Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت دولت مصطفی الکاظمی طی روزهای آینده برای سفر به واشنگتن در راستای انجام ادامه مذاکرات با آمریکا آماده می‌شود که قطعا چالش‌هایی پیش روی تیم عراقی در این گفتگوها خواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم٬ عراق در حال آماده‌سازی هیئت خود برای فرستادن به واشنگتن در راستای انجام ادامه مذاکرات استراتژیک با آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح عراق از «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور خواسته بود تا چند نفر از اعضای ائتلاف فتح را در این هیئت گنجانده و در محافل آمریکایی از حشد شعبی تقدیر و تجلیل کند.

اما الکاظمی تنها «قاسم الاعرجی» را از سازمان بدر(از اعضای ائتلاف فتح) به عنوان مشاور امنیت ملی و «عبدالغنی الاسدی» را به ریاست دستگاه امنیت ملی منصوب کرد تا بتوانند در هیئت مذاکره‌کننده عراقی حضور داشته باشند.

مصطفی الکاظمی از زمان انتصاب به نخست‌وزیری عراق تاکنون به جز برخی اقدامات در کنترل مرزها٬ اصلاحات ریشه‌ای و مهمی در این کشور انجام نداده است. همچنین روابط عراق با آمریکا نیز در این مرحله با بسیاری از موانع و دیدگاه‌های مختلف و متناقض میان طرف‌های سیاسی و نیز چشم‌اندازهای آمریکا در این زمینه برخورد کرده است.

واقعیت این است که آمریکایی‌ها با این وجود که بارها ظاهرا گفته‌اند هرزمان عراق بخواهد حاضر به خروج از این کشور هستند٬ چیزی به نام عقب‌نشینی از عراق در استراتژی آنها وجود ندارد.

در این میان هادی العامری به هیئت مذاکره کننده عراقی تاکید کرده که باید بر اخراج کامل نیروهای آمریکایی از عراق در یک بازه زمانی سریع متمرکز باشند. اما این امر نیاز به یک راه درست و منطقی برای بازگرداندن حاکمیت عراق دارد که آماده‌سازی آن مستلزم نکات زیر است:

عراق| انتقاد پارلمان از سکوت دولت در برابر تجاوزات آمریکاعراق| هشدار ائتلاف فتح درباره سازماندهی یک کودتای نرم داخلی توسط آمریکاعراق| درخواست از پارلمان برای بررسی فوری اقدامات تجاوزکارانه آمریکا

-از بین بردن تاثیرات منطقه‌ای به شکل عینی و واقعی و نه فقط صرفا با حرف؛ به این صورت که عراق باید به شکل کامل درباره حاکمیت و استقلال خود تصمیم‌گیری کرده و با اعلام آمادگی در زمینه روابط اقتصادی٬ برای آمریکا تثبیت کند که بحث اخراج نیروهای بیگانه و از جمله آمریکایی‌ها یک تصمیم کاملا عراقی بوده و در پارلمان این کشور تصویب شده و همه مردم خواستار آن هستند.

-در زمینه مذاکرات استراتژیک با واشنگتن٬ باید همه طرف‌های سیاسی عراق از همه احزاب درباره یک موضع و چشم‌انداز واحد به توافق رسیده و با قاطعیت و اتحاد بر آن پافشاری کنند تا آمریکا کمی از موضع بالای خود در برابر عراق پایین بیاید.

-اتخاذ یک موضع واحد و یکپارچه در برابر آمریکا ٬ مستلزم مهیا شدن یک شرایط مناسب است که این امر با کنار گذاشتن رویکردهای فرقه‌ای و طائفه‌ای و ایستادن در یک جبهه واحد ممکن می‌شود. البته همه اینها باید واقعا در عمل بوده و صرفا به کلمات منحصر نشود. اگر این اتفاق واقعا بیفتد مهم ترین ابزار بازی آمریکا در عراق از بین می‌رود؛ چرا که آمریکایی‌ها عراق را تهدید می‌کنند که اگر آنها نباشند٬ این کشور به هرج و مرج و جنگ داخلی کشیده می‌شود٬ درحالی که خودشان عامل آشوب در عراق بوده و قصد اشغال آن را دارند.

-هرکشوری در هرکجای جهان همواره اولویت اول و آخر را منافع خود می‌داند و توجهی به منافع یک کشور دیگر ندارد. البته گاهی ممکن است اقدامی در راستای منفعت سایر کشورها نیز انجام دهد؛ اما این امر هم زمانی صورت می‌گیرد که از این طریق دستاوردهایی برای خودش کسب کند. بنابراین عراق نیز باید در نظر داشته باشد که منافع ملت خودش را در نظر گرفته و در کنار دوستی با کشورهای همسایه اجازه اشغال کشورش توسط آمریکایی‌ها را ندهد.

به طور کلی درست است که آمریکا صرفا با اهداف استعماری به عراق حمله کرده و همواره فکر اشغال آن را در سر می‌پروراند؛ اما عراقی‌ها اگر واقعا همگی بخواهند و متحد شوند می‌توانند با اخراج آمریکایی‌ها از کشورشان حاکمیت و استقلال کامل خود را دوباره به دست بیاورند.

منبع: روزنامه القدس‌العربی

انتهای پیام/

R36346/P36355/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط مصطفی الکاظمی کشور آمریکا کشور عراق بیشتر بخوانید... عراق| انتقاد پارلمان از سکوت دولت در برابر تجاوزات آمریکا عراق| هشدار ائتلاف فتح درباره سازماندهی یک کودتای نرم داخلی توسط آمریکا عراق| درخواست از پارلمان برای بررسی فوری اقدامات تجاوزکارانه آمریکا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی کشور آمریکا کشور عراق مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اخبار آمریکا اخبار عراق مصطفی الکاظمی آمریکایی ها ائتلاف فتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد

جنبش جهاد اسلامی تصمیم کنگره آمریکا مبنی بر کمک ده‌ها میلیارد دلاری به رژیم اشغالگر صهیونیستی همراه با مقادیر زیادی سلاح و مهمات مرگبار برای ادامه جنگ نسل‌کشی و جنایات جنگی علیه مردم فلسطین در نوار غزه را به شدت محکوم کرد. 

این جنبش همچنین اظهارات دولت آمریکا را در مورد ادعاهایش مبنی بر اطلاع از طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یورش به شهر رفح، گونه‌ای که یک شبکه حفاظتی برای این رژیم در برابر نیرو‌های امنیتی ایجاد کند، به شدت محکوم کرد.

جهاد اسلامی در بیانیه‌ای دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را مسئول کامل جنایات نازی-صهیونیست‌ها در سراسر فلسطین و نوار غزه، چه جنایاتی که او مرتکب شده باشد و چه جنایاتی که آماده ارتکاب است، می‌داند.

این جنبش تاکید کرد که بودجه دولت آمریکا به این رژیم و ارائه انواع حمایت‌های مالی، لجستیکی و سیاسی از آن، ثابت می‌کند که دولت بایدن کسی است که جنگ نابودی علیه مردم فلسطین را مدیریت می‌کند. 

 این جنبش در پایان بیانیه خود به ملت فلسطین متعهد شد که در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به جلو حرکت کنند.

 این امر پس از آن صورت گرفت که سنای آمریکا دیروز چهارشنبه به لایحه کمک به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان به ارزش ۹۵ میلیارد دلار رأی مثبت داد.

 مجلس سنا با اکثریت قاطع پیش نویس لایحه کمک به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان را به منظور آماده سازی برای ارسال آن به جو بایدن برای امضای وی به عنوان قانون تصویب کرد.

جنبش حماس نیز این تصمیم آمریکا را محکوم کرد و خاطرنشان کرد که این اقدام تأیید همدستی و مشارکت رسمی آمریکا در جنگ نابودی ارتش اشغالگر فاشیست علیه نوار غزه است.

این جنبش همچنین دولت آمریکا و رئیس جمهور آن جو بایدن را شخصاً از نظر سیاسی، حقوقی و اخلاقی مسئول جنایات جنگی اسرائیل دانست و خاطرنشان کرد که حمایت آمریکا مجوز و چراغ سبزی برای دولت افراطی صهیونیستی برای ادامه تجاوزات وحشیانه و آشکار است. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد