Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه‌ریزی دانشگاه تهران برای فعالیت‌های آموزشی سال تحصیلی ۴۰۰-۱۳۹۹، به صورتی خواهد بود که کلیه فعالیت‌های آموزشی از طریق سامانه یادگیری الکترونیکی انجام شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با توجه به پیش‌بینی‌های مسئولین بهداشتی کشور در خصوص تداوم روند همه گیری ویروس کرونا در پاییز و با آگاهی از مسئولیت‌های خطیر دانشگاه، به منظور انتظام بهتر امور و انجام مناسب‌تر فعالیت‌های آموزشی سال تحصیلی ۴۰۰-۱۳۹۹، برنامه ریزی دانشگاه تهران برای نیم‌سال اول سال تحصیلی با توجه به اصول و سیاست‌های زیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برنامه ریزی برای ارائه کلیه دروس نظری در نیمسال اول سال تحصیلی آینده با فرض اجتناب ناپذیر بودن آموزش الکترونیکی در نیمسال مذکور است. بر این اساس با توجه به ارتقای زیر ساخت‌ها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، کلیه فعالیت‌های آموزشی از طریق سامانه یاد گیری الکترونیکی دانشگاه انجام خواهد شد. ضروری است اعضای هیأت علمی دانشگاه و مدیران گروه‌های آموزشی و معاونان آموزشی واحدها، اقدامات و موارد زیر را در برنامه ریزی مورد توجه قرار دهند.

محتوای دروس نیم‌سال آینده خود را با فرض الکترونیکی بودن آموزش تهیه کرده و آمادگی‌های لازم را برای استفاده از سامانه‌های مورد استفاده در دانشگاه داشته باشند.   پیش بینی و آمادگی لازم برای ارزیابی دانشجویان به صورت مستمر در طول نیمسال و کاهش سهم نمره آزمون پایان ترم در تعیین نمره نهایی را داشته باشند.

برای دروس عملی و یا آن بخش از هر درس عملی که امکان ارائه و برگزاری آن با تشخیص استاد و گروه به صورت آموزش الکترونیکی وجود دارد، محتوی تهیه شود. برای ارائه بخش حضوری دروس عملی متناسب با شرایط اطلاع رسانی خواهد شد.

آمادگی‌های لازم برای تغییر فعالیت‌های آموزشی از الکترونیکی به حضوری در صورت برقرای شرایط مناسب در برنامه ریزی پیش بینی شود.

به منظور انجام مؤثرتر فعالیت‌های آموزشی و راهنمایی دانشجویان، به خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی، اعضای هیأت علمی حضور حداکثری در محل کار خود داشته باشند. هر گونه کاهش حضور برنامه ریزی شده اساتید، منوط به وجود الزامات اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا و اعلام رسمی دانشگاه خواهد بود.

علیرغم وجود مشکلات متعدد در حوزه‌های برنامه ریزی و اجرا، باید تلاش شود که از تعلیق و انباشتگی فعالیت‌های آموزشی به خصوص در ارتباط با ارائه دروس عملی و یا اقداماتی که برای دانش آموختگی دانشجویان ضروری است، اجتناب شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه تهران ترم تحصیلی آموزش الکترونیک فعالیت های آموزشی برنامه ریزی سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت نوبت صبح مدارس ۶ شهر خوزستان غیر حضوری شد
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه