Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@20:33:02 GMT

آیا امکان استیضاح نخست وزیر عراق وجود دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۸۵۱۱

آیا امکان استیضاح نخست وزیر عراق وجود دارد؟

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری المعلومه، جاسم البخاتی، نماینده جریان حکمت ملی عراق در این باره گفت که اکنون سمت شهرداری بغداد مقابل مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق قرار دارد و انتظار می‌رود که طی چند روز آتی سرنوشت این پست مشخص شود.

شهرداری بغداد بالاترین سمت اداری در پایتخت عراق به شمار می‌آید و تعیین شهردار با نخست وزیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس قانون سال ۱۹۶۴ در عراق، شهردار پایتخت اختیارات هم سطح با وزیر دارد.

وی افزود: اعضایی از پارلمان با الکاظمی دیدار خواهند کرد و به همین منظور ۱۴ سؤال برای پرسش از وی طرح شده است.
بیشتر بخوانید: حزب‌الله عراق: اعتماد الکاظمی به آمریکا علیه حشدالشعبی اشتباه بودالبخاتی ادامه داد: این سؤالات درباره طرح‌ها و خدمات و ارتش است.

از سوی دیگر، وبسایت عربی۲۱ گزارش داد که ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری از ریاست پارلمان عراق خواسته است که پارلمان طی روز‌های آتی برای بررسی سه پرونده امنیت، بهداشت و اقتصاد، میزبان مصطفی الکاظمی باشد.

طبق این گزارش فاضل جابر، نماینده ائتلاف الفتح در سخنانی گفته است که ممکن است جلسه حضور الکاظمی در پارلمان به دلیل عدم موفقیت وی در چند پرونده به جلسه استیضاح تبدیل شود. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 الکاظمی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه صبح امروز ۱۱ هزار و ۸۰۰ دوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی با هم رقابت کردند گفت: در این رقابت دو روزه بیش از ۲۷ هزار و ۸۰۰ دواطلب گیلانی مرد و زن با هم رقابت کردند. 
ارسلان دمیرچی با آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ در ۱۴ حوزه امتحانی گیلان همزمان با سراسر کشور پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ماه برگزار شد افزود: داوطلبان گیلانی در ۵ گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند. 
وی با بیان اینکه مرحله دوم این آزمون ۷ و ۸ تیر برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: نتایج قطعی ۲ آزمون پایان شهریور اعلام می‌شود.
نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان دربرگزاری آزمون‌های سراسری اعلام کرد: ۳ هزار و ۶۸۲ داوطلب رشته ریاضی فیزیک، ۸ هزار و ۲۹۲ نفر در رشته علوم انسانی، ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر در تجربی، هزار و ۲۱۹ داوطلب هنر و ۲ هزار و ۶۹۵ نفر در رشته زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق
  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد