Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@02:08:14 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۶ تیر ایسنا

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۱۹۷۴

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۶ تیر ایسنا

پیام مقام معظم رهبری خطاب به «هنیه»/ تحلیل یک حقوقدان درباره امکان امکان بازبینی احکام صادره از سوی برخی قضات/ آرزوی ارزانی ارز و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

در صورت تشخیص روابط غیرقانونی، امکان بازبینی رای وجود دارد4500

به گزارش ایسنا، تحلیل یک حقوقدان درباره امکان بازبینی احکام صادره از سوی برخی قضات در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوشنگ پوربابایی گفت: اگر در مرحله صدور رای قطعی مشخص شود منشاء صدور آن روابط غیر قانونی است قانونگذار طرق فوق‌العاده‌ای را برای بازبینی پیش بینی کرده است.

وی همچنین در رابطه با این موضوع که آیا امکان بازبینی احکام صادره از سوی برخی قضات که در حال حاضر به اتهامات آنها رسیدگی می‌شود وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: در خصوص آقایان قاسم زاده و منصوری، مستحضرید که عمده فعالیتشان اساسا در دادسرا بوده و به عنوان بازپرس نسبت به موضوعی رسیدگی کردند و حالا یا قرار منع تعقیب و یا قرار مجرمیتی صادر کردند. بعد از رسیدگی تحقیقاتی که اینها انجام دادند، پرونده منتهی به قراری می‌شود که شامل موقوفی تعقیب، منع تعقیب و یا مجرمیت است.

آرزوی ارزانی ارز1700

بر اساس نرخ رسمی صرافان قیمت دلار به بالای ۲۱ هزار تومان، سکه به بالای ۱۰ میلیون تومان و هر گرم طلا به بالای ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. موضوعی که نگرانی های زیادی را در اقتصاد کشور ایجاد و پایین آمدن نرخ ارز و طلا را به یک آرزو بدل کرده است.

گزارش ایسنا در همین ارتباط با عنوان "آرزوی ارزانی ارز" هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

تک نرخی شدن ارز بهترین راهکار برای کنترل قیمت آن است600

در همین رابطه یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم  تک نرخی شدن ارز را مهمترین راهکار برای کنترل نرخ ارز عنوان کرد.

محمد باقری افزود: ما با محدودیت ارزی مواجه هستیم و نمی‌شود گفت این موضوع ربطی به تحریم ندارد. به هر حال برخی مسائل پیش آمده باعث شده با کمبود ارز مواجه شویم و به این شکل بازار ارز به هم ریخته است.

به تخلفات ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان رسیدگی و نام آن‌ها افشا شود

رییس قوه قضاییه هم با بیان اینکه بی انضباطی مالی به کشور آسیب می‌زند؛ نباید منابع کشور در اختیار افراد بی صلاحیتی قرار بگیرد که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، تاکید کرد: هم به تخلفات ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان متخلف باید رسیدگی شود هم نام آن‌ها باید افشا شود.

نباید اجازه دهیم فضای مثبت روانی درباره ایران بسته شود780

یک استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه باید از ابزارهای مناسب برای مهار فشار آمریکا علیه منافع مان استفاده کنیم، گفت: اگر موفق شویم مانع تلاش های آمریکا شویم، چه ترامپ در آینده دوباره روی کار بیاید چه بایدن، آنها با تجربه سیاست شکست خورده در مقابله با ایران مواجه می شوند و در رابطه با ایران تجدیدنظر جدی انجام خواهند داد.

مهدی ذاکریان خاطرنشان کرد: پنجره مذاکره و فرصت گفت وگو نباید بسته شود به ویژه اینکه نباید اجازه دهیم فضای مثبت روانی درباره ایران در جهان محدود و بسته شود و تعامل با اروپا در چارچوب برجام یا به طور دو جانبه در این رابطه می تواند موثر باشد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

ایران هرگز از هیچ تلاشی برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین فروگذار نخواهد کرد

پیام مقام معظم رهبری خطاب به اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس هم از پرمخاطبهای امروز بود.

رهبر معظم انقلاب در این پیامشان خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران به حکم وظیفه دینی و انسانی خود هرگز از هیچ تلاشی برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین در راستای بازپس گیری حقوق خود و دفع شر رژیم صهیونیستی فروگذار نخواهد کرد.

برخی اخبار در ارتباط با موضوع شیوع ویروس کرونا را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

استفاده از ماسک عاملی بازدارنده از گسترش کرونا به شمار می‌رود

استفاده از ماسک وظیفه دینی افراد نسبت به دیگران است

ضرورت فعالیت بیشتر پویش‌های مردمی در مبارزه با کرونا

ماسک نزدن بی مسئولیتی در قبال جامعه است

مسئولان باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگام باشند

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قضات متخلف ارز مقام معظم رهبری من ماسک میزنم امکان بازبینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۱۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد مهاجری: آقای نصیری! انتقادهایتان روی چشم؛ اما شاهزاده شویی چرا؟

به گزارش جماران؛ محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت:

 محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا

آقای نصیری عزیز سلام!

به خودتان هم گفته ام که شما را به ویژگیهای مثبتی چون راستگویی، اندیشه ورزی، حسن خلق و دیانت می‌شناسم. و اگر اینها نبود، چه نیازکه همین چندسطر را هم بنویسم.

 در این یکی دو روز مطالبی گفته‌اید که برخی از آنها تکرار گذشته است. با خیلی از نقدهای شما همراهم و البته در مواردی ضمن قبول اصل انتقاد، زبان و لحنی را که بهره می گیرید نه تنها موثر و سودمند نمی دانم که گاه نتیجه عکس می دهد.

 دیروز عبارتی بکار بردید که مضمون آن، تجمیع همه مخالفان - و به زعم شما براندازان- است و از کلید واژه "تاجزاده و شاهزاده" سخن گفتید. خیلی ها قند توی دلشان آب شد که مهدی نصیری ، رفت به همانجایی که می خواستیم یعنی "آخر خط". هم مدعیان افراطی انقلابیگری خوششان آمد و هم اپوزیسیون خارج از کشور.

من، اما دلم گرفت . آخر، مهدی نصیری را با شاهزاده چکار؟ آنچه امروز از شاهزاده بروز و ظهور دارد واقعا چیزی جز تعفن سیاسی و فرهنگی و اخلاقی است؟ آنها کجای سیاست ایستاده اند و کدام جایگاه را در بین ایرانیان دارند؟ و تا حالا برای ایران چه کرده‌اند؟ در کدام غصه پشت مردم ما بوده اند؟ و...

 بدتر اینکه چه شده که شاهزاده را همسنگ تاج زاده و دیگران می دانید؟ صنمی با مصطفی تاجزاده ندارم، اما یک موی گندیده تاجزاده به همه هیکل شاهزاده کثیفی که وطن فروشی کمترین جرمش است و همه حامیانش شرف دارد. با برخوردهایی که با برخی چهره های سیاسی منتقد و حتی مخالف در داخل ایران شده بشدت مخالفم ، اما اینها چه دخلی دارند به آن شاهزاده بدنام بدکار؟

بعید می دانم شما این قماش آدمها را نشناسید اما اگر نشناخته‌اید، امیدوارم در مدتی که در کانادا به سر می‌برید آنها را محک بزنید. بروید در جمع براندازان سلطنت‌طلب یا بازماندگان گروهکهای تروریستی و ببینید با شما چه رفتاری خواهند داشت؟ تصورتان این است که شما را روی سرشان می‌گذارند و حلوا حلوا می‌کنند؟ یقین کنید بهترین حرفی که به شما خواهند زد این است که نفوذی جمهوی اسلامی هستید .

آقای نصیری عزیز! براندازی راه سنگلاخی است که خون بیگناهان فراوانی را در خود فرو می‌برد. اصلا راه نیست، بیراهه است و در پس آن هیچ چیز اصلاح نمی.شود. اما با این همه اگر می‌خواهید برانداز! هم باشید، خودتان این کار را بکنید. چرا قاطی سلطنت‌طلبان و شاهزاده می‌شوید؟ و ننگ همگروهی بودن با آنها را بر خود هموار می‌کنید؟

ایران مال همه ماست و اگر چه امروز دولت و مجلس و برخی دستگاههایش پراشتباه‌اند، به خود ما مربوط است و هیچ ربطی به شاهزاده ندارد. رژیمی که همین شاهزاده متعلق به اوست، خیلی علیه‌السلام بود؟ و فکر می‌کنید اگر همین الان قدرت دستشان باشد به مخالفانشان رحم می‌کنند؟ اساسا آنها چه دلبستگی به این آب و خاک دارند که بخواهند برایش از خود بگذرند؟

برگردید آقای نصیری! منظورم برگشتن به تهران و قم نیست.این حق شماست که هر جای عالم می‌خواهید زندگی کنید. عده‌ای خوشحال می‌شوند که شما در مغرب زمین بمانید و به قول آنها تمام شوید. گروهی می‌گویند شما پلهای پشت سرتان را خراب کرده اید و بر نمی‌گردید. من، اما پیش بینی‌ام این نیست.‌

با این حال در اینجا حرفم بر سر آمدن یا نیامدن به ایران نیست. می‌خواهم بگویم از این راه برگردید و قبول کنید که اصلاح کشور باید توسط همین ایرانی‌هایی که روی نقشه ایران زندگی می کنند صورت گیرد. می‌دانم کسانی و جریاناتی هستند که نفس کشیدن در عالم سیاست را سخت کرده‌اند؛ پای‌شان را روی گلوی معیشت مردم گذاشته‌اند؛  امید جوانها را به یاس تبدیل کرده‌اند و هزارتا چیز دیگر. اما راه مبارزه با اینها ، همراه شدن با شاهزاده نیست. بسیاری از کسانی که در سالهای اخیر هزینه‌های بسیار سنگین‌تر از شما داده اند، راه شما را نمی پسندند.

آقا مهدی عزیز! می‌دانم که می‌دانید برادرانه دوستتان دارم. دلسوزیتان برای مملکت را هم دوست دارم. به همین دلیل اصلا نمی‌خواهم که نباشید. قلم شما و فکر شما نیاز امروز این آب و خاک است. نقدهای شما آرام‌بخش دل خیلی‌هاست. هرچه دل تنگتان می‌خواهد بگویید اما برادر عزیزم، شاهزاده را نشویید!

دیگر خبرها

  • پنجمی حسن تفتیان در تور جهانی امارات
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • VAR چینی هنوز وارد ایران نشده/ برگزاری دیدار ها با VAR بعید است
  • محمد مهاجری: آقای نصیری! انتقادهایتان روی چشم؛ اما شاهزاده شویی چرا؟
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • غرفه استان کرمان جزء برترین‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴