Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@23:11:16 GMT

شناسایی شتابدهنده های مهم در عرصه زیست فناوری

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۵۴۰۸

شناسایی شتابدهنده های مهم در عرصه زیست فناوری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، فعالان حوزه زیستی مدل مناسب شتاب‌دهنده‌های این حوزه را طراحی می‌کنند. قرار است با کمک زیست‌بوم فناوری و نوآوری و ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک مدل مناسب و منحصر به فرد شتاب‌دهنده برای توسعه این حوزه در کشور طراحی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند سالی است که نقش شتاب‌دهنده‌ها در شکل‌گیری کسب‌وکارهای نوین افزایش یافته است. اما طراحی و انتخاب یک مدل درست از شتاب‌دهنده‌ها برای هر صنعت و حوزه علمی ضروری است. کاری که ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال تحقق آن است.

 امروزه شتاب‌دهنده‌ها نقش مهمی در زیست‌بوم فناوری نوآوری پیدا کرده‌اند. بسیاری از شرکت‌های نوپا که ایده‌های خلاقانه‌ای دارند می‌توانند کسب‌وکارشان را با شتاب‌دهنده‌ها آغاز کنند و درصد موفقیت خود را بالا ببرند.

اما تعریف یک مدل موثر و مناسب مبتنی بر نیازهای هر حوزه علمی را نباید فراموش کرد. اگر قرار باشد برای همه حوزه‌های علمی یک مدل یکسان از شتاب‌دهنده‌ها را به کار برد قطعا نتیجه حاصل از آن مفید و مثمرثمر نیست. همین موضوع هم بهانه‌ای شد برای ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا مدل‌های شناسایی و ارزیابی شتاب‌دهنده‌ها در حوزه زیست‌فناوری را به عنوان یک چالش مطرح کند.

در این چالش بنا است شتاب‌دهنده‌های مناسب در حوزه زیست‌فناوری شناسایی و مدل ارزیابی شرکت‌ها برای استقرار در شتاب‌دهنده مورد نظر هم مشخص شود. این کار قرار است با یاری گرفتن از ایده‌های خلاق علاقه‌مندان و فعالان حوزه زیست‌فناوری اجرایی شود.

فناوران و علاقمندان دارای ایده یا طرحی مناسب برای تعریف مدل شتاب‌دهنده زیست‌فناوری می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فراخوان به آدرس اینترنتی http://biodc.isti.ir/ مراجعه کنند.

کد خبر 4968343 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: نانو ذرات فناوری نانو دندانپزشکی ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی فناوری فضایی فناوری نانو نوآوری فیس بوک موبایل سامسونگ ناسا اینترنت امنیت اطلاعات صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری شتاب دهنده ها زیست فناوری حوزه زیست یک مدل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت سبحان بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این رویداد ۱۳۸ ایده شرکت داشته‌اند که پس از داوری ۱۴ صاحب ایده به این رویداد راه یافتند.

دبیر اجرایی برگزاری رویداد استارتاپی شتاب استان قم بیان کرد: شرکت کنندگان در این رویداد بر ۲ موضوع ارائه نمونه اولیه محصول و نحوه ارائه خود در روز اختتامیه متمرکز هستند.

وی ابراز کرد: اختتامیه رویداد استارتاپی شتاب روز ۹ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و صاحبان ایده و کسب و کارها در صورت کسی امتیازهای لازم می‌توانند از تسهیلات مالی و تجهیزاتی پارک علم و فناوری بهره ببرند.

گفتنی است، رویداد استارتاپی شتاب با راهبری پارک علم و فناوری قم و مشارکت فعال دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان برگزار می‌شود و هدف از آن افزایش سهم ورود دانشجویان به کسب و کارهای دانش‌بنیان است.

یادآور می‌شود، رویداد شتاب در دو حوزه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات و صنایع خلاق برگزار شد ضمن اینکه برگزیدگان این رویداد علاوه بر جوایز نقدی و قرارگرفتن در اولویت جذب مرکز نوآوری پارک علم و فناوری از حمایت‌های دیگری چون آموزش و مشاوره، اخذ تسهیلات تجاری‌سازی ایده و امکانات مورد نیاز برای تیم‌سازی و رشد ایده نیز بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 6088767

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ تاجر آفریقایی برای توسعه تجارت شناسایی شد
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده