Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@10:03:35 GMT

بازار نفت زیر سایه موج دوم شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۸۷۹۶

بازار نفت زیر سایه موج دوم شیوع کرونا

خبرگزاری میزان- کارشناس انرژی گفت: موج دوم کرونا می‌تواند بازار نفت را بار دیگر با شوک قیمتی مواجه کند و ضمن توقف سیر صعودی قیمت نفت، میزان تقاضا را نیز کاهش دهد. تاریخ انتشار: 09:42 - 17 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۵۳۷۴ رضا مرادی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به موج دوم شیوع کرونا و مشکلات پیش روی بازار نفت اظهار کرد: با اعلام فروکش کردن شیوع بیماری کرونا و آغاز به کار بسیاری از بازار‌های تجاری بازار نفت با افزایش تقاضا مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: از سرگیری فعالیت‌های تجاری مخصوصا در کشور‌های آسیای شرقی ضمن افزایش تقاضا برای خرید انرژی قیمت آن را نیز افزایش داد.
وی افزود: برخی از تحلیلگران کاهش قیمت نفت طی ماه‌های گذشته را ناشی از افول دوره انرژی عنوان کردند، اما با وجود توسعه انرژی‌های نو در جهان هنوزر از نقش سوخت‌های فسیلی کاسته نشده است. بیشتر بخوانید: روایت خودکفایی در تولید پارچه چادر مشکی ۱۰۰ درصد ایرانی  مرادی بیان کرد: مشکل این روز‌های بازار نفت کاهش فعالیت و محدودیت‌های تردد به دلیل شیوع کرونا است و در صورت عبور از این بیماری می‌توان به افزایش قیمت‌ها مانند گذشته امیدوار بود.
این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: موج دوم کرونا می‌تواند بازار نفت را بار دیگر با شوک قیمتی مواجه کند و ضمن توقف سیر صعودی قیمت نفت، میزان تقاضا را نیز کاهش دهد.
وی تصریح کرد: استمرار فعالیت‌های تجاری این روز‌ها تحت تاثیر شیوع دوباره کرونا با محدودیت‌های فراوانی مواجه شده است.
مرادی بیان کرد: چرخه فعالیت‌های اقتصادی در جهان به صورت زنجیروار به یکدیگر وابسته است و توقف فعالیت در کشور‌های صنعتی باعث کاهش میزان خرید مواد اولیه از کشور‌های تولیدکننده شده است.
این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: وضعیت این روز‌های بازار‌های بین المللی هیچ شباهتی به روز‌های پیش از کرونا ندارد و به نظر می‌رسد شکل فعالیت‌های اقتصادی نیاز به تغییرات جدی و ارائه به شکل جدید نیاز دارد.
وی افزود: بازگشت قیمت‌های نفت به دوران پیش از کرونا نیاز به درمان بیماری کرونا دارد و تا زمانی که این بیماری به صورت کامل مهار نشده است نمی‌توان چندان به رشد بازار‌های بین المللی امیدوار بود.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نفت بازار نفت موج دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد


محمدمهدی اسماعیلی  در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه بسیار با کیفیت و تبلور هنر ایران در زمینه قرآنی است.

وی با اشاره به نقش مهم و موثر بخش خصوصی در برگزاری این نمایشگاه افزود: دولت وظیفه خود را تنها حمایت از بخش‌های خصوصی می‌داند. هر قدر حضور جریان‌های مردمی در یک فعالیت پررنگ‌تر باشد، می‌توان به تداوم آن فعالیت امیدوار شد.

اسماعیلی با بیان اینکه هنر‌های قرآنی ریشه دیرینه در بخش‌های مختلف هنر ایران دارد، اظهار داشت: توصیه شد که بخشی از غرفه ایران در شصتمین دوسالانه هنری ونیز که این روز‌ها در کشور ایتالیا برپا شده، به هنر‌های قرآنی اختصاص پیدا کند.

وی درباره برگزاری بازار‌های بزرگ برای هنر‌های تجسمی به ویژه هنر‌های قرآنی گفت: اواخر سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری بازار هنر ایران را تصویب و رئیس جمهور هم آن را ابلاغ کرد که یک گام مهم به شمار می‌آید. در حال حاضر برای اجرای بازار هنری قانون مصوب وجود دارد. البته خود بنده پیش از این هم آثار هنرمندان را به مسئولان فرهنگی دیگر کشور‌ها هدیه می‌دادم.

 نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی با عنوان روایت باران تا ۳۱ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران برقرار و بازدید از آن برای علاقه‌مندان آزاد است.

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • لیر ترکیه در بازار تهران چقدر قیمت خورد؟
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسید