Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:27:50 GMT

کاهش یک سومی اعتبارات دهیاری‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۰۴۲۹

کاهش یک سومی اعتبارات دهیاری‌ها

ایسنا/زنجان فرماندار طارم گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا ویروس و تاثیرات اقتصادی ناشی از آن بر مالیات ارزش افزوده، اعتبارات دهیاری‌ها یک سوم کاهش داشته است.

ستار صفری ظهر امروز (۱۶ تیر) در نشست با دهیاران طارم، با اشاره به اقدامات انجام شده توسط دهیاران در راستای ارتقای سلامت مردم روستاها از زمان شیوع بیماری کرونا ویروس اعم از جمع‌آوری کمک‌های خیرین، ضدعفونی معابر، تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده،اظهار کرد: اقدامات دهیاران در این زمینه بسیار چشمگیر و کمک‌کننده است که این امر نشان از نقش کلیدی دهیاران در روستاهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفری با بیان این‌که طارم به دلیل اقدامات انجام شده توسط ستاد مقابله با کرونا ویروس و همراهی خوب مردم در وضعیت مطلوبی قرار داشت و این بیماری به خوبی در شهرستان مدیریت شده بود، افزود: متاسفانه بعد از ۱۷ خرداد، تعطیلات رسمی و افزایش تردد و مسافرت‌ها، حضور مردم در مجالس عروسی خارج از شهرستان و کاهش حساسیت‌ها، باعث سیر صعودی و گسترش بیماری در طارم شد.

این مسئول با اشاره به این‌که سیر صعودی بیماری افزایش مراجعات به سیستم درمانی را در پی داشته است، یادآور شد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش بیماران نیازمند به بستری این دغدغه و نگرانی وجود دارد که سیستم بهداشت و درمان نتواند پاسخگوی مراجعات بیماران باشد.

فرماندار طارم بر استفاده مردم از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت نظافت و پروتکل‌های شخصی تاکید کرد و افزود: این موارد بایستی در گروه‌های آسیب‌پذیر، افراد بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و زنان باردار با حساسیت بیشتری رعایت شود.

وی، بر تشکیل هسته‌های آموزشی و پیشگیری توسط دهیاران در روستاها تاکید کرد و گفت: دهیاران باید تلاش کنند مردم در روستاها از تجمّعات غیرضروری پرهیز کرده و بر برنامه‌هایی که با تجمع همراه باشند جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند.

صفری بر همکاری و کمک دهیاران به دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد پروژه‌های عمرانی تاکید و اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا ویروس و تاثیرات اقتصادی ناشی از آن بر مالیات ارزش افزوده، اعتبارات دهیاری‌ها یک سوم کاهش داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان سازمان همیاری کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۰۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان

احمد اسماعیل زاده٬ مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مردم باید اهمیت زیادی به تغذیه خود بدهند تا بروز چاقی، دیابت و پر فشاری خون در بین آن ها کاهش پیدا کند. 

 وی بیان کرد: وزارت بهداشت در حوزه تغذیه سالم سیاست‌های مختلفی از جمله نان کامل را دنبال می‌کند تا نان حاوی فیبر در اختیار مردم قرار بگیرد. مصرف نان فاقد فیبر می‌تواند سبب بروز سرطان در مردم شود.

اسماعیل زاده ادامه داد: آموزش‌های تغذیه در مراکز بهداشتی ارائه شده و کارشناسان تغذیه در خانه‌های بهداشت روستایی مستقر خواهند شد. 

وی افزود: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت پیگیری توزیع شیر در مدارس و کاهش قند در نوشیدنی‌های شیرین است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد: اکنون مرگ و میر‌های زیادی مربوط به بیماری‌های مزمن و غیر واگیر هستند و عامل اول ابتلای افراد به بیماری‌های غیر واگیر، موضوع تغذیه است. 

اسماعیل زاده اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهند که تغذیه سالم نقش پررنگی در پیشگیری از بروز بیماری‌های غیر واگیر دارد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: مصرف زیاد مغزها و آجیل در مقادیر بیشتر از نیاز بدن، به دلیل این که دارای چربی بالایی هستند، می‌تواند انرژی زیادی را وارد بدن فرد کند و در نهایت منجر به افزایش وزن شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان