشته دیلی میرور، جفری دونالدسون، در ماه مارس و در پی آشکار شدن اتهامات علیه وی، از رهبری حزبش کناره گرفت و این حزب، عضویت او را معلق کرد. جفری دونالدسون نماینده منتخب مردم در حوزه "لاگان ولی" (Lagan Valley) در مجمع قانونگذاری ایرلند شمالی است. این روزنامه نوشت جفری دونالدسون، حدود ۴۰ سال در سیاست سابقه دارد و از ژوئیه ۲۰۲۱، رهبر حزب " دی یو پی" شده بود.
حزب دی یو پی مدتی هم متحد حزب حاکم محافظه کار انگلیس شد تا این حزب بتواند اکثریت مجلس بو به طبع آن دولت را در اختیار داشته باشد.

دیگر خبرها

  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز بازداشت شدند
  • بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • جزئیات پرونده قاچاق و خانه فساد دختران | بازداشت تصویربرداران فیلم مستهجن
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟