Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@17:22:54 GMT

5روش کاهش دردوالتهاب ناشی ازورزش

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۷۰۰۷

اگر به انجام ورزش با حداکثر ظرفیت و توان خود ادامه دهید بدون این که زمانی را برای استراحت کافی اختصاص داده و یک رژیم غذایی نامناسب را دنبال کنید، تردیدی وجود نخواهد داشت که وارد یک چرخه بی پایان از ترومای بافت و التهاب پس از ورزش خواهید شد. ناطقان: به نقل از "مدیکال دیلی" نوشت: تشدید واکنش التهابی بدن می‌تواند روند ریکاوری پس از ورزش را کند کرده و تقویت تناسب اندام شما را محدود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



التهاب برای از بین بردن دلیل آسیب شکل می‌گیرد، اما بدون ریکاوری مناسب ضرر آن می‌تواند بیشتر از سودش باشد. به طور دقیق‌تر، این به آسیب بیشتر منجر می‌شود.

التهاب پس از ورزش به خودی خود از بین نمی‌رود. اگر به انجام ورزش با حداکثر ظرفیت و توان خود ادامه دهید بدون این که زمانی را برای استراحت کافی اختصاص داده و یک رژیم غذایی نامناسب را دنبال کنید، تردیدی وجود نخواهد داشت که وارد یک چرخه بی پایان از ترومای بافت و التهاب پس از ورزش خواهید شد. شما می‌توانید برای مدتی انجام ورزش را متوقف کرده و بر بهتر شدن شرایط خود متمرکز شوید. زمانی که موضوع ریکاوری مطرح می‌شود گزینه های بسیاری برای انتخاب وجود دارند.

مصرف مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳

اسیدهای چرب امگا-۳ دارای خواص ضد التهاب و تنظیم کننده سیستم ایمنی هستند. به طور دقیق‌تر، این مواد مغذی می‌توانند تولید مولکول‌ها و مواد مرتبط با التهاب را کاهش دهند. ارتباط نزدیکی بین افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا-۳ و کاهش التهاب وجود دارد. اسیدهای چرب امگا-۳ ممکن است اثر مفیدی بر سیستم ایمنی داشته باشند. به بیان دیگر، این ممکن است عمکلرد سیستم ایمنی را ارتقا داده یا از ساختار بدن انسان پشتیبانی کند.

از جمله منابع غذایی خوب برای اسیدهای چرب امگا-۳ می‌توان به ماهی و غذای دریایی، مغزها و دانه‌های خوراکی، جلبک دریایی، لوبیا قرمز، و سویا اشاره کرد. استفاده از مکمل‌ها تنها زمانی که نیاز است، توصیه می‌شود. یک الگوی غذایی سالم را شکل داده و مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را به طور طبیعی دریافت کنید. شما ممکن است پس از مدتی متوجه بهبود در انعطاف پذیری، عملکرد ورزشی و شرایط سیستم ایمنی خود شوید.

مصرف روغن کانابیدیول

روغن کانابیدیول (CBD) می‌تواند به پشتیبانی از ریکاوری از التهاب ناشی از ورزش کمک کند. سیستم اندوکانابینوئید با تمام سیستم‌های اصلی در بدن در تعامل است. از این رو، مصرف روغن کانابیدیول ممکن است به تسریع ریکاوری از التهاب پس از ورزش کمک کند.

کاهش مصرف شکر تصفیه شده

مصرف شکرهای تصفیه شده با التهاب پیوند خورده است. شکر تولید مولکول‌های پیش التهابی را در بدن تحریک می‌کند. در بلند مدت، مصرف شکر تصفیه شده به طور بالقوه محیطی برای شکل‌گیری التهاب مزمن را ایجاد می کند. افرادی که یک رژیم غذایی سرشار از شکر را دنبال می کنند، به طور کلی افزایش در نشانگرهای التهابی را نشان داده اند. شما می توانید هر از گاهی خوراکی های شیرین را مصرف کنید اما در این کار زیاده‌روی نکنید.

کاهش مصرف شکر تصفیه شده احتمال تجربه اپیزودهای التهاب را کاهش می دهد. مصرف محصولات شیرین ممکن است روشی سریع برای پر کردن مجدد ذخایر گلیکوژن باشد اما بهتر است مصرف میوه ها، شکلات تلخ یا بارهای انرژی‌زا را برای این کار مد نظر قرار دهید. یک رژیم غذایی سرشار از شکر موجب تولید بیش از حد سیتوکین های پیش التهابی می شود که شما را در وضعیت خوبی قرار نخواهد داد.

دریافت ماساژ

عضلاتی که تحت استرس شدید قرار دارند، واکنش مثبتی به ماساژ درمانی نشان خواهند داد. ماساژ می تواند به کاهش التهاب در عضلاتی که به سختی از آنها کار کشیده اید از طریق کاهش تولید سیتوکین های پیش التهابی کمک کند. ماساژی که شامل استفاده از فشار سبک بهترین گزینه در این زمینه است.  

التهاب ناشی از ورزش در نتیجه انباشت مایعات و مواد زائد متابولیک اطراف یک بخش آسیب دیده حاصل می شود. امکان کاهش التهاب از طریق ماساژ درمانی وجود دارد که از ریکاوری، کاهش درد و بهبود دامنه حرکت پشتیبانی می کند. به خاطر داشته باشید که ماساژ باید پس از اتمام ورزش دریافت شود. برخی باشگاه ها خدمات ماساژ را به اعضای خود ارائه می کنند.

دوش آب گرم

برخی برای کاهش التهاب در عضلات، مفاصل و تاندون ها دوش آب سرد را پس از ورزش توصیه می کنند. آب سرد دارای خواص احیا کننده است، در نتیجه، این اقدامی منطقی به نظر می رسد. با این وجود، بهتر است دوش آب گرم را امتحان کنید که به عضلات در کسب آرامش و شل شدن کمک می کند. آب گرم ممکن است به بهبود التهاب و سطوح قند خون کمک کند. گرمای آب پس از ورزش ممکن است موجب ناراحتی شما شود اما ارزش تحمل را دارد زیرا به بهبود شرایط التهابی بدنتان کمک می کند.

توجه داشته باشید که مدت زمان دوش گرفتن نباید طولانی باشد زیرا تماس طولانی مدت با آب می تواند به خشکی پوست و مو منجر شود.

قرار گرفتن در وان یخ یکی دیگر از اقداماتی است که ورزشکاران حرفه ای و آماتور پس از ورزش انجام می دهند. آنچه شما می توانید انجام دهید دوش گرفتن یک در میان با آب گرم و سرد است. این نقش مهمی در بهبود گردش خون و سمزدایی ایفا می کند. منبع: ایسنا برچسب ها: کاهش درد ، التهاب ، ورزش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاهش درد التهاب ورزش اسیدهای چرب امگا ۳ یک رژیم غذایی کاهش التهاب سیستم ایمنی مصرف شکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۷۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در آئین تجلیل از فعالان ورزشی حوزه محیط زیست که در نمایشگاه سلامت شهر بوستان لاله برگزار شد با تبریک روز و هفته ملی زمین پاک و هفته سلامت با اشاره به اینکه در کنار حفظ محیط زیست نیازمند توجه عمومی هستیم بیان داشت: مشارکت مردم برای نجات زمین از پلاستیک را مدنظر قرار دادیم و با این شعار به دنبال این بودیم که مردم را در این مسیر مشارکت دهیم.

وی اضافه کرد: پلاستیک ۴۰۰ سال طول می‌کشد که در زمین تجزیه شود و هریک مترمربع از خاک ۱۰۰ سال طول می‌کشد که تولید شود و این سخت است که خاک حاصلخیز و زمین حفاظت شده با پلاستیک آلوده شود.

حسینی با بیان اینکه علاوه بر روند طولانی تجزیه پلاستیک در طبیعت، این تجزیه برای خاک و زمین نیز عوارض جبران ناپذیری در پی دارد، گفت: میکروپلاست‌ها در طبیعت باقی می‌مانند. جانوران نیز از این میکرو پلاست‌ها استفاده کرده و ما نیز از همین جانورانی که چنین موادی را در تغذیه خود داشته‌اند استفاده می‌کنیم. این موضوع سلامت انسان را تهدید می‌کند و عامل مهمی در به خطر افتادن سلامت بدن افراد است.

مدیرکل توسعه پایدار و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به اینکه هفته سلامت فرصت مغتنمی است که به سلامت جسم و در کنار آن روان توجه شود، اظهار داشت: یافته‌های علمی نشان می‌دهد میکرو پلاستیک‌ها ارتباط مستقیم در ابتلای افراد به سرطان دارد. کاهش استفاده از پلاستیک و انتشار میکرو پلاستیک‌ها در طبیعت هم به حفظ محیط زیست وهم به سلامت عمومی جامعه کمک می‌کند و امیدواریم این با کاهش استفاده از محصولات پلاستیکی بتوانیم جامعه‌ای سالم‌تر داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در استفاده نکردن از کیسه‌های پلاستیکی مجلس قوانینی را برای کاهش و جلوگیری از استفاده این نوع محصول به تصویب رسانده است، ادامه داد: استفاده کمتر از پلاستیک‌هایی که زیست تخریب‌پذیر نیستند. در سال ۱۴۰۲ تدوین استانداردی برای تعیین این نوع کیسه‌ها در دستورکار قرار گرفته است و از این پس تنها پلاستیک‌هایی که نشان استاندارد زیست تخریب‌پذیر داشته باشند در زمره محصولاتی قرار خواهند گرفت که امکان استفاده از آن باید بیشتر از گذشته در مراکز فروشگاهی و اصناف استفاده شود.

حسینی با بیان اینکه علاوه بر تهدید پلاستیک برای طبیعت و زمین، توسعه شهرنشینی و افزایش جمعیت چالش‌های و خطرات دیگری را برای زمین ایجاد کرده است توضیح داد: ته سیگار چالش جدید حوزه سلامت و محیط زیست است. ته سیگارها دارای انبوهی از سمی‌ترین فلزات سنگین به نام آرسنیک است که تمام حاصلخیزی و قدرت رشد زمین را از بین می‌برد. یکی از دلایل خشک شدن بسیاری از درختان در معابر عمومی است که ناشی از ته سیگارها به خاک و درختان منتقل می‌شود.

وی گفت: ۶۰ درصد از آلایندگی زمین مربوط به مواد شیمیایی و فلزات سنگین ناشی از آرسنیک است و به این دلیل ضرورت دارد با مشارکت مردم تلاش کنیم تا علاوه بر کاهش مصرف پلاستیک به موضوع فیلترهای سیگار و خودداری از رها کردن آن در فضای عمومی توجه بیشتری کنیم.

کد خبر 6087931

دیگر خبرها

  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید