Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-08@17:43:35 GMT

سرمایه گذاران کدام بازار بیشترین سود را بردند

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۴۰۳۴

سرمایه گذاران کدام بازار بیشترین سود را بردند

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی این اتاق، میانگین قیمت سکه طرح قدیم در دو ماهه ابتدایی سال گذشته، میانگین قیمت هر سکه طرح قدیم چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده که این عدد تا پایان اردیبهشت سال جاری به شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده که افزایشی حدودا ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

هر سکه طرح جدید نیز در دو ماهه ابتدایی سال قبل، چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خورده که در قیاس با مدت مشابه امسال که عدد شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را به ثبت رسانده، افزایشی ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میانگین نرخ دلار در بازار آزاد از حدود ۱۴ هزار تومان در دو ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸، به حدود ۱۶ هزار تومان در دو ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ رسیده که افزایشی حدودا ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد. میانگین قیمت یورو نیز از ۱۶ هزار تومان در دو ماهه ابتدایی سال قبل به ۱۷.۴ تومان در فروردین و اردیبهشت سال جاری رسیده و افزایشی ۸.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در تهران در دو ماهه سال ۱۳۹۸، ۱۲ میلیون تومان بوده که این عدد در پایان اردیبهشت سال جاری از مرز ۱۶ میلیون تومان گذشته و افزایشی حدود ۳۵ درصدی را ثبت کرده است.

اصلی‌ترین بازاری که همچنان سودی بسیار قابل توجه به سرمایه گذاران داده بازار بورس بوده است. طبق براوردهای اتاق بازرگانی، ارزش سهام معامله شده در بورس از دو ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ تا مدت مشابه سال جاری، ۶۹۰ درصد رشد کرده است. تعداد سهام معامله شده در این بازار در مقایسه میان دو سال نیز رشدی حدودا ۹۰ درصدی را نشان می‌دهد.

محاسبات اتاق تهران، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کل کشور در فروردین و اردیبهشت امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را ۲۰ درصد و در استان تهران حدودا ۲۴ درصد اعلام کرده است.

223227

کد خبر 1407612

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بورس تهران سازمان بورس و اوراق بهادار بازار طلا و ارز دو ماهه ابتدایی سال درصدی را نشان می دهد میانگین قیمت هزار تومان سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبه الگوی کشت تنها راهکار تنظیم بازار میوه و صیفی

مصطفی دارایی نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر پیش‌بینی‌های قبلی، قیمت هرکیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی نسبت به هفته  قبل ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافته است.

او قیمت کنونی هرکیلو گوجه فرنگی مرغوب در میدان مرکزی را ۱۵ تا ۱۷ هزارتومان و گوجه فرنگی معمولی را ۱۰ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون بالای ۴ هزارتن گوجه فرنگی در شیراز کشت شده که براین اساس کمبودی در عرضه نداریم و تنها به سبب بارندگی  و تاخیر در برداشت، قیمت با نوساناتی در بازار روبرو می‌شود.

دارایی نژاد با بیان اینکه عرضه پیاز بندرعباس روبه اتمام است، افزود: هم اکنون پیاز دزفول بدست آمده است و برآورد می‌شود که بازار پیاز در ماه آینده به تعادل برسد.

رئیس پیشین اتحادیه بارفروشان قیمت کنونی هرکیلو پیاز دزفول را ۱۴ تا ۱۵ هزارتومان و پیاز بندرعباس را ۱۸ تا ۲۲ هزارتومان اعلام کرد و افزود: در بازار خرده فروشی با احتساب حداکثر ۳۰ تا ۳۵ درصد سود باید عرضه شود.

او با اشاره به علل نابسامانی بازار محصولات کشاورزی گفت: تا زمانیکه الگوی کشت به طور کامل اجرا نشود، نابسامانی‌ها در بازار ادامه دارد. به رغم گذشت ۳ سال از شعار اجرای مصوبه الگوی کشت، اما تاکنون ۳۰ درصد آن اجرا شده است.

دارایی نژاد ادامه داد:با اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبه الگوی کشت، برنامه ریزی تولید با احتساب مصرف داخل انجام می‌شود و از طرفی ۱ تا ۱.۵ میلیون تن محصول بیشتری به منظور برنامه ریزی صادرات باید تولید شود.

رئیس پیشین اتحادیه بارفروشان گفت: ایران به سبب اقلیم چهار فصل جزء معدود کشور‌هایی است که می‌تواند صادرات داشته باشد، اما متاسفانه در برخی مواقع به سبب اتخاد تصمیمات خلق الساعه به بهانه تنظیم بازار، صادرات ممنوع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نوسان چشمگیر قیمت ها در بازار خودرو؛ کدام خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • بازار آبزیان در بندر صیادی جلالی بوشهر احداث می‌شود
  • بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌های ارز دیجیتال
  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبه الگوی کشت تنها راهکار تنظیم بازار میوه و صیفی
  • مالیات و کاهش قیمت طلا علت اعتصاب زرگران اردبیلی
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!