Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@22:02:35 GMT

کرونا دومین اداره بوکان را هم به تعطیلی کشاند

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۵۳۷۷

کرونا دومین اداره بوکان را هم به تعطیلی کشاند

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوکان گفت: به‌دلیل شیوع بیماری کرونا بین کارکنان، فعالیت این اداره از امروز به مدت یک هفته تعطیل شده است.

به گزارش ایرنا، جعفر رحمانی اظهار داشت: این تصمیم پیشگیرانه در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا اتخاذ شده است و برهمین اساس این اداره تا روز دوشنبه، ۱۶ تیرماه جاری تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این امر بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری از کرونای این شهرستان اتخاذ شده است، افزود: هم‌اکنون ۶ نفر از کارکنان این اداره به همراه اعضای خانواده‌هایشان به این بیماری مبتلا شده‌اند که همگی آن‌ها در منزل دوران قرنطینه را سپری می‌کنند.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوکان با بیان اینکه این بیماری از آبدارخانه به کارکنان این مرکز به کارکنان سرایت کرده است، گفت: علاوه بر این روزانه به دلیل تولید ماسک در این اداره مراجعه‌کنندگان زیادی به این اداره رفت و آمد داشتند.

رحمانی اضافه کرد: با وجود رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این اداره، تعدادی از کارکنان از جمله ۲ نفر از همکاران تولید بخش ماسک دچار این بیماری شده‌اند.

سوم تیرماه امسال نیز به‌دلیل شیوع بیماری کرونا بین کارکنان تامین اجتماعی بوکان، این اداره نیز به مدت سه روز تعطیل شده بود.

بوکان سومین شهرستان پرجمعیت آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون در شرایط قرمز شیوع این بیماری قرار دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران تعطیلی اداره بوکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیام طبرسی متخصص بیماری‌های عفونی، در روز جهانی مبارزه با مالاریا (۲۵ آوریل مصادف با ششم اردیبهشت)، از مالاریا به عنوان بیماری انگلی شایع در جهان نام برد و گفت: حذف و ریشه کنی مالاریا یکی از اهداف سازمان جهانی بهداشت است.


این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وضعیت شیوع مالاریا در ایران، گفت: این بیماری در سال‌های دور شیوع گسترده‌ای در کشور داشت، اما با بهبود وضعیت بهداشت در مناطق روستایی و آندمیک مالاریا و تلاش کارشناسان بهداشت محیط و شبکه‌های بهداشتی در سالیان اخیر تا آستانه ریشه کنی مالاریا پیش رفت.
به گفته طبرسی، روند ریشه کنی مالاریا در چند سال گذشته به علت همسایگی با کشور‌های مالاریا خیز در حاشیه جنوب شرقی کشور (افغانستان و پاکستان)، شیوع کرونا و اختصاص تمام ظرفیت شبکه‌های بهداشتی به کنترل کرونا دچار اختلال شد به نحوی که امسال آمار مبتلایان به مالاریا افزایش داشته است.
این متخصص بیماری‌های عفونی گفت:در یک سال گذشته در برخی مناطق به خصوص مناطق جنوب شرقی، شاهد افزایش موارد ابتلا بودیم که وزارت بهداشت در تلاش است بیماری را در آن مناطق کنترل و ریشه کن کند.
انتقال بیماری فقط از طریق پشه آنوفل است و فرد به فرد صورت نمی‌گیرد. به این معنا که در مناطقی که این پشه وجود ندارد حتی اگر فرد مبتلا به مالاریا وجود داشته باشد بیماری منتقل نمی‌شود.
مناطق آندمیک مالاریا در ایران، محدود به استان‌های جنوب شرقی هم مرز با افغانستان و پاکستان است و شیوع و عدم کنترل مناسب مالاریا در این کشور‌ها و وجود مراودات با ایران باعث انتقال مالاریا در استان‌های جنوب شرقی کشور شده است.
افرادی که از مناطق غیرآندمیک به مناطق آندمیک مالاریا سفر می‌کنند باید نکات ایمنی و حفاظتی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری رعایت کنند و با هماهنگی مراکز بهداشتی، داروی پیشگیری از ابتلا به مالاریا مصرف کنند.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت