Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید فرخی، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: با حمله آفت سوسک سرخرطومی حنایی در سال های ۹۶ تا ۹۸، ۱۲۱ اصله درخت خرما در   جنوب کرمان، به شکل کامل از بین رفت.

او با بیان اینکه این آفت سال ۶۸ از طریق پاجوش‌های آلوده‌ از پاکستان و سراوان  وارد ایران شد، بیان کرد:  این آفت از سال ۹۶ در نخلستان‌های جنوب کرمان در شهرستان‌های مختلفی؛ چون: منوجان، جیرفت و قلعه گنج گزارش و سبب خسارت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرخی تصریح کرد: ۲۹ هزار هکتار از نخل‌های جنوب کرمان، پارسال در جریان حمله این آفت سوسکی خطرناک آسیب دید و ۷۳۶ درخت آلوده شناسایی شد.

او با اشاره به اینکه پارسال از مجموع ۷۳۶ درخت آلوده  موفق شدیم، ۶۱۴ درخت را تیمار کرده و به روند عادی برگردانیم، تصریح کرد: این آفت بسیار خطرناک عمدتا به محصول خرما و درختانی که تغذیه خوب و آب خوبی مصرف کرده اند، حمله می‌کند.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: در حال حاضر همکاران ما دربخش مبارزه با آفات، کار‌هایی ازجمله تله گذاری و ردیابی در نخلستان‌ها را انجام می‌دهند تا از ورود این آفت به نخلستان‌ها جلوگیری شود.

او اظهار کرد: مبارزه با آفت سرخرطومی حنایی از نوع مبارزه شیمیایی است و فعلا هیچ دستورالعملی برای مبارزه بیولوژیک با این آفت به ما اعلام نشده است.

فرخی از استقرار پست‌های قرنطینه و توزیع بروشور برای اطلاع رسانی و معرفی آفت به نخلداران خبر داد و گفت: علاوه بر این از ورود هر گونه پاجوش، بدون قرنطینه و بررسی کارشناسان کشاورزی به استان ممانعت به عمل می‌آید.

آفت سوسک چوبخوار سرخرطومی حنایی با تخریب آوند‌های درخت خرما، امکان ادامه حیات برای درخت را ناممکن می‌کند. درصورتی که این آفت، سریع شناسایی شود، امکان اصلاح و بازگشت درخت به چرخه زندگی وجود دارد.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی نخلستان خرما سرخرطومی حنایی جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، مهرجو فرخی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بر اساس کارت هوشمند صادره برای ناوگان، یکهزار و ۷۵۱ دستگاه از انواع کامیون در استان کارت هوشمند ناوگان دریافت کردند.

وی بیان داشت: در حوزه حمل و نقل کالا یکهزار و ۹۹۷ راننده برای دریافت کارت هوشمند اقدام کردند.

فرخی تصریح کرد: یک میلیون و ۴۷۳ هزار تن کالا در سال گذشته، از این استان به مناطق مختلف کشور جابجا شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۹ درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای جابه جا شده را شامل کلینکر سیمان، گندم، آب معدنی، آجر سفالی و محصولات کشاورزی عنوان کرد.

کد خبر 6092988

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی امروز
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر