Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که تلفات ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۱۳۰ هزار نفر رسیده، فرماندار نیویورک به شدت از عملکرد کاخ سفید برای مقابله با این بحران انتقاد کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، اندریو کومو فرماندار نیویورک با انتقاد شدید از عملکرد کاخ سفید در مقابله با شیوع ویروس کرونا، دونالد ترامپ را به "تقویت مجدد ویروس کرونا" و دست کم گرفتن تهدید ناشی از آن متهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، تازه ترین بررسی ها نشان می دهد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در 39 ایالت آمریکا افزایش یافته است. این مساله موجب شده است تا مقام های محلی بازگشایی فعالیت های اقتصادی را به تاخیر بیندازند. ترامپ مدعی است که ویروس کرونا مهار شده است.

کمک کرونایی دولت آمریکا به جیب ثروتمندان و افراد بانفوذ سرازیر شد

کومو فرماندار دموکرات نیویورک با انتقاد شدید از عملکرد ترامپ در مدیریت بحران کرونا، تاکید کرد: ترامپ موجب تقویت ویروس شده است اگر در مقابله با وخامت اوضاع ناکام شده باشد.

وی در ادامه افزود: باید به مردم آمریکا اذعان کرد که ویروس وجود دارد، این یک مشکل بزرگ است، این ویروس تا زمانی که هر یک از ما به وظایف خود عمل نکنیم ادامه خواهد داشت.

ترامپ روز شنبه در اظهاراتی در کاخ سفید بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی گفته بود که 99 درصد موارد ویروس کرونا در آمریکا در کل بدون ضرر و آسیب است.

استیو آدلر شهردار دموکرات آستی نیز در اظهاراتی ضمن انتقاد از اظهارات ترامپ، گفت: این واقعا آزاردهنده است که پیام های رئیس جمهور آمریکا از کاخ سفید واقعا خطرناک است.

مارک میدوز رئیس کارکنان کاخ سفید نیز دوشتبه از ترامپ دفاع کرد و گفت: رئیس جمهور آمریک قصد نداشته است تا مرگ و میرهای ناشی از کرونا را کم اهمیت جلوه دهد.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,1128/CT10 بیشتر بخوانید... کمک کرونایی دولت آمریکا به جیب ثروتمندان و افراد بانفوذ سرازیر شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!

به گزارش خبرآنلاین «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا ویدئویی را در شبکه اجتماعی ایکس به مناسبت سالگرد اظهار نظر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره کووید-۱۹ به اشتراک گذاشت.

طبق گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ چهار سال پیش درباره ویروس کووید-۱۹ گفته بود: «ضدعفونی‌کننده‌ای را دیده‌ام که ظرف یک دقیقه کارش را می‌سازد. حالا آیا راهی دارد که بشود مثلا همین را تزریق کرد، مثل تمیزکاری؟»

به نقل از ایسنا جو بایدن در ادامه پست ایکس در واکنش به اظهارات پیشین ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در حال حاضر نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است، نوشت: «ضدعفونی‌کننده تزریق نکنید! و به شخصی رای ندهید که به شما گفته بود ضدعفونی‌کننده تزریق کنید.»

در آن زمان کارشناسان پزشکی فورا به این پیشنهاد ترامپ واکنش نشان دادند و «وین گوپتا» متخصص ریه و کارشناس سیاست‌های بهداشت عمومی در آمریکا، اظهارات ترامپ را «پیام‌های بهداشتی ناشایست» خواند.

بایدن در جریان سخنرانی خود زمانی که تلاش داشت ترامپ را به عنوان شخصی غیر قابل اعتماد معرفی کند، گاف داد و به اشتباه گفت: «او چند بار باید ثابت کند که ما قابل اعتماد نیستیم؟»

شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز هم در تلاش برای تصحیح سخن رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا، کلمه «ما» را با کلمه «او» جایگزین کرد، گرچه در ویدیوی آن به وضوح شنیده می‌شود که بایدن از ضمیر «ما» استفاده می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899056

دیگر خبرها

  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا