Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@14:15:46 GMT

مخدوش کردن پلاک خودرو جرم محسوب می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۱۳۷۶

مخدوش کردن پلاک خودرو جرم محسوب می‌شود

رییس پلیس راهور غرب استان تهران گفت، آن دسته از رانندگانی که به عناوین مختلف پلاک خود را مخدوش می نمایند و یا در اعداد و ارقام آن دست می برند ، ضمن اعمال قانون به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، رییس پلیس راهور غرب استان تهران،  از اجرای طرح برخورد با مرتکبین تخلف رانندگی با وسایط نقلیه فاقد پلاک و دارای پلاک مخدوش به منظور افزایش سطح انضباط ترافیکی شهرستان های غرب استان تهران خبرداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ محمودی بیان داشت: رانندگان وسایل نقلیه باید بدانند که رانندگی با وسیله نقلیه بدون پلاک تخلف محسوب شده و ماموران پلیس علاوه بر اعمال قانون متخلف، از ادامه تردد آن وسیله تا زمان نصب پلاک جلوگیری می نمایند.

وی در ادامه افزودند: آن دسته از رانندگانی نیز که به عناوین مختلف پلاک خود را مخدوش می نمایند و یا در اعداد و ارقام آن دست می برند ، ضمن اعمال قانون به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می‌شود و درصورت مشاهده مامورین پلیس ضمن جلوگیری از تردد این خودروها برای رسیدگی به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.

رییس پلیس راهور غرب استان تهران پیرامون موضوع خودروهای پلاک مخدوش اظهار داشتند:پلیس با قاطعیت با این متخلفان برخورد کرده و آن را مستمرا در دستور کار خود قرار می دهد کما اینکه در سه ماهه اول سال ۹۹قریب به ۱۵۶۷مورد اعمال قانون و تعداد ۲۰۰دستگاه خودری متخلف در پارکینگ توقیف گردیدند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرهنگ محمودی غرب استان تهران اعمال قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند

ایسنا/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه خبر داد. 

 حمیدرضا کریمی، امروز(ششم اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌های انتظامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: پلیس راهور باید از طریق وسایل ارتباط جمعی به فاصله یک ماه دو مرتبه به مالکان خودروهای رسوبی و وسایل نقلیه فرسوده جهت ترخیص این خودروها اطلاع‌رسانی کند.

وی افزود: در صورتی که مالک ظرف مدت سه ماه از تاریخ انتشار آگهی وسایل نقلیه از مراجعه خودداری کند، وسیله نقلیه در حکم رها شده تلقی می‌شود و طبق مقررات تعیین تکلیف خواهد شد. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین برای وسایل نقلیه‌ای که دارای شماره تلفن و نشانی مالک هستند، علاوه بر فراخوان پلیس راهور، باید از طریق پلیس‌های تخصصی مربوطه ابلاغ هایی به مالک صورت گیرد و یا با آنها تماس گرفته شود.

وی تاکید کرد: پلیس راهور باید لیست تمام خودروهای فرسوده غیرقابل استفاده و اسقاطی را احصاء و تفکیک کند و به قید فوریت اقدامات لازم را جهت ترخیص آنها به صورت جداگانه اجرایی کند. 

کریمی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از انباشت مجدد خودروهای رسوبی در پارکینگ‌ها، در زمان توقیف هر خودرویی باید اطلاعات و مشخصات کاملی از مالک و متصرف آن همچون پلیس راهور، پلیس راه، پلیس‌های تخصصی انتظامی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و ... ثبت شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • فیلم| محیط بان اعمال قانون کرد؛ متخلفان ماشین اورا آتش زدند!
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود
  • هشدار جدی به مردم در استان یزد/ خطرغرق شدن در مسیر های بارانی
  • برگردید تا غرق نشوید
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها