Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور از فراهم آوری زمینه‌ها و مقدمات برگزاری انتخابات مجامع عمومی احزاب به صورت الکترونیکی خبر داد. تاریخ انتشار: 19:53 - 15 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۴۹۶۳

خبرگزاری میزان - طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ حمید ملانوری با اشاره به این نکته که مدت چهار سال از اجرای قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مصوب ۱۳۹۴ می‌گذرد و طی این مدت تعداد ۱۱۹ حزب و گروه سیاسی و نیز ۱۴ جبهه حزبی بر اساس قانون جدید سازماندهی شده اند، اظهار کرد: بنا بر ضرورت‌های موجود، دفتر امور سیاسی وزارت کشور و دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب در راستای شناخت نواقص و اصلاح قانون، آسیب شناسی و تهیه پیش نویس لایحه اصلاح قانون مزبور را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور افزود: احزاب و گروه‌های سیاسی، صاحبنظران و فعالان سیاسی می‌توانند نقطه نظرات خود را با رویکرد آسیب شناسی قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مصوب ۱۳۹۴برای وزارت کشور ارسال نمایند.

ملانوری در بخش دیگری از سخنان خود، به اهمیت و ضرورت پیگیری رفع خلأ قانونی مربوط به تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی پرداخت و ضمن اشاره به این که بر اساس قانون جدید نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مصوب ۱۳۹۴ و با توجه به نسخ قانون احزاب مصوب ۱۳۶۰، مرجع نحوه رسیدگی به تقاضا‌های تأسیس و صدور پروانه فعالیت انجمن‌های صنفی و نیز تمدید پروانه فعالیت انجمن‌هایی که به موجب قانون قبلی از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز فعالیت دارند، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اظهار داشت: با توجه با مطالبات ویژه و متنوع انجمن‌های مذکور، دفتر امور سیاسی وزارت کشور ضمن تشکیل جلسات درون سازمانی، پیگیری این موضوع را در دستور کار و پیگیری قرار داده است. وی افزود: اردیبهشت ماه سالجاری وزارت کشور در این خصوص لایحه استفساریه را برای معاون اول محترم رییس جمهور ارسال کرده و با توجه به فعالیت حدود ۶۰۰ تشکل در این زمینه، انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی با قید فوریت موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

ملانوری پیرامون رصد و پایش فعالیت‌های سیاسی مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم، اظهار کرد: رصد و پایش فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم از سوی دفتر سیاسی وزارت کشور در نشست‌های اخیر این دفتر مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور هم چنین در بخش پایانی سخنان خود، ضمن اشاره به تمهید مقدمات برگزاری مجامع عمومی احزاب به صورت الکترونیک، اظهار داشت: بر اساس بند۷ ماده یک قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مصوب ۱۳۹۴، «مجمع عمومی، بالاترین رکن حزب است که طبق مرامنامه و اساسنامه از اجتماع اعضای حزب تشکیل می‌شود» و تصمیمات مهم احزاب و تشکل‌های سیاسی از قبیل انتخاب شورای مرکزی و کادر رهبری احزاب، تصویب اساسنامه و مرامنامه احزاب و... در مجمع عمومی صورت می‌گیرد. وی افزود: بر این اساس، تشکیل مجامع امری ضروری است، اما از سوی دیگر گسترش بیماری کووید ۱۹ و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم موضوعی حیاتی است و می‌طلبد در روش‌های سنتی برگزاری کنگره‌های حزبی تجدید نظر شود.

بیشتر بخوانید: توضیحات مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره «ناتوانی یک حزب در اداره یک کنگره کوچک»

ملانوری تأکید کرد: در همین ارتباط دفتر سیاسی وزارت کشور با همکاری مرکز توسعه دولت الکترونیک این وزارتخانه، فراهم نمودن زمینه‌ها و مقدمات برگزاری انتخابات مجامع عمومی مذکور را به صورت الکترونیک در دست بررسی و اقدام دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت کشور دفتر سیاسی وزارت کشور مقدمات برگزاری مجامع عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

استاندار لرستان از برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به‌صورت الکترونیکی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت شامگاه چهارشنبه در جلسه هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخابات لرستان، اظهار داشت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات، اضافه کرد: تجهیزات برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی فراهم شده‌ است.

مشارکت 47درصدی مردم لرستان در انتخابات + جزئیات

استاندار لرستان عنوان کرد: فرآیند آموزشی برگزاری انتخابات الکترونیکی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صداوسیمای مرکز این استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های لازم برای انجام مناظرات تخصصی و بیان توانمندی‌های کاندیداها با حضور ناظران اصلی عضو شورای تبلیغات انتخابات در صداوسیمای لرستان تدارک‌ دیده شده‌ است.

شفقت با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در دور نخست انتخابات مجلس شاهد حضور پرشور مردم بودیم و ان‌شاءالله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

انتهای پیام/ 645/

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو که تبلیغاتش در اینستاگرام زیاد است
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • جزییات جدید از پرونده مهسا امینی
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد