Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:22:44 GMT

نحوه زندگی در سایه کرونا را بیاموزیم

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۷۲۰۱

نحوه زندگی در سایه کرونا را بیاموزیم

از کرونا شکایت نکنیم چراکه این ویروس تنها برای ما نیست و به هر خانه ای در هر گوشه ای از جهان سرک کشیده و عزیزان بسیاری را به زیرخاک برده است و شاکی شدن بی وقفه از ویروسی که رحم ندارد اضطراب کودکان و سالمندان را بالا می برد و بر سلامت جسم و روان بازماندگان اثر می گذارد.

هر روز که می آید و می رود، انتظار تازه ای برای خروج از بحران کرونا شکل می گیرد، این شوک بزرگ همه ابعاد زندگی انسان را تحت تاثیر خود قرار داده و برای سلامت جسم و روان خطرساز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از گذشته قدردان داشته ها هستیم

سایه این ویروس مرگبار در زندگی، بسیاری از نگاه ها و تفکرات را تغییر داده، این روزها بیش از گذشته قدردان داشته ها، عزیزان و سلامتی مان هستیم و حضور ناخواسته این ویروس، بیش از قبل به ما فهماند که زندگی بدون عزیزان و دوستان تا چه اندازه سخت و ناگوار است.

 کرونا سبک زندگی را تغییر داد، ارتباطات با بستگان و سالمندان را قطع و یا به شدت کاهش داد، بسیاری از کسب و کارها را به تعطیلی کشاند و بر نحوه هم افزایی، و درس خواندن نیز تاثیر گذاشت و ظرفیت تخت های بیمارستانی را پر کرد.

ردپای این ویروس در بسیاری از خصلت های معروف کرمانشاهیان همچون مهمان نوازی و رفتارهای گرم و دوستانه ای از قبیل آغوش گرفتن و دست دادن نیز پررنگ است و دیگر گوشی های هوشمند و فضای مجازی جایگزین این خصلت های گرم و دوستانه برای برقراری ارتباط شده است.

وجود کرمانشاه در صف استان های قرمز در زمینه ابتلا به این ویروس، گویای این مطلب است که جمعیت گسترده ای از مردم استان هنوز نتوانسته اند با وجود کرونا، یک زندگی ایمن را تمرین کنند، این بی تفاوتی، به سلامت اجتماعی دیگران لطمه می زند که این امر نیازمند تغییر رفتار اجتماعی و مسوولانه برخی مردم است.

با اینکه بارها بر استفاده از ماسک به عنوان موثرترین راه نجات برای قربانی نشدن این ویروس یاد شده ولی هنوز هم شهروندان و افراد بسیاری در خیابان ها و معابر دیده می شوند که یا ماسک نمی زنند و یا به درستی از آن استفاده نمی کنند، این در حالی است که مشکلی در زمینه تامین این نیاز مهم وجود ندارد و بنابه گفته معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، روزانه ۱۷۰ هزار ماسک در سطح استان توزیع می شود.

تنها با نگاهی گذرا به معابر اصلی شهر، بازهم شاهد تردد و حجم بالای ترافیک در خیابان ها و بازار کرمانشاه هستیم که موجب تعجب و تاثر بالای مسوولان و دوستداران سلامت شده و این حجم از بی تفاوتی باعث شده که حال و روز کرمانشاه وخیم گزارش شود و جزو استان هایی شویم که تاخت و تاز کرونا در آن بالا برود.

تغییر سبک زندگی در دوران کرونایی به این معنا است که باید از رفتارهایی که خطر انتقال چرخش این ویروس را افزایش می دهند دوری کرد این رفتارها رعایت همه پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی تا شرکت نکردن در مجالس دورهمی، جشن و عزا و غیره را شامل می شود.

در مقابله با کرونا مسوولیت پذیر باشیم

حس مسوولیت پذیری در دوران کرونایی و تذکر به افرادی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند به تدریج فرهنگ داشتن یک زندگی ایمن در این زمان را رواج خواهد داد.

در زمینه تغییر سبک اقتصادی باید گفت که بنابرعقیده اقتصاددانان، ویروس کرونا برای برخی حرفه ها موجب درآمدزایی شده و برای برخی دیگر از مشاغل، بیکاری و کاهش شدید درآمد را به همراه داشته و در کل به نظر می رسد که به دلیل کاهش تقاضا و  پایین آمدن صادرات منجر به رکود اقتصادی شود که کنترل این وضعیت به درایت و همگرایی دولت و بخش خصوصی نیاز دارد.

اشتغال مولد را جدی بگیریم

در چنین شرایطی که با شیوع بیماری کرونا مواجه ایم باید برای بهبود وضعیت اقتصاد استان، ایجاد اشتغال مولد را بیش از گذشته جدی بگیریم و بیش از گذشته بر مقوله دیجیتال مارکتینگ توجه شود چراکه زندگی در دوران پساکرونایی ایجاب می کند تا اکثر نیازها از طریق خریدهای آنلاین انجام شود تا از تجمعات خطرساز دوری شود.

بی شک با دوران های اوج و رکود متعدد این ویروس در زندگی مواجه می شویم و باید همزیستی، کار و مدیریت این ویروس را تمرین کنیم چراکه اگر این احتیاط ها رعایت نشود با شدت بیشتر و خسارات جبران ناپذیری مواجه می شویم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۶ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۶۸ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر رسید. 

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمانشاه سبک زندگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمانشاه سبک زندگی ویروس کرونا کرمانشاه سبک زندگی بیش از گذشته ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی ملت ایران در مقابل ابرقدرت‌های پوشالی در سایه درک قرآن

دریافت 131 MB کد خبر 6088156

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • ایستادگی ملت ایران در مقابل ابرقدرت‌های پوشالی در سایه درک قرآن
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا