Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-06@22:14:52 GMT

وضعیت نامشخص دانش آموزان در سال تحصیلی جدید

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۸۸۰۶

وضعیت نامشخص دانش آموزان در سال تحصیلی جدید

رویداد۲۴  عباس سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره طرح سه روز در هفته برای سال تحصیلی آینده و مطرح شدن طرح دو روز در هفته از سوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: ما برای سیاست‌گذاری در رابطه با حضور یا عدم حضور دانش آموزان و شیوه‌های آموزشی در وضعیت‌های قرمز یا سفید تابع تصمیمات کلی ستاد مبارزه با کرونا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: به تعبیر دیگر اگر وضعیت حضور دانش‌آموزان در بعضی از مناطق کشور وضعیت سفید بوده و شرایط عادی باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت دانش آموزان، مانند سنوات قبل برنامه‌ریزی خواهد شد، اما با توجه به شرایط حاکم این سناریو خیلی محتمل نیست.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اگر وضعیت به گونه‌ای باشد که حضور دانش‌آموزان مثل این روز‌ها باشد و ما شرایط اضطرار را داشته باشیم و تراکم و تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس به شکلی باشد که نتوانیم همه آن‌ها را در یک کلاس جمع کنیم و ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه حضور دانش‌آموزان با رعایت بهداشتی را بدهد، ما می‌توانیم به شیوه‌های مختلف فکر کنیم.

سطانیان گفت: تعدادی از مدرسه‌های ما کم جمعیت بوده و تراکم بسیار پایینی دارند، در مقابل یک سری مدرسه داریم که پرجمعیت بوده و تراکم بالایی دارند. برای هر کدام از این مدارس متناسب با شرایط آن‌ها برنامه‌ریزی خواهد شد که البته برنامه‌ریزی برای آن‌ها در دست تدوین است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از هرچیزی اولویت ما حفظ سلامت دانش آموزان است تا آن‌ها دچار مخاطره نشوند و برنامه داریم که خدمات آموزشی که حق دانش‌آموز است به آن‌ها ارائه شود، اما اکنون در حال تدوین دستورالعمل‌ها هستیم، ولی نهایی نشده و باید صبر کرد تا این بررسی‌های جامع و کامل توسط همه استان‌ها، معاونت‌های وزارتخانه و شورای عالی آموزش و پرورش انجام شود.بیشتر بخوانید:نحوه آموزش هنرستانی‌ها در روز‌های کرونایی شرط بازگشایی مدارس در شرایط کرونا/ حضور یک‌روز در میان دانش‌آموزان
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: بعد از این که این بررسی‌ها محقق شد، ما اعلام می‌کنیم که در وضعیت‌های مختلف چگونه مدارس را مدیریت کنیم که هم خیالمان از بابت سلامتی دانش‌آموزان راحت باشد و هم بتوانیم خدمات آموزشی تربیتی را به آن‌ها ارائه کنیم.

سلطانیان در واکنش به اینکه آیا ممکن است در مدارس نیز مانند دانشگاه‌ها بتوانیم آموزش در سال تحصیلی آینده را تا ۹۰ درصد مجازی برگزار کرد تا از این طریق نگرانی‌ها برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه کاسته شود؟ گفت: همانطور که قبلا هم وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است، آموزش و پرورش در رابطه با حضور یا عدم حضور دانش‌آموزان تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است. اکنون هیچ کدام از ما نمی‌دانیم که در یک ماه آینده وضعیت به چه شکلی خواهد شد، ما نمی‌دانیم در شهریور یا مهر ماه سال آینده وضعیت کشور به لحاظ شیوع کرونا، کنترل یا حتی فراگیرتر شده باشد و در چه وضعیتی قرار خواهد داشت، اما قطعا هر تصمیمی که ستاد مقابله با کرونا بگیرد و به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کند ما متناسب با آن تصمیم می‌گیریم و با در نظر گرفتن اولویت سلامت دانش آموزان به گونه‌ای آموزش و پرورش را مدیریت می‌کنیم که متناسب با شرایط بتوانیم خدمات آموزشی را ارائه کنیم.

او افزود: از دهم اسفندماه مدارس تعطیل شد و آموزش‌های تلویزیونی، مجازی و سایر پیام رسان‌ها به کار گرفته شد و تمام ارکان آموزش و پرورش بسیج شد تا اعلام کنیم آموزش تعطیل شدنی نیست و ما می‌توانیم خدمات خود را به دانش‌آموزان ارائه کنیم؛ حتی در مناطقی از کشور که دانش‌آموزان به اینترنت دسترسی نداشتند، درسنامه، جزوه وسی دی آموزشی داده شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اگر بخواهیم یک سناریو را اعلام کنیم که از ابتدای سال تحصیلی چگونه رفتار خواهیم کرد اشتباه است، به جهت اینکه تابع شرایط هستیم، اما آموزش و پرورش انعطاف لازم را در برخورد با این شرایط قطعا پیش‌بینی کرده و خواهد داشت. منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، دانش آموزان ، آموزش و پرورش سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 دانش آموزان آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش حضور دانش آموزان دانش آموزان سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: هویت‌سازی یکی از موضوعات مهم آموزش و پرورش برای آینده دانش آموزان است، علمی که نشأت گرفته از اعتقادات اسلامی و دینی باشد موجب نجات بشریت و برعکس آن موجب هلاکت بشریت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علی مطهری امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در همایش فرهنگیان ایثارگر آذربایجان‌غربی اظهار کرد: کار در آموزش و پرورش و شغل معلمی در نوع خود یک ایثار است، معلمان ایثارگر، جانباز و آزاده ارزش مضاعفی در نظام تعلیم و تربیت دارند.

وی افزود: دانش‌آموزان وقتی از نظام آموزشی کشور فارغ می‌شوند باید ضمن آموختن علم و دانش و افزایش اطلاعات، توانمندی و مهارت‌های لازم برای زندگی به‌عنوان یک شهروند و قدرت تعقل و تصمیم‌گیری را داشته و عامل بر دانسته‌های خود باشند؛ این ٣ مهم از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش در قبال دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: آموزش و پرورش تربیت‌دهنده و تربیت‌کننده نیروی انسانی است، این جایگاه وابسته به نیروی انسانی خلاق، متعهد، متبحر و دارای شایستگی‌های اجتماعی است.

مطهری ادامه داد: بالندگی آموزش و پرورش در نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی است، حفظ پویایی این نعمت بزرگ باید مورد هدف باشد؛ پاسداشت جایگاه معلم در جامعه، رسانه‌ها، در بین مسؤلان و آحاد جامعه یک لازمه عمومی بوده و باید این مهم را از عمق وجود باور کرده و مجاهدان و ایثارگران این عرصه را به صورت مضاعف پاس بداریم.

وی تصریح کرد: تحقق حفظ این جایگاه دو پیامد و حسن بسیار مهم دارد، رغبت برای تلاش و ایثارگری بیشتر و رقابت برای انتخاب شغل معلمی افزایش پیدا خواهد کرد و در نتیجه بهترین‌های جامعه معلم خواهند شد.

مطهری عنوان کرد: هویت‌سازی یکی از موضوعات مهم آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است، علمی که نشأت گرفته از اعتقادات اسلامی و دینی باشد موجب نجات بشریت و برعکس آن موجب هلاکت بشریت است، نظام تعلیم و تربیت این موضوع را به خوبی هویت‌سازی می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: صدور دیپلم افتخار ایثار و شهادت برای فرهنگیان ایثارگر و فرزندان شهدا، اجرا طرح راهبری آموزشی، افزایش ٢٠٥ درصدی اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور، ٤٣٢ مورد دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، ٢٣١ مورد تجلیل از ایثارگران، برگزاری یادواره شهدا در همه مناطق و شهرستان‌ها و پیگیری تبدیل وضعیت و استخدام ایثارگران طبق سهمیه اعلامی از سوی وزارتخانه از جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مجموعه اداره شاهد در طی سال گذشته بوده است.

کد خبر 751188

دیگر خبرها

  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست