Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی زنان روستایی و عشایر چهارمحال و بختیاری با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دبیر کارگروه زنان روستایی عشایر و مناطق محروم معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارگزار توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار این استان بزودی دایر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری،سید حفیظ الله فاضلی افزود: این تفاهم‌نامهدر قالب همکاری در مرکز توانمندسازی و اتصال به بازار گردشگری تکاپو با هدف اشتغالجوانان، زنان و گروه‌های خاص نظیر زنان سرپرست خانوار و معلولان شکل گرفته است.
سید حفیظ الله فاضلی در نشست انعقاد این تفاهم‌نامه اظهارکرد: مرکز توانمندسازی و اتصال به بازار گردشگری تکاپو، با سه هدف آموزش وتوانمندسازی، ارائه خدمات گردشگری و اتصال به بازار در راستای اشتغالزایی و تحقق توسعهپایدار شکل گرفته است.
وی ادامه داد: از آنجاکه ایجاد نمایشگاه‌های دائمی عرضه محصولات و صنایع دستی زنان روستایی و عشایر نقشمهمی در رونق گردشگری، اشتغالزایی و درآمدزایی در این مناطق دارد، یکی از مهمترینبرنامه‌های این مرکز به همین موضوع اختصاص داده شده است.
وی تصریح کرد: این نمایشگاه دائمی شهریورماه امسال فعالیت خود را آغازمی‌کند و انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه همکاری و هم‌افزایی لازم را در این خصوصداشته باشند.
همچنین در این جلسه دبیر کارگروه زنان روستایی و عشایر مناطقمحروم معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: نبود بازار فروش از مهمترین چالش‌هایفراروی کارآفرینی و اشتغالزایی زنان در مناطق روستایی و عشایری است، که در اینخصوص راهکارهایی اندیشیده شده است.
پریچهر سلطانی افزود: یکی از مهمترین این راهکارها، برپاییبازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات زنان روستایی و عشایر است که این موضوع به همهمراکز روستایی و دهیاری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: زنان روستایی و عشایر از توانمندی‌ها واستعدادهای خوبی در تولید محصولات از جمله صنایع دستی، محصولات باغی و لبنیاتبرخوردار هستند، اما نبود محلی برای عرضه این محصولات آنها را با چالش جدی مواجهکرده است.
سلطانی تصریح کرد: علاوه ‌بر آن می‌طلبد تا با ارائه آموزش‌هایتخصصی و حرفه‌ای، زنان مناطق روستایی را به تولید محصولات بازارپسند و متنوع هدایتکرد.
مشاور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌هایصنعتی ایران در ادامه به ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در راستای رونق اشتغالزاییزنان روستایی اشاره کرد و گفت: این استان در حوزه صنایع دستی، محصولات لبنی وکشاورزی از قابلیت‌های منحصربه ‌فردی برخوردار است، اما این ظرفیت هنوز به صورتشایسته‌ای شکوفا نشده است.
سلطانی افزود:دستگاه‌ها و نهادهای بسیاری در حوزه اشتغالروستایی و عشایری و حوزه زنان فعال هستند، اما انسجام و یکپارچگی لازم بین ایننهادها شکل نگرفته است.
وی خاطر نشان کرد: چهارمحال و بختیاری این ظرفیت را دارد تابتواند به عنوان استان پایلوت در راه‌اندازی بازارچه‌های ویژه زنان روستایی وعشایر در کشور مطرح شود و تحقق این مهم به همت و تلاش مسئولان اجرایی بستگی دارد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: زنان روستایی و عشایر چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر

یعقوب شکوهی اظهار داشت: بیشترین بارش سامانه اخیر استان مربوط به شهرستان اردل با حدود ۵۳ میلی‌متر بود که باعث بروز خسارت در برخی مناطق این شهرستان شد و هم‌اکنون کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه یه لایروبی و بازسازی نیاز دارد.

وی با اشاره به ریزش سنگ و رانش زمین در بخش‌هایی از شهرستان اردل مانند جاده‌های بخش میانکوه و تنگ درکش‌ورکش، افزود: البته هیچ‌کدام از جاده‌های این شهرستان بسته نشد و تلاش راهداران برای ربزش‌برداری و پاکسازی محور‌های ارتباطی ادامه دارد.

شکوهی به رعایت نکردن تقویم کوچ و اقدام عشایر شهرستان اردل نسبت به کوچ زودهنگام قبل از ۲۵ اردی‌بهشت‌ماه اشاره و اضافه کرد: در این بارندگی تعدادی از عشایر اردل با مشکل مواجه شدند.

وی یادآور شد: البته از طریق مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری، مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان و فضای مجازی اطلاع‌رسانی به عشایر مبنی بر خودداری از کوچ زودهنگام قبل از ۲۵ اردی‌بهشت‌ماه انجام شده بود.

بیشتر بخوانید
تخلیه آب از منازل مسکونی در شهرستان کیار

شکوهی اظهار داشت: این در حالی است که تعدادی از عشایر شهرستان اردل تقویم کوچ را رعایت نکرده‌اند و بدون توجه به هشدار‌ها و اخطار‌ها از خوزستان به سمت چهارمحال و بختیاری کوچ را آغاز کردند.

وی گفت: به‌همین منظور حدود ۱۰ درصد از عشایر دیناران شهرستان اردل در مسیر کوچ از خوزستان به چهارمحال و بختیاری دچار مشکل شدند که در همین راستا ساعت ۲ بامداد شنبه به‌همراه جمعیت هلال‌احمر و اداره امور عشایر در منطقه حضور یافتیم و مواد غذایی و نایلون برای پوشش کف و روی چادر‌ها بین این عشایر توزیع شد.

شکوهی به مطلوب شدن شرایط آب و هوایی شهرستان اردل برای روز شنبه اشاره و تاکید کرد: خدمت‌رسانی و کمک‌رسانی به عشایر دارای مشکل به‌علت کوچ ادامه دارد و قرار است نیرو‌های امدادی به دنگان دیناران این شهرستان اعزام شوند.

وی با اشاره به درخواست کمک تعدادی از عشایر گرفتار در پلاک زیر سه‌راهی شلیل، افزود: خدمت‌رسانی و کمک‌رسانی به این عشایر انجام خواهد شد.

شکوهی تصریح کرد: البته در روز جمعه عشایر دو سه نقطه این شهرستان از جمله عشایر میانکوه و دره‌شور درخواست کمک داشتند که کمک‌رسانی به آنان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام داد.

وی یادآور شد: این در حالی است که مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با حضور در خوزستان به عشایر برای رعایت تقویم کوچ و خودداری از کوچ زودهنگام قبل از ۲۵ اردی‌بهشت‌ماه هشدار داده بود.

شکوهی اظهار داشت: خسارت‌های ناشی از بارندگی‌های اخیر در شهرستان اردل به‌زودی و پس از ارزیابی‌های کارشناسی جمع‌بندی و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • امدادرسانی به ۲ فرد عشایر گرفتار در پل زرمیتان اردل
  • خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عشایر در چهارمحال و بختیاری
  • پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر
  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت آگاهی عشایر کوچ رو از مخاطرات کوچ در شرایط بارانی
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود