Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم درستی در مورد خبر ممنوعیت واردات گوشی با ارزش بالای 300 یورو گفت: امروزه تلفن همراه به نوعی در سبد خانوارها قرار دارد و بنابراین لازم است تا براساس قدرت خرید مردم تصمیم‌گیری شود. در حال حاضر نزدیک به 75 درصد گوشی‌های موجود در بازار زیر 300 یورو است اما گردش مالی 25 درصدی باقیمانده با این 75 درصد برابری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: لازم بود تا تصمیمی متناسب با شرایط جامعه و اقتصاد کشور گرفته شود، از همین روی موضوع ممنوعیت واردات گوشی بالای 300 یورویی مطرح شد، که البته هنوز ابلاغ نشده است. هرچند که باید به انتخاب مردم احترام گذاشت اما شرایط کشور بگونه‌ای است که مردم، مصرف کنندگان و فروشندگان همسو با دولت حرکت کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری، گوشی همراه و لوازم جانبی تهران در مورد میزان اخذ جواز برای واحدهای این صنف گفت: در کل میزان دریافت پروانه نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است. باید توجه داشت وقتی رکود و افزایش قیمت وجود دارد، قدرت خرید مردم هم کاهش می‌یابد. در حالیکه در دنیا به ازای 350 نفر، یک واحد صنفی وجود دارد در ایران این رقم 24 نفر است.

وی افزود: باید توجه داشت که تعدد واحدهای صنفی آسیب‌زا است و ما نزدیک به 3 میلیون واحد صنفی شناسنامه دار داریم که بنوعی جمعیت درگیر 25 تا 30 میلیونی را شامل می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: واردات موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، از مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی در سه استان کشور خبر داد و نسبت به افزایش مسمومیت با این نوع از قارچ هشدار داد.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آمار مسومیت با قارچ وحشی گفت: امسال با توجه به افزایش میزان بارش باران، رویش قارچ در طبیعیت افزایش یافته است و متاسفانه از آنجایی که اطلاعات مردم و گردشگران درباره قارچ ها کم است؛ ممکن است عده‌ای با مصرف این قارچ های وحشی، دچار مسمومیت شوند.

وی با اشاره به آمار مراجعان مسمومیت به اورژانس افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه و در واقع طی مدت حدود یک ماه، ۵۳ نفر بر اثر استفاده از قارچ وحشی، مسموم شده‌اند. درحال حاضر ۱۴ نفر از این افراد در بیمارستان‌ها تحت نظر هستند. همچنین ۳۹ نفر درمان شده و ترخیص شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: خوشبختانه این مسومیت تاکنون کشته برجای نگذاشته اما لازم است که مردم و به خصوص طبیعت‌گردان از مصرف این قارچ‌ها پرهیز کنند.

وی افزود:متاسفانه میزان مسمومیت ها، نسبت به گذشته سه برابر افزایش یافته بنابراین مسئله باید بیشتر مورد توجه مردم و مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیشترین میزان مسمومیت‌ها با قارچ در استان‌های فارس، لرستان و کرمانشاه به ترتیب با ۱۶،۱۳ و ۱۰ نفر بوده است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور