Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اراک، فرهاد حمزه‌پور در آیین گشایش نخستین دفتر نمایندگی شرکت ایده‌سازان فرهیختگان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک اظهار کرد: «تلاش می‌کنیم ۴۹ درصد سهام این شرکت را به استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واگذار کنیم تا با دلسوزی و تلاش مضاعف اعضا، شاهد صرفه‌جویی و رونق بیشتر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با اشاره به اینکه ۹۶ درصد سهام شرکت ایده‌سازان فرهیختگان متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است، افزود: «این شرکت صددرصد سهامی خاص دانشگاه آزاد اسلامی بوده و اکنون حدود ۲۵ واحد قرارداد کاری در زمینه تأمین نیروی انسانی، تأسیسات، کشاورزی، آبزی‌پروری، نرم‌افزار، معدن و... دارد.»

مدیرعامل شرکت ایده‌سازان فرهیختگان خاطرنشان کرد: «امیدواریم با گشایش این مرکز بتوانیم پروژه‌های مختلفی که از سوی دانشگاه انجام می‌شود و هزینه آن به مراکز دیگر پرداخت می‌شود، این هزینه‌ها با مدیریت صحیح به شرکت ایده‌سازان و در راستای اهداف دانشگاه سرمایه‌گذاری شده و به کاهش هزینه‌های دانشگاه کمک کند.»

حمزه‌پور نبود تلاش‌های مستمر برای بهبود اوضاع را ازجمله علل زیان‌ده بودن واحدهای دانشگاهی عنوان کرد و ادامه داد: «با تلاش‌هایی که در استان مرکزی و پیگیری‌هایی که از سوی رئیس دانشگاه انجام شد، زمینه ایجاد و تأسیس شرکت ایده‌سازان فرهیختگان فراهم آمد تا این شرکت به‌عنوان بازوی دانشگاه عمل کند.»

وی تأکید کرد: «خدمات شرکت ایده‌سازان فرهیختگان در دانشگاه روزبه‌روز در حال افزایش است به‌طوری که شاهد هستیم همه فعالیت‌های این شرکت در تخصص دانشگاه آزاد اسلامی ازجمله فیلدهای کشاورزی، آبزی‌پروری و.... است.»

مدیرعامل شرکت ایده‌سازان فرهیختگان اضافه کرد: «پیرو فعالیت‌های این شرکت با دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که زمینه‌های فعالیت آن در راستای درآمدهای غیرشهریه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده است.»

ایده درآمد غیرشهریه‌ای اصل اساسی در دانشگاه‌هاست

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی از وجود امکانات زیاد و زیرساخت‌های فراوان و خوبی بهره‌مند است؛ شاهد آن هستیم با وجود زیرساخت‌های بزرگی که دانشگاه دارد به‌دلیل تکیه بر درآمدهای شهریه‌ای به مشکلات زیادی مبتلا شده این در حالی است که ایده درآمد غیرشهریه‌ای خیلی دیر مطرح شده و ممکن است دیر به نتیجه برسد؛ اما در عین حال اصل اساسی به شمار می‌رود.»

حجت‌الاسلام مهدی همتی مطرح کرد: «حضور تعداد زیادی از مشتاقان به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی باعث شد برخی هزینه‌ها به دانشگاه وارد شود؛ اما شاید به دلیل سوء مدیریت یا غفلت از داشته‌ها و سرمایه‌های انسانی سبب شد امروز دانشگاه با یک‌سری مسائل و معضلات دست‌وپنجه نرم کند به‌طوری‌که شاهد هستیم خیلی از واحدهای دانشگاهی زیان‌ده هستند.»

وی تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای امکانات، زمین و ساختمان‌های زیاد و یا فرسوده‌ای است که شاید برای نگهداری از آنها هزینه‌های زیادی را نیز متقبل شده است، امیدواریم با مدیریت صحیح «دکتر کلانتری» و همکاری کارکنان دانشگاه شاهد حل مشکلات موجود باشیم و روزی برسد که دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی الگویی برای دیگر واحدهای دانشگاهی کشور باشد؛ چراکه استان مرکزی در مراحل مختلف تولید علم و پرورش نخبگان از دیرباز زبانزد و الگو به شمار می‌رود.

آیین گشایش نخستین دفتر نمایندگی شرکت ایده‌سازان فرهیختگان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با حضور فرهاد حمزه‌پور مدیرعامل شرکت، حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک، حجت‌الاسلام مهدی همتی مسئول دفتر نمایندگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، برخی از رؤسای واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزشی استان و هیئت رئیسه واحد اراک برگزار شد.

انتهای پیام/

167 / 167 ایده‌سازان فرهیختگان فرهاد حمزه‌پور دانشگاه آزاد اسلامی اراک درآمد غیرشهریه ای

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی اراک درآمد غیرشهریه ای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای دانشگاهی غیرشهریه ای واحد اراک حمزه پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم پنج درصدی استقلال و پرسپولیس به چه کسانی می‌رسد؟

آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی از صبح امروز آغاز شد که طی آن، وزیر اقتصاد و اموردارایی و وزیر ورزش و جوانان در کنار مسئولین سازمان خصوصی سازی و مدیران عامل دو باشگاه و دیگر مدیران دو تیم، در این مراسم شرکت کردند.

در بحث واگذاری مالکیت سرخابی‌ها و طی روز‌های اخیر مقرر شده بود که ۸۵ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس به ترتیب به کنسرسیومی از شرکت‌های پتروشیمی خلیج فارس و کنسرسیومی متشکل از ۶ بانک واگذار شود. پیش از این نیز ۱۰ درصد از سهام دو تیم در بازار بورس به مردم واگذار شده بود و ابهاماتی درخصوص پنج درصد باقی مانده نیز به وجود آمده بود.

حالا و با اعلام وزیر ورزش و جوانان، مشخص گردید که پنج درصد باقی مانده نیز قرار است که به پیشکسوتان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار شود. کیومرث هاشمی همچنین خبر داد که سهم وزارت در باشگاه‌داری صفر خواهد بود

او گفت: همیشه می‌گفتیم کار ما تیم‌داری نیست و سیاست‌گذار و ناظر هستیم. به‌دنبال محقق شدن اراده خصوصی‌سازی بودیم و می‌گفتند این عمل شدنی نیست، اما اراده دولت محقق شد و توانستیم. برنامه‌ای ۵ درصدی برای سهام پیشکسوتان قرار دادیم که برای صاحبان اصلی یعنی پیشکسوتان است. با هماهنگی وزارت اقتصاد و مشورت‌ها، مسیر واگذاری ۵ درصدی هم رخ می‌دهد تا وزارت کاملا از باشگاه‌داری خودش را جدا کند.

tags # استقلال ، پرسپولیس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • سهم پنج درصدی استقلال و پرسپولیس به چه کسانی می‌رسد؟
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • مراسم واگذاری رسمی استقلال و پرسپولیس برگزار شد
  • پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند