Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم،  مجید تخت روانچی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از وی خواست که برای روشن شدن سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی که در تیرماه سال1361 در لبنان ربوده شده‌اند، مساعدت کند.

مجید تخت روانچی در این نامه که به مناسبت سی‌و‌هشتیمن سالروز ربوده شدن این دیپلماتها به دبیرکل این سازمان نوشته، اعلام کرده است که طبق اخبار و اطلاعات موجود، این افراد بلافاصله پس از ربوده شدن در نزدیکی بیروت در منطقه‌ای که آن زمان تحت اشغال نیروهای رژیم اسرائیل بوده است، به نیروهای این رژیم تحویل داده شده اند و شواهد بعدی نیز نشان می دهد که آنها در زندانهای رژیم مذکور بوده و زنده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد ضمن اشاره به اعلام آمادگی دبیرکل وقت سازمان ملل در سال 1387 برای مساعدت به روشن شدن سرنوشت این دیپلماتها و استقبال ایران از این پیشنهاد، و یادآوری آلام افراد ربوده شده و خانواده های آنها طی 38 سال گذشته، و نیز تأکید بر اهمیت ابعاد انسانی موضوع، از دبیرکل این سازمان خواسته است تا در این زمینه مساعدت نماید. در این نامه همچنین به پیشنهاد ایران به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مبنی بر تشکیل کمیته‌ای حقیقت یاب در این باره اشاره گردیده و از دبیرکل خواسته شده از فعالیت های آن حمایت نماید.

تخت روانچی با اشاره به اینکه ربودن دیپلماتهای ایرانی مغایر حقوق بین‌الملل و بویژه حقوق بشردوستانه بین‌المللی است، مسئولیت سازمان ملل در برخورد با این موضوع و طرح مسئولیت رژیم اسرائیل را مورد تأکید قرار داده است.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین به همکاری دولت لبنان در این زمینه اشاره و یادآوری کرده است که دولت آن کشور نیز در گذشته رسماً خواستار مساعدت دبیرکل سازمان ملل در روشن شدن سرنوشت دیپلماتهای ربوده شده ایرانی در لبنان شده بود.

منبع: الف

کلیدواژه: روشن شدن سرنوشت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۶۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران ایرانی مسافر ریاض شدند

به گزارش "ورزش سه"، ویندسور جان دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون از برگزاری سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا خبر داد و از نمایندگان ایران جهت حضور در این سمینار دعوت کرد.

امیر عرب براقی، بیژن حیدری، حسن اکرمی، پیام حیدری، سیدوحید کاظمی، موعود بنیادی‌فر و مرتضی منصوریان 7 داوری هستند که در این سمینار حضور خواهند داشت.

لازم به توضیح است، سمینار ای اف سی از 24 تا 28 جون 2024 (4 تا 8 تیرماه) در شهر ریاض عربستان برگزار می‌شود.

در این سمینار همچنین کلاس‌های وی ای ار و آزمون اتاق وی ای ار نیز برگزار خواهد شد.

این در حالی است که به‌زودی داوران لیگ نخبگان نیز انتخاب خواهند شد و احتمالا دو داور از ایران در این مسابقات حاضر خواهند بود.

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • داوران ایرانی مسافر ریاض شدند
  • چشم تیم ملی به جمال کاپیتان جدید روشن شد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • پیشنهادات امیرعبداللهیان به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
  • دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی جنایات اسرائیل را مستندسازی کند
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • پیشنهادهای ایران به سازمان همکاری اسلامی درباره غزه
  • امیرعبداللهیان با دبیزکل سازمان همکاری‌های اسلامی دیدار کرد