Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خطر مرگ و میر و ابتلا به ویروس کرونا در افراد چاق و بویژه کودکان و نوجوانان چاق بیشتر است و اکنون از هشت میلیون کودک زیر پنج سال کشور، ۱۴ درصد دچار اضافه وزن هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ زهرا عبدالهی افزود: روند چاقی و اضافه وزن در کودکان و نوجوانان در کشور هشدار دهنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نوجوانان نیز ۲۰ درصد دچار چاقی شکمی و ۲۲ درصد دچار اضافه وزن هستند.

وی ادامه داد: شانس ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در کودکان و نوجوانانی که چاق هستند بیشتر است. ۴۰ درصد مرگ و میر در کودکان و نوجوانان و افراد چاق بیشتر است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بیان کرد: باید به روند افزایشی و هشدار دهنده چاقی در کودکان و نوجوانان توجه داشته باشیم. چاقی با تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌تواند خطر مرگ و میر بر اثر کرونا را افزایش بدهد.

عبداللهی گفت: اینکه چرا کودکان و نوجوانان چاق شدند هم دو علت عمده دارد که نیاز است والدین به آن توجه داشته باشند. یکی از علت‌ها الگوی غذایی و مصرف بی رویه فست فودهاست. مصرف نوشیدنی‌های گازدار و مواد غذایی شیرین نیز یک علت اصلی برای افزایش روز به روز چاقی و اضافه وزن است. همچنین علت دیگر کم بودن تحرک بدنی در کودکان و نوجوانان است. تماشای تلویزیون و بازی با کامپیوتر و گوشی و فعالیت‌های نشستنی و تحرک بدنی کم و الگوی غذایی نامناسب باعث شده کودکان و نوجوانان روز به روز چاق‌تر شوند.

وی افزود: چاقی در کودکان علامت سلامتی نیست. سرطان‌ها و دیابت در افراد چاق بیشتر اتفاق می‌افتد. شیوع بالای چاقی در کودکان و نوجوان باعث بروز ۳۰ درصد کبد چرب در کودکان شده است. به عنوان یک اولویت مهم در نظام سلامت کشور، پیشگیری و کنترل چاقی کودکان و اضافه وزن کودکان بسیار مهم است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهار کرد: البته علاوه بر اینکه الگوی غذایی کودکان و خانواده باید اصلاح شود، تحرک بدنی هم باید افزایش پیدا کند و نقش همه بخش‌ها علاوه بر وزارت بهداشت هم در این زمینه مهم است. کودکان زیر پنج سال باید حداقل سه ساعت در روز فعالیت بدنی داشته باشند. یعنی حرکت کنند که شامل بازی کردن، راه رفتن، دویدن است. فعالیت نشسته در کودکان زیر پنج سال باید کمتر شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کودکان و نوجوانان وزارت بهداشت اضافه وزن مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۲۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، فتاح کرمی فرماندار شهرستان بروجن با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین فرمانداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، وجود ظرفیت‌ها و جغرافیای این شهرستان گفت: اولین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

وی ارائه خدمات تخصصی علمی و آموزشی نجوم و رصد ویژه کودکان و نوجوانان را از اهداف راه‌اندازی این مرکز عنوان کرد.

فرماندار بروجن همچنین با اشاره به اختصاص زمین در شهر بلداجی، خواستار پیگیری و تسریع در راه‌اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این شهر شد.

کرمی با بیان اینکه نقش برنامه‌های کانون در اثربخشی و فرهنگ‌سازی حوزه کودک و نوجوان مشهود است؛ افزود: کانون پرورش فکری از ارکان مهم و قابل توجه در تربیت نسل آینده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899020

دیگر خبرها

  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود