Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:45:41 GMT

نخست وزیر کانادا دعوت آمریکا را رد کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۶۹۷۱

نخست وزیر کانادا دعوت آمریکا را رد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سی بی سی نیوز، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا از پیوستن به همتایان آمریکای شمالی خود در مراسم مربوط به اجرای پیمان تجاری نفتا خودداری کرد.

«چنتال گاگنون» سخنگوی دفتر نخست وزیری کانادا در بیانیه ای اعلام کرد: «به رغم گفتگوهای اخیر در مورد حضور احتمالی کانادا، شخص نخست وزیر طی هفته جاری برای شرکت در نشستهای برنامه ریزی شده کابینه و نشست پارلمان در شهر اُتاوا خواهد بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که توافق به روز شده «نفتا» روز یکم ژوئیه به مرحله اجرا گذاشته شد. قرار است «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه برای یک نشست دوجانبه میزبان «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور مکزیک در واشنگتن دی. سی باشد.

نخست وزیر کانادا روز دوشنبه در تماس تلفنی با رئیس جمهور مکزیک در مورد این پیمان تجاری گفتگو و از عدم حضور خود در این مراسم ابراز تأسف کرد.

در این تماس تلفنی، «مقامات مکزیک و کانادا در مورد تلاشهای شایان توجه دو طرف برای مقابله با همه گیری کووید -۱۹ گفتگو و اعلام کردند که مشتاقانه در انتظار مجالی دیگر برای دیدار رودررو هستند».

شایان ذکر است که جاستین ترودو هفته گذشته در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال حضور خود در نشست واشنگتن دی.سی گفت که به دلیل شیوع کووید -۱۹ و قوانین بهداشت عمومی کانادا او ملزم است پس از بازگشت به کشور خود، کانادا، به مدت دو هفته در قرنطینه بماند.

در عین حال ترودو به یک بحث تجاری جنجالی با ایالات متحده در مورد وضع مجدد تعرفه هابر آلومینیوم کانادا اشاره کرد و در این باره گفت: «روشن است که ما نسبت به موضوع پیشنهادی [وضع] تعرفه بر آلومینیوم و فولاد که اخیراً آمریکائیان مطرح کرده اند، نگران هستیم».

کد خبر 4967770

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا کانادا مکزیک پیمان نفتا دونالد ترامپ تعرفه واردات گمرک آلومینیوم ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا دونالد ترامپ ایران لبنان عربستان سعودی روسیه فلسطین افغانستان ترکیه الحاق کرانه باختری سوریه نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد

پس از دعوت چین از جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی»، جنبش مقاومت اسلامی حماس موافقت خود را با این دعوت اعلام کرد.   به گزارش ایسنا، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به شبکه المیادین اعلام کرد که این جنبش با دعوت چین از همه جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی» موافقت کرده است.   پس از آنکه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۱۸ آوریل گفت که ایالات متحده باید از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه پرداخته‌اند.   وزیر خارجه چین با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرد.   در ماه مارس گذشته، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرد.   وی خواستار «لزوم رفع محاصره تحمیلی غزه و برداشتن موانع ورود اقلام بشردوستانه و اطمینان از ورود آنها به مقدار کافی به غزه» شد.   شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز خواستار برگزاری «کنفرانس بین‌المللی صلح برای حل مناقشه» شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعتراضات بی سابقه دانشگاه های آمریکا در حمایت از غزه و محکومیت اسرائیل+ فیلم و عکس/ اعتراضات به کانادا و اروپا رسید
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است